Digitalizace starších lokomotiv

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Příspěvekod jares » úte 22 kvě, 2007 5:09 pm

No to je právě to, jak mám vědět, jaký typ motoru mám nastavit? K čemu vlastně tyto funkce jsou?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod orkan » stř 23 kvě, 2007 11:49 am

Taky nevim a ani jsem to nenesel na Yahoo Lenz konferenci.
Nekdy ten pristup vyrobcu vubec nechapu.
Muzete zkusit s Lenz vyrobcem komunikovat a nebo popripade metodou pokusu dekoder odladit nebo pokusit se pouzit treba docasne dekoder jineho vyrobce, ktery muze mit jine nastaveni. Vic nedokazu poradit.
H0, III, DCC, ECoS, TrainController
Praha 5
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod jares » čtv 21 čer, 2007 6:34 am

A existuje u jiného výrobce dekodér, který by byl maximálně ve velikosti Gold mini? S jinými výrobci nemám zkušenosti.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod orkan » čtv 21 čer, 2007 5:53 pm

Asi ne.
Zimo MX620 - 13,5x8,8x2,5 mm
LokPilot micro - 13,5x9x3 mm
Uhlenbrock 73400/73410 - 10,8 x 7,5 x 2,4 mm
H0, III, DCC, ECoS, TrainController
Praha 5
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

malý dekodér CTelektronic DCX 74z

Příspěvekod user_179 » čtv 26 črc, 2007 2:24 pm

jares píše:A existuje u jiného výrobce dekodér, který by byl maximálně ve velikosti Gold mini? S jinými výrobci nemám zkušenosti.


ano existuje ještě - DCX 74z 9x7x2,6 mm viz:
http://www.tran.at/Produkte/DCX74z.htm

Michal N
user_179
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 27 bře, 2007 1:42 pm

Příspěvekod jares » sob 28 črc, 2007 8:11 am

Takže jsem vyhodil z BR 81 Lenze a dal tam Digitrax a hle - funguje to.
Jinak nepřemýšlel někdo o remotorizaci motoráku 171 DR od BTTB? Mám v něm původní motor a dekodér Lenz Gold a je to bída ... Určitě má tento model doma prakticky každý a na problém při digitalizaci narazil.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 29 črc, 2007 1:17 pm

jares píše:Takže jsem vyhodil z BR 81 Lenze a dal tam Digitrax a hle - funguje to.
Jinak nepřemýšlel někdo o remotorizaci motoráku 171 DR od BTTB? Mám v něm původní motor a dekodér Lenz Gold a je to bída ... Určitě má tento model doma prakticky každý a na problém při digitalizaci narazil.


V čem je to bída - zkus to popsat, třeba to půjde poštelovat Gold nejni za tak špatný dekodér a měl by i něco snést.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 24 bře, 2013 12:37 pm

Zdarec kolegové,pořídil jsem 2 elektrické stroje Roco,které jsou bez rozhraní DCC a potřebuji do nich dekodér.Jak je o mně známo,nejsem žádný mág přes elektroniku,takže bych potřeboval z nějakým ostříleným kolegou zkonzultovat mé budoucí kroky.
Předem díky,Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod Rudolf » ned 24 bře, 2013 12:54 pm

Co je to za lokomotivy ? Pošli fotky vnitřku.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 24 bře, 2013 3:07 pm

DSC00037.JPG
Ahoj Rudo,první je E 91.To co je označeno červeným křížkem půjde pryč.Zelený kablík(přívod od sběrače)přijde odstranit a červený kablík(přívod ke světlům)rovněž.Na tyrkysové body plánuji napájet červený a černý kablík od dekodéru a na žluté body oranžový a šedý přívod k motoru.
DSC00038.JPG
Zde opět odpájím druhý konec zeleného a červeného kablíku a na žlutý bod přijde žlutý,respektive bílý kablík od dekodéru k osvětlení.Chci použít zapojení žárovky proti černému kablíku jako u šestipinového rozhraní,protože to je třídílná mašina a nechci tahat modrý kablík přes celou mašinu,když to není nutné.Mašina má osvětlení pouze ve směru jízdy,takže by neměl být problém.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 24 bře, 2013 3:19 pm

DSC00041.JPG
Další je E 44,zde je to trošku složitější,ale snad by to mělo fungovat takto.Co je označeno červeným křížkem přijde opět pryč,na černý a červený bod napájím kablíky přívodu k dekodéru.Ten červený bod je přívod od sběrače,který stejně využívat nebudu.Červenou linkou je naznačeno přemostění původního přívodu,kde budu muset zároveň v místě označeném bíle odstranit vodivou plochu,aby šroubky nepropojily vedení se závažím.To totiž nyní zároveň slouží jako přívod druhého pólu k motoru.Spolu s tím,budu muset obrousit výstupek na vnitřní straně závaží a odizolovat tak druhý přívod k motoru.Černá linka je přemostění společného pólu k žárovkám,oranžový bod je jeden přívod k motoru,druhý budu muset napájet přímo na přítlačný šroubek uhlíku.Žlutý a bílý bod jsou přívody k osvětlení.Mašina svítí při jízdě vpředu bílými a vzadu červenými světly,to je řešeno světlovody,které jsou umístěny pod střechou a vždy jeden na každé straně je zacloněn červeně.Ještě pohled na tišťák,aby bylo zřejmé vyvedení toho jednoho kontaktu k motoru.Takže taková je má představa o úpravě a doufám,že správná.Jinak fotky obou mašin jsou zde viewtopic.php?f=15&t=3537&start=75
Míra
Přílohy
DSC00040.JPG
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod Rudolf » ned 24 bře, 2013 5:10 pm

Vidím, že víš jak to zapojit.

Jen obecně - je třeba si dát pozor hlavně na možnost propojení jedné kolejnice s kostrou lokomotivy a případně se světly. Po přerušení a odpájení všech stávajících drátů je nutné vzít ohmetr a proměřit v podstatě vše na vše na případná méně zjevná propojení přes různé šroubky apod. Například u některých Fleischmann N lokomotiv se musí rozříznout propojení jednoho uhlíku motoru s krytem motoru (přímo na motoru). Jinak pokud světla nejsou spojena s kostrou, v každém případě bych raději natáhl ten modrý drát, protože bez něj světla svítí jen polovičním jasem.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 24 bře, 2013 5:23 pm

Rudolf píše:Vidím, že víš jak to zapojit.

Jen obecně - je třeba si dát pozor hlavně na možnost propojení jedné kolejnice s kostrou lokomotivy a případně se světly. Po přerušení a odpájení všech stávajících drátů je nutné vzít ohmetr a proměřit v podstatě vše na vše na případná méně zjevná propojení přes různé šroubky apod. Například u některých Fleischmann N lokomotiv se musí rozříznout propojení jednoho uhlíku motoru s krytem motoru (přímo na motoru). Jinak pokud světla nejsou spojena s kostrou, v každém případě bych raději natáhl ten modrý drát, protože bez něj světla svítí jen polovičním jasem.


No tak to jsi mě potěšil,zřejmě to se mnou ještě není tak špatné. :D Vzhledem k tomu,že jsem si po 5-ti letech co se mašinkám věnuji konečně pořídil měřák,tak by neměl být problém změřit,zda jsem vše řádně rozmontoval.Trošku mě zarazila informace o tom modrém drátu,protože mašiny Fleischmann(6-ti pin)mají vždy světla proti kostře a svítí normálně.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod Rudolf » ned 24 bře, 2013 7:14 pm

No subjektivní intenzita osvětlení bude záviset na tom, jestli to je žárovka, LED, jestli tam bude světlovod atd.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Digitalizace starších lokomotiv

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 25 bře, 2013 5:09 am

Tak to je jasné,předělával jsem na LED jednu mašinu FLM,kde světla na čele lokomotivy svítila všude možně jen ne tam kde měla,ale zase nechci,aby mi světla na 80 let staré mašině svítila jak xenony. :P Tady ta E 44 má světlovody poměrně dlouhé,ale svítí to tak akorát.Přemýšlel jsem taky,že bych ty žárovky vyčut a dal tam LEDKY,ale zase nechci,aby mi to prosvěcovalo skrz karoserii,byť je na první pohled zjevné,že ty plasty jsou na jiné úrovni než ty dnešní. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků