TT zimní hrnec

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT zimní hrnec

Příspěvekod jirmicz » sob 01 čer, 2024 6:55 pm

Na chalupě jsem našel hrnec. Takže padla volba na zimu. Tentokrát to bylo bez řezání hrnce. Pouze dovnitř polystyren, znásilnit tam kruh z Kuehn kolejiva a šlo se na věc. Ještě to není úplně na konci a blíží se to. Foto: https://www.rajce.idnes.cz/jirmicz23/al ... imni-hrnec
jirmicz
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod hank » sob 01 čer, 2024 7:22 pm

jirmicz píše:Na chalupě jsem našel hrnec. Takže padla volba na zimu. Tentokrát to bylo bez řezání hrnce. Pouze dovnitř polystyren, znásilnit tam kruh z Kuehn kolejiva a šlo se na věc. Ještě to není úplně na konci a blíží se to. Foto: https://www.rajce.idnes.cz/jirmicz23/al ... imni-hrnec


Jaký je průměr toho kruhu?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod jirmicz » úte 04 čer, 2024 12:17 pm

Průměr hrnce je 41cm a kolejí je asi 32cm. Takže poloměr cca 160. Zatím jsem na tom zkoušel Kalugu a ta to dává sama obstojně. BR 80 už má trochu problémy, ale ta má svoje místo v letním hrnci.
jirmicz
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod hank » úte 04 čer, 2024 2:08 pm

Tohle a tohle asi znáš. Jenom podotknu, že jsem to zkoušel na r=180 mm, ale většina z uvedeného by ti měla jezdit i na 160 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod hank61 » úte 04 čer, 2024 6:02 pm

Jen mě napadá otázka v souvislosti s provozem 4 nápravových TT lokomotiv. Vydrží tyhle extrémní poloměry kardany? Jinak já jsem v HO měl poloměry R250 a jezdila mi tam v pohodě i M240. Problém byly pouze nárazníky u některých vozů, které šly po vnitřní straně oblouku na sebe, nebo ze i zasekly a pak došlo k vykolejení vozu. Krátké uhláky, zetky apod. fungovaly bez problémů. To by ale patrně vyřešily delší spřáhla. :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod Zlámalík » úte 04 čer, 2024 6:41 pm

Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod hank61 » stř 05 čer, 2024 4:59 am

Zlámalík píše:Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.


Nemám vyzkoušeno, ale předpokládám, že pro R180 by se musely podvozky otáčet více, než dovoluje nastavení na sériově vyráběném modelu.
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod hank » stř 05 čer, 2024 6:52 am

hank61 píše:
Zlámalík píše:Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.


Nemám vyzkoušeno, ale předpokládám, že pro R180 by se musely podvozky otáčet více, než dovoluje nastavení na sériově vyráběném modelu.


Já jsem hektora i bangli zkoušel jenom jednorázově, ale popravdě řečeno, nikdy by mě to samotného ani nenapadlo, kdyby tady kolega kavka nadšeně nereferoval o tom, jak překvapivě dobře mu jezdí na jeho minikolejištích Zbednice a Nekly, kde má dokonce r=150 mm. Teď už je zase o dost let vyšší letopočet, tak se s námi třeba podělí o zkušenosti, jak zvládají běžný provoz.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: TT zimní hrnec

Příspěvekod Kavka_ » stř 05 čer, 2024 6:31 pm

hank píše:... mu jezdí na jeho minikolejištích Zbednice a Nekly, kde má dokonce r=150 mm. Teď už je zase o dost let vyšší letopočet, tak se s námi třeba podělí o zkušenosti, jak zvládají běžný provoz.

Ano, jsme o pár let později a zkušenosti přibyly. Jak Hektor (Zbednice), tak Kocour (Nekly), mají karouceno za tu dobu každý v součtu něco kolem dvou hodin (na občasné ježdění), takže jediné co mohu s jistotou říci je, že jim toto občasné ježdění nijak neublížilo (preventivně je obracím). Nemění se jejich zvuk a ani vizuálně se na nich žádný problém neobjevuje. Desítky hodiny mají najěžděné M152/810 také bez problému, ovšem to je konstrukčně něco úplně jiného:) (motoráky, jak to vypadá, více špiní kolejnice)
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem


Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků