Prozatim zapojenych 6x5 svetel (viz tema o navestidlech pro odbocku na dvojkolejce), ale neosazene diry na leve strane jsou vyvod data+napajeni pro dalsi posuvne registry; max 10ks. Ted se musim vyporadat s tim (mnou) nezvladnutym zakladem pro SW

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
fulda píše:ALE v čase digitálu není nutné tahat dráty od výhybky, dekodér si prostě přečte, jaký příkaz ta výhybka dostala, takže tam se nějakej ten drát ušetří. Detekci obsazení úseku také z různých důvodů čteš a posíláš do systému, takže to také není nutné drátovat. Stačí si jen správně nastavit ty vazby a nemusíš návěstidlo řešit.
HonzaM píše:má i hlášení že přestavník dojel do koncové polohy, nespoléhá se na poslaný příkaz.
Ano, MGP je příklad analogového řízení kolejiště s použitím digitální techniky. Je to hodně podobné, jako třeba Báňův Zhlavík, jen je to postavené o pár let později, takže trochu modernější. Další vývojové stádium, založené na podobném principu je pak NMRA LCC. Tam je trochu výhoda, že se jedná o otevřený systém a člověk není vázaný na jednoho výrobce.HonzaM píše:fulda píše:ALE v čase digitálu není nutné tahat dráty od výhybky, dekodér si prostě přečte, jaký příkaz ta výhybka dostala, takže tam se nějakej ten drát ušetří. Detekci obsazení úseku také z různých důvodů čteš a posíláš do systému, takže to také není nutné drátovat. Stačí si jen správně nastavit ty vazby a nemusíš návěstidlo řešit.
Takhle to má řešeno MGP, díky LocoNetu (který je obousměrný) má i hlášení že přestavník dojel do koncové polohy, naspoléhá se na poslaný příkaz. Sleduje se nejen stav vjezdové výhybky a obsazení koleje, ale i stav odjezdového návěstidla (návěst na vjezdu závisí na stavu návěstidla na odjezdu). Stačí tedy poslat příkaz “povolit vjezd”, o správnou návěst se dekodér postará sám.
fulda píše:Ano, MGP je příklad analogového řízení kolejiště s použitím digitální techniky. Je to hodně podobné, jako třeba Báňův Zhlavík, jen je to postavené o pár let později, takže trochu modernější. Další vývojové stádium, založené na podobném principu je pak NMRA LCC. Tam je trochu výhoda, že se jedná o otevřený systém a člověk není vázaný na jednoho výrobce.
Jak jsem řekl, Těch systémů je mnoho a většina má jen nějaký omezený lokální rozsah.
sidlo píše:MGP je otevřený systém pracující v síti LocoNet. LCC je otevřená síť pro řízení příslušenství standardizovaná u NMRA.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků