Fleischmann ČSD 377 vers. Lenz ABC

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Fleischmann ČSD 377 vers. Lenz ABC

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 05 úno, 2014 6:09 pm

jirkan píše:Motor je sice neoddělitelnou součástí rámu, ale není a ani nemůže být vodivě propojen s kolejnicí. To by prostě dekodér nepřežil.
Vodivé propojení motor - kolejnice bývalo u nejstarších provedení lokomotiv Flm v dobách, kdy se ještě o digitálu neuvažovalo. Novější provedení (tak před cca 25ti léty) mělo přední kryt ve forně desky s vodivými "cestami" jako na plošňáku, kde bylo nutno přeškrábat vodivé spojení mezi kolejemi a motoren a digitalizace dekodérem na kabelu šla bez problémů udělat. U lokomotiv s rozhraním už je motor zcela oddělen. Takže tady problém určitě není.
Nevím, jak situaci ovlivňuje ukostření světel, ale tady y situaci určitě vyřešilo to co navrhuje kolega výše,tj. kdyby se žárovky elektricky odizolovaly od rámu a připojily se k modrému kabelu, který u dekodérů s 6 PIN konektorem je volně vyveden mimo konektor. Nicméně si myslím, že problém je spíš v nastavení různých systémů brzdění v deom kodéru. Nevím, jak moc se snáší ABS s brzděním stejnosměrným napětím opačné polarity, ale řekl bych, že pro ABC je vhodné deaktivovat automatické rozpoznání analog - digitál a zablokovat analogový režim.


Nesnáší,píšu o tom kousek výše.Dal jsem zde i množství odkazů na digitalizaci modelů bez přípravy,takže se a to stačí jen podívat.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Fleischmann ČSD 377 vers. Lenz ABC

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 05 úno, 2014 6:12 pm

stoupa píše:PART 3....Dekodér ESU V4 "dospělý" 6 pin na drátech.... po vyřízmutí části balastu (aby to tam vůbec vešlo) se kromě mnohem lepší možnosti vyladit chod motoru (před tím Lenz silver mini) nezměnilo nic podstatného, ať nastavím co chci. Při kompletní rozborce modelu,odletování tlumivky,nechtěnému nahrazení původních vodičů mezi tendrem a lokomotivou (původní po 20 rozborkách nevydžely) a měření všeho možného jsem došel k závěru. Motor je nedílnou součástí rámu tendru,(!) má jednu stranu motoru dle mého názoru neodělitelně vodivě propojenou s levou kolejnicí . Pokud použivám ABC modul (mám STE elektronik) je nutné odstranit žárovkové osvětlení. Jinak je provoz nespolehlivý. Příklad.... projíždím úsek opatřený abc v opačném směru t.j. abc na levé kolejnici .Pokud mám zaplé osvětlení lokomotiva zastaví pokud nesvítím chová se správně a úsek projede.Dnes se snad dostanu k nahrazení žárovek Led diodou ..... . :idea:

Asi se nedá na 5-ti diodách nic moc sprasit,ale já mám od STE modul vratné smyčky a ten si žije vlastním životem. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků