Tak jsem se pustil do malého westernového kolejiště v H0e. Rozměr je cca 60x125 (cca, protože konečný bude poněkud zpřesněn po dokončení), a bude to klasický ovál na tři výhybky (výhybna a z širé trati odbočující vlečka). Domů se mi to nevejde, skončí to v plzeňském Westparku. Styl stavby je můj obligátní - na bloku polystyrénu. Základem je standardní dílec extrudovaného (tvrdého hustého) fasádního polystyrénu, na který vrstvím klasický polystyrén. U výhybny bude městečko a náznak ohrady na dobytek, za řekou hora s dolem a vlečkou, trať tam bude vedená tunelem.
Městské stavby jsou ze setů Kibri, jedna zastávka (u výhybny) je originál americká laserovánka, u odbočky je na zastávku modifikovaná kůlna Wepe, důl, vodojem a mosty jsou z vlastní tvorby (evrgreen, desky Auhagen a zbylá okna od Kibri (jejich westernové sety jsou generické a dost součástek zbyde).
Kolejivo je Peco H0e, celé je to seskládané z výhybek a flexikolejí. Výhybky Peco H0e mají bohužel tu nemilou vlastnost, že když jsou ve výhybně každá přehozená na jinou kolej, hází to někde zkrat a jedoucí vlak se buď zastaví, nebo výrazně zpomalí (nenarazil jsem na to poprvé). Takže manipulace s výhybkami ano, ale jen při stojících vlacích.
Vozidla - k dispozici na trhu je z H0e amerik jen Minitrains. Pro dvouosou lokomotivu s tendrem se ukázaly být tři osobní čtyřosáky jako rozumná hranice možností. Pokud není trať v rovině, má stroj spoustu práce. Na rovině by zvládl možná i čtyři, ale v obloucích už by to bylo znát.