Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Radek Strnad » ned 18 pro, 2016 9:42 am

Ta cesta se mi takto ve zhlaví také nelíbí. Ne, že by to bylo vyloženě špatně, ale na lokálce by to asi dělali mimo výhybky(bylo-li by to jen trochu možné). Hlavně si tam můžeš ještě vybudovat třeba malý mostek vedoucí cestu přes potok a vymazlit hezky přejezd, se vším, co má mít. S tím zasněžením bych byl opatrný. Romantika je jedna věc, ale zase přijdeš o detaily, které pod sněhem zaniknou. A zasněžit kolejiště zase není tak jednoduché, jak by sis třeba představoval. A ještě je tu důležitá věc - údržba bílého povrchu. Prach v něm drží a na rozdíl od zatravnění je na něm brzy vidět. V SN to s tou druhou kolejí teď máš tak, že když budeš objíždět vlak, tak vlastně blokuješ i druhou kolej pro objetí mašiny. Kdybys měl jen malinko víc místa na ještě jednu výhybku na levém zhlaví(existuje i trojcestná, která je kratší než dvě obyč. za sebou), tak bys to mohl řešit tak, že vlak vjede mašinou napřed do SN, ta se na koleji pomocí rozpojovací koleje odpojí a popojede kousek vpřed, na levém zhlaví bude ještě navíc krátká kusá kolej jen na odstavení mašiny(motoráčku) a tu mašinu, která tam bude čekat, připojíš k vlaku a jedeš zpět. A ta druhá kolej ti zůstane volná a můžeš mít o vlak víc. Místo v SN podle mně máš. Stačí otočit skladiště rampou k nádr. budově a zrušit tu silnici v pravém rohu u lesa. Tím můžeš les vysunout dopředu a druhou kolej protáhnout až do rohu. Na levém zhlaví SN stačí utáhnout oblouk před vjezdem do SN, což by mělo o cca 3cm jít(podle nákresu tam máš v části větší poloměr oblouku, takže kdyby se to srovnalo.......... a získáš tím zajímavější provoz a víc možností se provozně vyřádit. Věř, že vím, o čem píšu.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 18 pro, 2016 10:08 am

Tak vypadá to docela jednoduše. Mělo by se tím kolejiště prostě jen pocukrovat a potom vysát. Dobře to drží i na hladkých plochách. Uvidíme, to je hudba budoucnosti, pak si to nejdřív zkusím na maličkém N diorámátku, co jsem stavěl kdysi dávno. Kdyžtak zbytečně vyhodím z okna 165 korun.
Ten přejezd ještě promyslím, je fakt, že to asi moc nedává smysl. Dal jsem ho tam ve snaze co nejvíc "prodloužit" trať. Asi ho teda dám těsně za výhybku. Nerad bych tu cestu okolo nádraží vedl až k zářezu, to by bylo velké optické zmenšení...
SN bych už neřešil. Třícestnou výhybku bych tam určitě nedával. Jedna věc je, že tam na ni není místo (budu se opakovat-to by bylo nutné zase zostřit poloměr tratě), druhá, že stojí skoro polovinu toho, co zbytek kolejiva, třetí, že by bylo nutné vymyslet nějaký mechanismus aretace poloh, když už ne rovnou elektrické stavění - jako jediné na celém kolejišti, které je vlastně spíš funkčním diorámatem. Ale hlavně to nepovažuju za nutné, víc vlaků určitě neplánuju - prostě jen motoráček a manipulák :)

Jo a kolejišťko bude v neprovozním stavu úplně zakryté, takže zaprášení bude minimální :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Radek Strnad » ned 18 pro, 2016 10:30 am

Samozřejmě je to tvoje volba. Ta trojcestná výhybka by nahradila dvě obyčejné, co tam už v plánu máš, takže ty náklady by zase takové nebyly. Jistě, nějak by se to ovládat muselo a nejlépe motoricky, ale ten provozní efekt by to bohatě vyvážil. Když už bych to minikolejiště dělal, tak bych se snažil využít všechny, byť omezené, možnosti udělat ho zajímavým. Neděláš to asi na týden, tak je škoda to kvůli několika stokorunám navíc nechat osekané. Elektriku do toho stejně musíš nějak dovést. Budeš potřebovat nějak jezdit,nějaké lampy, osvětlení budovy apod,ovládání rozpojovací koleje......tak těch pět drátků navíc by se snad zvládlo.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hopeter » ned 18 pro, 2016 10:58 am

Za zrušení té cesty za šturci bych se taky přimlouval a ušetřené místo bych věnoval délce staničních kolejí. Každý centimetr dobrý. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » pát 23 pro, 2016 3:17 pm

Tak mě napadla ještě jedna verze...láká mě možnost posunu přes obě zhlaví.
810 4.png
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hank61 » pát 23 pro, 2016 3:23 pm

Martine. Ty rovnoběžně vedené kusé koleje mi přijdoou divné.... :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2497
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod MkTT » pát 23 pro, 2016 3:39 pm

Nezkrátil sis tou úpravou příliš dopravní kolej? Přes výhybku vlak obvykle ve stanici nestál.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » pát 23 pro, 2016 3:41 pm

Je to divné, fakt :) kašlu na to.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hopeter » pát 23 pro, 2016 4:23 pm

Tudy né... :wink: Na posun by ten koncový šturc musel být delší a zase by jsi zbytečně zkrátil staniční koleje. Drž se původního uspořádání stanice , je to dobře vymyšlené a v praxi odzkoušené... :) Jestli máš potíž se skladem tak ho úplně vynech nebo zkus použít staniční budovu se skladem.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hank » pát 23 pro, 2016 4:34 pm

MkTT píše:Nezkrátil sis tou úpravou příliš dopravní kolej? Přes výhybku vlak obvykle ve stanici nestál.


Když to byla výhybka vedoucí na manipulační kolej, tak to bylo celkem časté uspořádání. Bylo x stanic, kde výhybka k manipulační koleji odbočovala uprostřed dopravní koleje. (Příklad: Městečko u Křivoklátu.) Cestující tak při nástupu do vlaku od výpravní budovy nemuseli překračovat žádnou kolej.

BTW, velmi podobné kolejové schéma mají teď po redukci kolejiště Zlaté Hory. Na konci toho šturcu napravo stávala dnes už zbořená remíza. Osobní vlaky v podobě motorů 810 jezdí už jen o víkendech. A na manipulační koleji se dvakrát týdně (Út - Čt) nakládá dříví z jesenické kůrovcové těžby. Vozí to bangle nebo občas dokonce i 753.7. Jinak řečeno, MOs a Mn se tam nepotkají, takže je úplně jedno, jestli jeden nebo druhý stojí na 1. dopravní koleji přes výhybku.

Suma sumárum, tohle kolejové schéma není "nic proti ničemu".
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6177
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » pát 23 pro, 2016 6:48 pm

Já jen pořád vymýšlím bejkárny :) Líbí se přejezdy na kusých kolejích na koncových zhlavích (jako to má např wendycrx anebo nynuna v té své TT vitríně 160x16) a napadlo mě, že by provoz trochu ozvláštnil posun přes obě zhlaví. Chci ale v rámci možností co nejvíc "oddělit" trať od stanice, takže žádný přejezd daleko od krajní výhybky apod.
To, že by vlak stál přes tu výhybku, by mě netankovalo. Na x kolejištích jsem už viděl vlečky, napojení remízy apod. odbočující někde z poloviny délky dopravní koleje. Ale na druhou stranu, zase to opticky strašně ztlušťuje tu staničku. Tak nevím. Ještě mám čas chvilku čmárat, než dojde na pokládku kolejí, tak to bude ještě chvilku trvat. Teď jdu pokračovat na rámu a lepení XPS.
hopeter píše:Tudy né... :wink: Na posun by ten koncový šturc musel být delší a zase by jsi zbytečně zkrátil staniční koleje. Drž se původního uspořádání stanice , je to dobře vymyšlené a v praxi odzkoušené... :) Jestli máš potíž se skladem tak ho úplně vynech nebo zkus použít staniční budovu se skladem.

Pokud by vlak stál na 2. koleji (ta u výpravní budovy), na výtah by to stačilo. Jak říkám, vymýšlím kraviny, místo abych se učil nebo něco dělal :D
Budovu se skladem jsem zamýšlel, ale to bych nemohl objet motorákem přívěšák, kdyby tam stál vůz. A kloudnou variantu s kusou skládkovou kolejí a výpravní budovou kombinovanou se skladem jsem nevymyslel.

Jinak Vám všem přeji hezké, pohodové Vánoce plné modelaření a odpočinku :)
Naposledy upravil Rocky_MK dne pát 23 pro, 2016 7:00 pm, celkově upraveno 3
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Střelec » pát 23 pro, 2016 6:50 pm

Schéma prakticky odpovídá současnému stavu kolejiště ve stanici Černá v Pošumaví. Při křižování stojí jeden vlak přes výhybku - jinak to tam nejde. Jenom místo skladiště je v reálu volná skládka (asfaltová plocha), vlečka pořád ještě vede na pilu a mezi staničními kolejemi je euronástupiště.
Střelec
 
Příspěvky: 1628
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod hopeter » pát 23 pro, 2016 7:34 pm

Ta výpravna se skladem by mohla být klidně až vzadu ve šturcu a nástupiště protáhnout do středu nádraží. Otočeno by to bylo skladem ke šturcu. Vagony by nevadily ani před částí výpravny, protože přechod přes koleje bys dal až do části za výhybku směrem ke středu nádraží... No a pokud by motorák právě odvážel vagon od skladu tak by se nastupovalo rovnou u budovy...
solo pro 810 2.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Rocky_MK » pát 23 pro, 2016 10:00 pm

Tuto variantu jsem nejdřív zamítl kvůli omezenější užitné délce manipulační koleje. Ale jak tak nad tím přemýšlím, asi to tak udělám, nakonec - jeden vůz u skladu tam bude vypadat líp, než kdyby tam byly našlapané tři od šturcu k námezníku. Nádraží se opticky protáhne...a nakonec větší volnou skládku třeba i s rampou můžu udělat u té dolní kusé koleje.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Sólo pro 810 TT 95x60 cm

Příspěvekod Radek Strnad » sob 24 pro, 2016 9:22 am

Jsou svátky, tak jsem ti to doma vyzkoušel 1:1. Bohužel nemám obloukovou výhybku, takže jsem značně improvizoval. Nevím, proč pořád tvrdošíjně trváš na té silnici za šturcy. Jsi fanatik automobilové dopravy nebo tam bude Car-systém????? :lol: :lol: :lol: I tak to vychází u rampy krátké. Silnice bude u rampy končit a je po starostech. Je to naprosto normální.V SN lze namísto angličana použít, jak už jsem jednou psal trojcestnou výhybku nebo angličana posunout lehce do oblouku a obě kusé koleje půjdou víc ke kraji. Ta krátká kusá kolej na odstavení lokomotivy nebo motoru by byla buď za opěrnou zdí před tunelovým portálem(potom ještě vynechat cca 2cm, tedy oblouk utáhnout) nebo bude portál až vpředu, před jejím koncem. Pokud by byla namísto angličana trojcestná, tak potom by mohly být tři skoro rovnocenné kusé koleje. Potok by se mi líbil tak, že by na panel zleva přitekl a napájel by třeba malý rybníček a zase odtekl(rybníčkem bys to zdůvodnil). Vytékání z lesa se ti bude těžko ztvárňovat na tak malém prostoru. Asi to nějak půjde, ale bude to docela násilí. Takto bys měl dva propustky pod tratí a silnice by mohla tvořit přirozený břeh potoka. Provoz bych viděl na ten motorák, jeden Mn vlak a jeden SmOs vlak(od ep.V druhý Mn). Vozy co nejkratší cca 10 ks, tři malé loko(T334(710) nebo T435(720/721), dvě na vlaku a jedna na střídačku v SN. Při použití angličana ve stanici bys mohl ještě vybudovat remízu pro nocování motoráku.
Přílohy
P1060051.JPG
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků