Traťové automatizace v DCC

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod radeksindy » pon 20 srp, 2012 9:45 am

Opět já o voze, ty o koze. Pro návrh cest z logiky ZZ je celkem nezajímavé, jestli budeš detekovat jen lokomotivy nebo vozy. Pro jednoduchost v našem případě předpokládejme, že máme každou kolej detekovanou (3x), každé zhlaví (2x), a úseky od vjezdového návěstidla ke zhlaví, celkem 7 detekcí. Na principu nezáleží.
O tom, že se přirozeně rozpadne kolej na jednotlivých modulech, už jsem tu psal. Tady je výhoda centralizovaného přístupu, protože je pomocí jediné funkce OR spojím do výsledného a to používám. Ovšem v ničem co si napsal nevidím ani náznak toho, jak by to řešení s ditribuovanou inteligencí mělo fungovat. Zajímalo by mě, jak se to bude chovat od stisku tlačítek na pultu až po nastavení návěstidla. Kdo komu pošle jaký paket, co v něm bude atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod fulda » pon 20 srp, 2012 9:46 am

zdeno píše:komplikace by treba nastaly, kdybys mel na segmentu 3 propojene koleje 3,4,5 a k tomu prislusne vlozene navestidla. To by se musela cesta vytvorit presne anebo by musela byt perfektni detekce obsazenosti (to je utopie) a cesta by se volila podle toho.


Tohle mne vlastně dost zajímá. Pokud lze postavit několik cest, jak často se používá jedna a jak často se používá optimalizace podle detekce obsazení?
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5149
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod zdeno » pon 20 srp, 2012 12:54 pm

Pouzivam cislicovou volbu.
Ale to neni dulezite, protoze mezi tlacitky a klavesnici neni vubec rozdil. Stejne se to musi nejak "ocislicovat". Ja ty cisla davam primo a pokud se pouziji tlacitka, tak ta cisla musi nadefinovat program.
................... ________21
11__________ /________22
12___\ __ /____________23_____________31
.................\___D1____24______D2__/
Uzivatel napise cisla, napriklad "1124". Program RI to musi rozdelit a stavet dve cesty. Zrovna tady je ta nestastna kolejova spojka, ktera mne dost potrapila. Takze program posle paket B0 (do odbocky), pro prvni vyhybku na vjezdu na vrchni koleji. Tim padem ta vyhybka posle prikaz B0 na rozsviceni navestidla na dve zlute a navestidlo posle paket B0 na predzvest, kde se prepne zluta na zelenou. pripadne muze predzvest oznamovat "ocekavej 40". Dale ta prvni vyhybka posle paket B0 na souvisejici vyhybku a nastavi ji do odbocky.
Tady je videt, ze vjezd do nadrazi ovlada kolejova spojka, presneji prve dve vyhybky v kolejove spojke. Druhe dve vyhybky v kolejove spojke se ovladaji z druhe strany. Program posle paket B0 na vyhybku koleji 23,24 s prikazem do odbocky. No a ta vyhybka posle prikaz na vyhybku v kolejove spojke na postaveni do rovna.
Zavislosti:
Pred vykonanim prikazu se program zepta na stav koleje 24 a pokud jsou D1 nebo D2 obsazeny,poslou detekce paket B2 s bitem "L" v "1" a display mi napise "trhni si nohou" ;-) s vypisem spravy.
Pokud je nektera vyhybka nastavena a zamknuta (promenna "stav"), tak posle spravu "E5, 6, adrh, adrl, stav, chk". Tady se neda pouzit B1, protoze ten paket popisuje stav a ne uzamknuti vyhybky. Je pochopitelne, ze spravy v tomto tvaru jsou k nicemu a musi se polidstit = "Kolej 24 obsaz", "vyhybka 112 blok" apod.
Je pomerne dulezite davat adresy tak, aby se daly pouzit ve spravach. Napriklad detekce D1 a D2 maji stejnou adresu a ta muze byt prave 24.
Nedetekujem cele koleje, ale jen kousek pred navestidlem.
Pokud se stavi posun, tak doporucuji pridat prefix # (1124 #) a ignoruje se hlaseni o obsazeni. Protoze Kamence jsou male, ja pouzivam prefix +40. (5164), ale jdu to casem predelat, neni to intuitivni a delam chyby.
---
Cesty se vypinaji centralne, nic jine jsem na to nevymyslel, protoze cesty se voli nezavisle na ovladaci. Ovladac vubec nevi, ktere vyhybky jsou zamknuty. Proto posilam paket "E5, 4, 2,CHK", ktery odemkne zamknute cesty. Takze cesty muzete volit do doby, nez se budou hadat. Potom je najednou odemknete a muzete volit znovu. Tim, ze cesty odemknete se nic nedeje, vsechny nastaveni zustanou zachovana, krome navestidel, ktere se okamzite nastavi do cervene.
---
Jak jsem uz pisal, toto neni urcene na rychlou praci, ale bez problemu to zvladne 2 vlaky za minutu.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod radeksindy » pon 20 srp, 2012 2:05 pm

Trochu jsme se posunuli, ale pořád je tu spousta nejasností. Pořád zmiňuješ nějaké bity a pakety, ale ty jsou pro princip nepodstatné. Naopak chybí zásadní informace kdo co vykonává. Jestli tomu dobře rozumím, tak na ovladači pomocí číslicové volby zadáš cestu. Pak už píšeš, že posíláš paket přímo na kolejovou spojku, ale to je trochu divné, protože bych očekával, že než začnu přehazovat výhybky, tak musím nejdříve ověřit, že to není v kolizi s již existující cestou a nepodhazuju to pod vlakem. Pak je potřeba kontrolovat detekci obsazení, to je později zmíněno, ale předpokládám, že to časově předchází to přehazování výhybek. V každém případě všechno toto se odehrává v něčem, co nazýváš programem a to rozhoduje celkem vzato centralizovaně (chápu to správně, že ten "program" běží v ovadači?). Jediné co působí distribuovaným, ale i hodně zmateným dojmem, je informace, že návěstidlo nahazuje dekodér výhybky. To je samo o sobě docela divoké, protože návěst povolující jízdu lze dát až poté co byly splněny všechny podmínky, tj. mám zpětná hlašení všech výhybek po cestě. A jak se to ta výhybka dozví? Jaké dekodéry jsou zodpovědné za rozsvěcení návěstidel? Vždy stejné nebo se to mění podle cesty? A jak se dozvědí všechny informace nutné k nastavení správného návěstního znaku? Protože například poloha kolejových spojek nestačí k určení celého návěstního znaku.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod zdeno » pon 20 srp, 2012 3:53 pm

ono toho je vic, co jsem nenapisal. ;-)
treba jak se rozlisuje smer "do nadrazi" a smer "ven z nadrazi".
Dalsi problem je, jak vytahnout informace z obvodu detekce, protoze ty jsou v klidu mrtve a mit v ovladaci "tabulku detekci" je nesmysl a bez PC nemyslitelne (je malo mista).
Jinak je to opacne, vyhybka nahazuje navestidlo. Precist znovu. ;-)
---
Program v ovladaci iniciuje jen prvni prvek v retezci. Pokud se stavi najednou vice pod(cest), tak posle paket vzdy jen na prvni prvek retezce. A ten vykona a posle na dalsi prvek. No a jako posledni se nastavi navestidlo. Takze i tady zalezi na posloupnosti prikazu.
1/ test koleje, pocka na spravy, je kolej obsazena ??
2/ stavi cestu 1, pocka nejaky cas, je chybova sprava ??
3/ stavi cestu xx, pocka nejaky cas, je chybova sprava ??
4/ stavi kolejovou spojku, pokud prijde chybova sprava, to uz se musi obslouzit rucne.
Pokud prijde chybova sprava, treba pouzit broadcast paket na uvolneni vseho a znovu poslat prikaz. To se da udelat rucne i automaticky, ale to druhe mam zakazane natvrdo.
---
Kontrola obsazenosti zhlavi je ocima, nepokladal jsem za dulezite to kontrolovat elektronicky. Nepredpokladam ovladani z druhe stanice. Detekce zhlavi se da udelat, ale podle mne to uz je nadstandard. To mi pripada uz hodne puristicke.
---
Rychlostni soustava:
Na Kamencich pouzivam jen "cervena; zelena; zluta; zelena+zluta; zluta+zluta; bila; bila+blik". Teda vsech az sedum navesti. Vic jich neni treba. Prestoze mam posunove koleje, tak tam vubec nemam modrou. To je taky finta, kterou jsem videl ve Varine. Tam je totiz posunova kolej, z ktere se da udelat vlakova a muze se z ni vypravit vlak. Vjet se tam muze jako posun na "bilou", udelat posun a odjet na "zelena+zluta" jako vlak. Takze modrou barvu na navestidlech v Kamencich nenajdes ;-) Jen jsou vsude bilocervene pasy podle normy, aby platily i pro posun.
---
Nastavovani vjezdovych navestidel podle stavu na odjezdovych a vjezdy na primou kolej.
Tohle je taky perlicka a resil jsem to podrazacky. Proste na to nema Loconet paket. Vsak si mi pisal, ze na rychlostni soustavu bude treba vymyslet extra pakety. Mozna by to chtelo vyuzit nektere 6-bajtove pakety a tam to nadefinovat. Ja na to jdu podrazem pres bit ON, ktery je nedulezity a k nicemu. Takze pokud je bit ON ve stavu "0", tak je to vyssi level.
---
Samozrejme je tu promenna, ktera tohle vsechno odstavuje a potom to reaguje jako ma. Treba pro RailCo. Pak se kazdy prvek chova jako total individualita.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod Jojo » pon 20 srp, 2012 4:22 pm

radeksindy píše:Trochu jsme se posunuli, ale pořád je tu spousta nejasností. Pořád zmiňuješ nějaké bity a pakety, ale ty jsou pro princip nepodstatné. Naopak chybí zásadní informace kdo co vykonává. Jestli tomu dobře rozumím, tak na ovladači pomocí číslicové volby zadáš cestu. Pak už píšeš, že posíláš paket přímo na kolejovou spojku, ale to je trochu divné, protože bych očekával, že než začnu přehazovat výhybky, tak musím nejdříve ověřit, že to není v kolizi s již existující cestou a nepodhazuju to pod vlakem. Pak je potřeba kontrolovat detekci obsazení, to je později zmíněno, ale předpokládám, že to časově předchází to přehazování výhybek. V každém případě všechno toto se odehrává v něčem, co nazýváš programem a to rozhoduje celkem vzato centralizovaně (chápu to správně, že ten "program" běží v ovadači?). Jediné co působí distribuovaným, ale i hodně zmateným dojmem, je informace, že návěstidlo nahazuje dekodér výhybky. To je samo o sobě docela divoké, protože návěst povolující jízdu lze dát až poté co byly splněny všechny podmínky, tj. mám zpětná hlašení všech výhybek po cestě. A jak se to ta výhybka dozví? Jaké dekodéry jsou zodpovědné za rozsvěcení návěstidel? Vždy stejné nebo se to mění podle cesty? A jak se dozvědí všechny informace nutné k nastavení správného návěstního znaku? Protože například poloha kolejových spojek nestačí k určení celého návěstního znaku.


Teraz dost chodím vlakom. Moja otazka ?? Čo vlastne budujete :o realitu v ovladaní skutočnej železnice :roll: ovladanie modelovej pomocou DCC a ....
alebo konkretny paket o info príslušenstva .
Nech napíše sem nejaký výpravca a chlap / A taký su tu. /ako sa stava cesta v realite, ako posun .atd.
Fulda potom spravý Paket /a on to vie važne./ a potom to bude tak,alebo tak. :D :D
Je to predsa koníček. :D :D
Hodne zdaru. Mne to ide a pochopil som aj autoblok. :!:
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod radeksindy » pon 20 srp, 2012 6:01 pm

Tak momentálně je v diskuzi, zda má smysl distribuovat řízení do více komponent.

Nech napíše sem nejaký výpravca a chlap / A taký su tu. /ako sa stava cesta v realite, ako posun .atd.

Tak na to nepotřebuju výpravčího, abych věděl jak to funguje v realitě. Ono by taky záleželo, kde ten výpravčí slouží. Protože by nám taky mohl vyprávět o tom, kam věší klíče od výhybek :D Já si měl možnost s kamarádem odsloužit pár nočních ve stanici s elektromechanikou (ZZ II.kategorie).

Čo vlastne budujete :o realitu v ovladaní skutočnej železnice :roll: ovladanie modelovej pomocou DCC a ....

Buduji ZZ (III. kategorie), které bude přiměřeně napodobovat realitu. Tzn. že zajistí, že nebudu křížit cestu jinému vlaku, nepojedu na obsazenou kolej, že opravdu postavím výhybky správným směrem a že návěstidla budou s malým zjednodušením respektovat realitu, alespoň zjednodušená rychlostní soustava. Větší složitosti není potřeba do toho tahat.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod mlha » pon 20 srp, 2012 6:23 pm

Radku jestli budeš v Milevsku tak bych s Tebou rád něco probral....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod Jojo » pon 20 srp, 2012 9:12 pm

radeksindy píše:Tak momentálně je v diskuzi, zda má smysl distribuovat řízení do více komponent.

Nech napíše sem nejaký výpravca a chlap / A taký su tu. /ako sa stava cesta v realite, ako posun .atd.

Tak na to nepotřebuju výpravčího, abych věděl jak to funguje v realitě. Ono by taky záleželo, kde ten výpravčí slouží. Protože by nám taky mohl vyprávět o tom, kam věší klíče od výhybek :D Já si měl možnost s kamarádem odsloužit pár nočních ve stanici s elektromechanikou (ZZ II.kategorie).

Čo vlastne budujete :o realitu v ovladaní skutočnej železnice :roll: ovladanie modelovej pomocou DCC a ....

Buduji ZZ (III. kategorie), které bude přiměřeně napodobovat realitu. Tzn. že zajistí, že nebudu křížit cestu jinému vlaku, nepojedu na obsazenou kolej, že opravdu postavím výhybky správným směrem a že návěstidla budou s malým zjednodušením respektovat realitu, alespoň zjednodušená rychlostní soustava. Větší složitosti není potřeba do toho tahat.


Prave preto sa pýtam. Boli časi ked zatiahol na stavadle paku a islo to lanovymi drahami a výhybka sa prehodila. potom bolo rele a nejaka automatizacia , to tak mi sedí a potom prislo PC.
Nie som v tom znalí, ale tak to funguvalo a niekde funguje doteraz:
Ja požívam TC 7 a ide mi to ok. Cestu stavia PC a nemili sa . Aj ked to čaro ručneho ovladania a stavania vlakových ciest ma niečo do seba. Takže robíš v podstate releove zabezpečenie.
Tam je ta logika. :!: :!: :!: Hodne CU velký odber a malý efekt. Ale stale to funguje. :D nikedy lepšie ako PC.
Ale model je model aje doma a musí fungovat.
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod zdeno » úte 21 srp, 2012 6:52 am

videl jsem i mechaniku na ovladani zhlavi, teda bowdeny a paky na stavadle ;-)
Dokonce jsem nekde na webu videl i skutecnou zaverovou tabuli s povesenymi klici a mechanicky panel se s nima ovladal. Produktivita na urovni 8 vlaku denne.
---
Podle mne se neda postavit zabezpecovacka bez zpetneho ohlasu a nejake zavislosti. Aspon aby se nestavela cesta pres uz vytvorenou cestu. To pokladam za nejdulezitejsi. Protoze to se neda zapamatovat.
---
Dneska , kdyz jsem to znova cetl, tak mne napadlo, ze broadcast paket na uvolneni, muze byt ruzne dulezitosti. Napriklad, leve zhlavi, prave zhlavi a vsechno. Az budu mit cas a chut, zkusim to vyzkouset. Ale Kamence jsou ted v mizernem stavu, nevim, ci to ma vubec smysl.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod radeksindy » úte 21 srp, 2012 10:26 am

ad Zdeno:

protoze ty jsou v klidu mrtve a mit v ovladaci "tabulku detekci" je nesmysl a bez PC nemyslitelne (je malo mista).

To myslíš vážně? :) Tuto informaci lze uložit bitově, takže do dvou bytů se vejde 16 úseků, což na pokrytí tvé stanice bohatě stačí. Navíc tvůj způsob vede k nárůstu komunikace, protože všechny prvky se musí zůčastnit komunikace při stavění cesty, zatímco kdyby sis to pamatoval, tak k tomu dochází jen při změně stavu.

Program v ovladaci iniciuje jen prvni prvek v retezci. Pokud se stavi najednou vice pod(cest), tak posle paket vzdy jen na prvni prvek retezce. A ten vykona a posle na dalsi prvek.

Tomu právě moc nerozumím. Protože píšeš, že posíláš pakety B0 a B2, ale tento způsob nutně vyžaduje, aby se posílaly jiné informace. Většina prvků je součástí více cest a ze standardních paketů tebou popisovaný proces vůbec není možné udělat. Když dostane dekodér zprávu B0, tak z toho vůbec nepozná co má udělat dál. Komu bude posílat další příkaz? A co v něm bude? To na obecné úrovni nemůže fungovat.

Podle mne to vyžaduje naprosto specifické pakety a standardní jsou k ničemu. Stejný způsob chtělo implementovat STN. Celkově to vede ke komunikační explozi a k větším paměťovým nároků. Tedy přesný opak toho, čeho bychom chtěli dosáhnout distribucí inteligence.

Tohle je taky perlicka a resil jsem to podrazacky. Proste na to nema Loconet paket. Vsak si mi pisal, ze na rychlostni soustavu bude treba vymyslet extra pakety.

No nemá, stejně jako jiné systémy ani LocoNet neimplementuje ve své normě nic co přímo reprezentuje návěstní soustavu. Ale to neznamená, že to nejde udělat. Nabízí to každý program pro řízení modelové železnice. Buď si lze vymyslet vlastní interpretaci existujících paketů (to lze kdekoli,běžně se to dělá i v DCC) nebo si udělat vlastní (to umožňuje LocoNet). Ale všechny systémy dovolují plně návěstit co chci pomocí spínání jednotlivých světel. Nerozumím tomu, co je na tom perlička a proč si to musel řešit podrazácky.
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod zdeno » úte 21 srp, 2012 11:56 am

neni to tak jednoduche;-)
ulozit detekce do bitove mapy jde, ale jak budes vedet priradit, kterou detekci zastupuje 5 bit ve ctvrtem bajtu ???
Podle mne neexistuje podpora na indexovani bitu, nejde definovat dim detekce(128) as bit. Tim by se to vyresilo, ze by se adresa kryla s indexem.
---
Narust komunikace u X2 je nepodstatny, tim myslim iba accessory sbernici. Vzdycky se stavi jenom jedna cesta a to musi Loconet zvladnout levou zadni. To bych nepovazoval za relevantny argument. Dokonce i kdyby byl spolecny s loko, tak na doma je to v pohode.
---
pakety B0 ,B2, volba smeru cesty.
vsak jsem cekal kdy se na to zeptas ?? ;-)
jen tak na okraj, zkus popremyslet, jak se lisi staveni cesty "z" a "do" nadrazi ?? Pokud to dotahnes do konce, prijdes na jeden velmi zajimavy fakt.
Napovim, jaky je rozdil mezi volbou 11-21 a 21-11 ??
---
Proc vlastne trvam na staveni nekolika cest ? Zadny problem neni, kdyz se koleje spojuji, tam neni jine volby. Ale kdyz se koleje rozdvojuji, tak mame problem. Takze se tam staveni ukonci a rozdelit to musi ovladac. Podle toho nakodovani cesty posle na ten smer, ktery je spravny na dokonceni stavby cesty.
Takze pokud je tam 11 zvoli jine pokracovani nez kdyz tam je 12.
---
Podrazacky,
tim myslim nestandardni pouziti prikazu (bitu) , teda pouzit ho na neco jine, nez byl puvodne urcem. Perlicka je to proto, ze to jiny ovladac nepozna a presto to bude fungovat spravne. Takze misto zelene tam bude zluta a misto zluta-zelena tam budou dve zlute. Nic se nedeje, jen to bude mene modelove.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod radeksindy » úte 21 srp, 2012 2:33 pm

ulozit detekce do bitove mapy jde, ale jak budes vedet priradit, kterou detekci zastupuje 5 bit ve ctvrtem bajtu ???

Co třeba zkusit si to napsat na papír? Nebo nějaká poznámka do kódu? :D


Ve jiném vláknu si chtěl nějakým způsobem rozšířit LocoNet mezi lidi. Nebyl jsem sám kdo ti navrhoval, že jediná cesta vede před dobrý příklad a že je nutno ukázat výhody na funkčním příkladu. Mám vážné obavy, že tvůj způsob popisu tvé aplikace asi nebude tím pravým. Mám obrovské problémy pochopit tvoje věty po jazykové stránce, nemluvě o technických záležitostech. Ale možná je to jen můj problém. Například pojem "vlaková cesta" nebo jen "cesta" zjednodušeně znamená úsek od jednoho návěstidla k druhému. Pro ni jsou jasně dané polohy výhybek a podmínky, za kterých lze na tom prvním návěstidle dát návěst povolující jízdu. Tak se to lze zhruba dočíst v každé literatuře nebo to tak chápou programy pro řízení modelové železnice. A teď si představ, že modelář vybavený touto znalostí bude chtít dekódovat tento tvůj odstavec:

Proc vlastne trvam na staveni nekolika cest ? Zadny problem neni, kdyz se koleje spojuji, tam neni jine volby. Ale kdyz se koleje rozdvojuji, tak mame problem. Takze se tam staveni ukonci a rozdelit to musi ovladac. Podle toho nakodovani cesty posle na ten smer, ktery je spravny na dokonceni stavby cesty.
Takze pokud je tam 11 zvoli jine pokracovani nez kdyz tam je 12.


Nevím proč trváš na stavění několika cest, ale možná tě překvapí, že já na tom trvám také. Hlavně proto, že kdyby byla v nádraží jenom jedna cesta, tak by to bylo poměrně chudé nádraží. Dokonce se nabízí kacířská myšlenka, že by nebylo potřeba žádne ZZ. Je dobrým znamením, že nevidíš problém ve spojování kolejí. Horší je, že vidíš problém v rozdvojování. Doufám, že ostaní ne, a je jim zřejmé, že ve zhlaví se přes spojující a rozdvojující koleje dá najít jen konečný počet jasně definovaných cest. Z tohoto hlediska nechápu proč se musí stavení ukončit a už vůbec ne, co musí rozdělit ovladač. Nechápu to proto, že cesta je jasně dána polohou všech výhybek přes které je vedena a není jediný důvod ukončovat její stavění. Navíc mi ta informace nepřijde úplně konzistentní s tím co si psal o funkci svého systému předtím. Tam bylo něco o řetězci událostí jdoucí od detekce až po poslední dekodér, který nahodí návěstidlo.

Vžij se do představy, že tady někdo hledá pozitivní příklad pro svojí aplikaci. Neber to nijak ve zlém, ale nebudu v diskuzi pokračovat, protože to pro mě nemá význam. Já už jsem se celkem vzdal představy, že pochopím jak to tvoje zařízení funguje. Pro mě to není podstatné, pro mě je studium cizích řídicích systémů jenom takový sport :D
radeksindy
 
Příspěvky: 2627
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Traťové automatizace v DCC

Příspěvekod zdeno » úte 21 srp, 2012 5:36 pm

abych pravdu napisal. aj mne to je tak nejak jedno. Ted jsem na marodke uz ctvrty mesic a taky nemam moc silu pokracovat.
Moje zkusenost je takova, ze i kdyby se clovek rozdal, tak se vdaky a pochopeni nedocka. Vzdycky se najde nejaky blbec, ktery nerozezna odpor od kondiku a zacne se odbavovat na prkotinach bez stipky pridane hodnoty.
---
Mych veci je na Railnetu dost a nema smysl je sem pretahovat. Pokud nekdo chce inspiraci, tak tam ji najde. A nejen ode mne.
Je tam dost prispivatelu.
---
Ted zpatky k nasemu tematu.
Hlavni problem je, ze chybi priklad. Ale pokud sem hodim schemata hotoveho reseni, tak to skoro nikdo nepochopi, jak to na sebe navazuje, vcetne tebe. Vsechno je totiz "zadratovane" v programech. Proto tak trvam na teorii, aby to nejak zevseobecnilo a "pochopilo". Vzdyt ani RailCo se neda naucit za tyden a verim tomu, ze i zkuseni pouzivatele nedokazi vyuzit vsechny moznosti, ktere RailCo nabizi. A ty chces pochopit muj system za dva dni, kdyz ja ho vymyslel 4 roky. To se neda a navic, ja neumim moc dobre vysvetlovat.
---
vlakova a posunova cesta:
to je siroky pojem, nekdy to je od navestitla k navestidlu a nekdy pres celou stanici. Pokud mas nejakou terminologii, tak ji sem hod, budeme ji pouzivat. Zatim to neumim rozlisit a pochopeni musi vyplynout ze syntaxe napisaneho.
---
vzdat se pochopeni:
vzdyt si ani nezacal, clovek se uci cely zivot a ty se vzdavas po dvou dnech. ;-)
Jen tak na okraj, jak dlouho stavis ZZ na Stare Pake a ci si opravdu myslis, ze by to nekdo pochopil za dva dni ?? Ja mozna tusim a vim, jak je to udelane, ale podrobnosti jsou hodne dulezite. Naprosto klicove je osetreni vynimek, kdy kazda blbost ti muze zaseknout program ve smycke. Treba straceny paket od detekce nebo spatna hlaska o ukonceni cinnosti.
---
Ani jsi se nepokusil mi odpovedet, cim se lisi nastavovani cesty 11-24 od 24-11 podle schematu v nektere predchozi sprave. To je pouze priklad, plati to vseobecne.
Dokazes definovat, jakou jedinou podminkou se lisi vjezd, od vyjezdu, do/z nadrazi ?? Tohle je klicova myslenka a její uvedomeni si , je velky krok vpred a usetri spoustu programovani.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník