Snad se na mne nebude Milan zlobit, když na chvíli posunu vlákno trochu nahoru.
Mám zatím objednány 2 soupravy, bo viděl jsem pár videí*) a vypadá a jezdí to pěkně.
Čekání se vyplatilo a po 14 dnech mě KATO velmi potěšilo těmito třemi svými modely
- tradičně prostorově úsporně balenými
- pěkně a promyšleně provedenými
- na analog v e
Nku velmi dobře jezdícími
- a přitom (myslím si) ne moc drahými
Výřez ze záběru videa testovacích jízd:
- KATO_NOHAB_a_2x_KATO_MyTram_Classic.jpg (15.87 KiB) Zobrazeno 991 krát
Ty krásné šaliny (skoro takovéto v měřítku
1:1) ještě pamatuji z dětství, kdy v hranaté ohrádce uvnitř vozu sedával(a) nebo postával(a) průvodčí v tramvajácké uniformě a prodával(a) cestujícím lístky.
Ke každé tramvajové modelové soupravě je přiložena dokumentace a panely volitelně instalovatelné na střechy vozů. K tomu pak ještě (přes celé dno krabičky) univerzální obtisky/samolepky s nápisy, čísly linek apod. - dle vkusu a potřeb jednoho každého modeláře.
Technická poznámka - co lze taky čekat od některých modelů firmy KATO: Ta NOHABka, rovněž od KATO
(existuje jich více verzí, ale chtěl jsem právě maďarskou - M61.006 MÁV), je v kvalitě MADE IN JAPAN, a tento hrdý nápis je přímo součástí výlisku podvozku. K modelu je na hlazeném jemném křídovém papíře přiložena nebývale detailní technická dokumentace s rozkreslenou sestavou všech dílů tvořících model, a včetně pokynu pro případ instalace digitálního dekodéru. Samostatně je k modelu přibalena ještě i dvojice
maketových čelních pluhů (bez vybrání pro funkční spřáhlo) - např. pro vystavení modelu do vitríny anebo pro nasazení maketového pluhu jen na jedno čelo provozní lokomotivy (se zámyslem nepřipojovat k této straně vagony).
Model je čelně osvětlený (2 x 3 =
6 reflektorů) a celkově velmi pečlivě a detailně propracovaný, včetně povrchové úpravy, potisků a třeba i filigránsky vyhotovených větracích mřížek motorového prostoru, lopatek a krycích lamel 4 ventilátorů, množství malých střešních nýtů, klik dveří do kabin strojvůdce nebo pantů bočních dveří do strojovny atd.
Celé provedení modelu (karoserie i pojezdu) budí jednoznačně dojem důvěry v rozumnou investici. Navozuje pocit dobře vynaložených peněz, pocit "bezpečí, solidnosti a trvanlivosti"; přiměřené robustnosti a přitom zároveň i jemnosti současně s pevností a potřebnou pružností. Toto všechno se ne vždy daří splnit současně, ale tady mi to přišlo optimálně nakombinované.
Chod pojezdu je tichý, naprosto spolehlivý a celkově takový jakoby
hladký, vláčný, sametový... Jízda této malé-velké lokomotivy (včetně průjezdů výhybkami) je na e
Nkové poměry
(na rozměrové a hmotnostní možnosti tohoto měřítka) excelentní, skoro až "majestátně důstojná" - zdálky vizuálně i svojí plynulostí téměř srovnatelná se skvělou, velkou a těžkou PIKO NOHABkou nejnovějšího provedení ve velikosti
H0. Nemohl jsem tomu stále uvěřit, nemohl jsem se toho ani nabažit a pořád jsem odkládal uložení modelu do krabičky :--)