Jacek píše:K těm zvukům si dovolím pár slov. Za celé roky se na mě obrátilo možná tak pět modelářů kvůli přemapování pro Fred a ještě to každý to chtěl jinak. Z toho plyne, že není žádná norma a nemá význam připravovat takové verze hromadně. A také jak bylo napsáno výše, na modulovkách jde spíš o provoz, ne o efekty. Zvuky jsou spíš rušivý element, reálné chování (rozjezdy/brzdění, zátěž/bez zátěže) jsou pak komplikací.
Radek Tandler:
Ve Vratimově padlo jak mě kluci mají „rádi“ za posun a křivky F3, F4. No a proč nenapíšou a nezeptají se. Tak radši nadávají než aby se naučili jedno CV..
U dekodérů Zimo se vše dá velmi pohodlně přemapovat během minuty a dojde spolehlivě k přesunu všech funkcí, nastavení, skriptů. Vypadalo by to takto:
...
Při provozu na setkání lokomotivu zpravidla neovládá její majitel. Takže se dost často ani nedozví, že je na ní něco, co jiným lidem vadí. Komunikační schopnosti bohužel často nejsou to, v čem by modeláři železnic zrovna táhli společnost k dokonalosti.
S tím se pojí další fenomén, že i když se majitel o "problémech" dozví, dost často není schopen si "těch pár CV nastavit" Já sám tohle řeším by voko pro 5 lidí v mém okolí. Takže amatérskou statistikou mi vyjde, že z 5 "to dává" jeden. Na druhou stranu tak hezky stavět modely nebo dělat krajinu na modulech jako oni já neumím. Takže v rámci socialistické dělby práce jsem to pojal takto:
-Udělal jsem mapování funkcí OELEG, aby existoval nějaký pevný bod, ke kterému se postupně já a mé okolí snažíme přiblížit.
-Před naším provozním setkáním se snažím lokomotivy, které na něm hodláme provozovat, dostat do příslušného nastavení.
K tipům bych ještě dodal 2 nastavení zvukových dekodérů Zimo, která je dobré při ježdění na ostro, speciálně na posunu, potlačit. Detailní čísla CV nevím, ale zhruba si pamatuju jejich název v JMRI
- dovolit odjezd, pokud ještě hraje zvuk startujícího motoru
- zkrátit nebo úplně potlačit "odfouknutí" před rozjezdem
@Jacek - snad doplní čísla CV a význam hodnot
Radek