Asi nemá smysl přidávat další linky a odkazy na toto téma, nicméně na požádání rád sdělím.Myslí, že to pár odkazů bude potřebovat. Až do úplného pochopení
"Locked Antiphase PWM" - to slovo "locked", tady znamená na tvrdo zadrátovaný. To znamená, že celá logika spínání můstku je pevnou součástí obvodu. "Antiphased" jsem už vysvětloval. Pěkný příklad je tady
http://www.pages.drexel.edu/~bdk29/tuto ... rial5.htmlTo znamená, že do obvodu se po jednou vstupu posílá PWM signál a změna směru nebo rychlosti se dělá změnou jediného signálu. Význam duty cycle je tady jasný, 0% je plnou rychlostí jedním směrem, 50% stojí a 100% je plnou parou na druhou stranu. Při 50% duty cycle se sice veškerá energie mění v teplo, ale motory a všechno je na to dimenzované. Hlavní výhodou je jednoduchost zapojení (jeden drát z CPU) a skutečně dobrá odezva na rychlosti kolem nuly.
Jenomže z hlediska železničního modelu to má několik problémů:
1. Zaprvé to nemá vůbec smysl takto zapojovat, neboť řízení motoru je prakticky jediná funkce dekodéru, kromě pár funkcí okolo. Na co budeme šetřit dráty mezi CPU a můstkem, když jsou na jedné desce. Rozněž nemá smysl pevně drátovat logiku spínání, když máme PIC nebo AVR procesory ve kterých je specializovaný obvod PWM, který umí vše co si usmyslíme.
2. V tomto zapojení se bude motor chovat jako připojený na střídavé napětí (jako analogová lokomotiva postavená na kolej s DCC signálem). To bude způsobovat zahřívání motoru, na což by musel být model dimenzován. Hlavně bude hodně nepříjemné bzučení lokomotivy, analogovou lokomotivu na DCC signálu si už slyšel.
3. V tomto zapojení nelze používat BEMF. To proto, že v každé chvíli je můstek napájen buď jednou nebo druhou polaritou a pro BEMF je nutné mít na chvíli odpojené napájení motoru, aby bylo možno změřit naindukované napětí.
4. V robotice je výhodné mít lepší odezvu v nízkých rychlostech nebo kolem nuly, ale to proto, že se reguluje na polohu, nikoli na rychlost. U pohybu ramene je důležitější dojezd do žádané polohy, teprve až potom rychlost. Ale u modelu máme požadavky jen na rychlost a to jen velice volné.
Doufám, že je jasné, že Locked Antiphase PWM v modelu lokomotivy je nesmysl.
Je nějaká reference na i starší dekodér (vhodný pro TT), který má BEMF na NF PWM? Téměř všechny původní dekodéry neuměly vyšší frekvence pro motory Faulhaber nebo Maxon. Digitrax před rokem 2000 určitě ne, v té době jsem s ním přišel do stylu poprvé a tehdy se používaly pro tyto lokomotivy dekodéry Lenz a Seletrix. Vše běhalo na frekvencích kolem 100Hz, ale v té době zřejmě nebylo ani BEMF. Podle mě musela určitá generace mít BEMF a pracovat i s nízkými frekvencemi. Z evropských určitě ZIMO MX61, což byla verze MX60 právě obohacená o BEMF. U ní je podle manuálu možno volit pro motor buď z rozsahu 50 až 150Hz nebo 16kHz. Manuál můžu poslat.