Malá Paka - kolejiště na okno

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » ned 01 lis, 2020 12:36 am

Sakra chlapi, to se mi líbí! Jdu spát, abych na to promyslel, Ivanův nápad se zakutáním díry do zdi ovšem vede. Díra tam skoro byla, než jsem to předloni s dost velkým úsilím opravil :lol:
Ale když bych ten výjezd vlevo trochu víc stočil, mohl bych mít "skryťák" na plotně, je to jen 15 cm daleko a o 3 cm výš, to by se dalo řešit :lol:
Ta fotka z Pacfiku se mi líbí - takže zatím tedy vede nízká modernizovaná hrana, dvě koleje, z toho jedna manipulační, provoz podle D3 (to křižování s uhnutím si musím nastudovat). Sýpka bude funkční a nákladní provoz bude čilý, slibuju.
Na pravé okno právě vymýšlím dopředu výseč z lomu Košťálov s novou násypkou (https://www.vlaky.net/galerie/6593/vlec ... -kostalov/). Vzadu bude skryťák a přesuvna, jak jsem avizoval dřív.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Ivan » ned 01 lis, 2020 7:18 am

Zlámalík zajímavý nápad, 3 cm jistě jde řešit... Snížíš plotnu nebo linku :D

Michal Šuhajda může v tomto případě vjet MN rovnou na manipulační, nebo musí na dopravni a teprve pak zaposunovat na manipulační? Někde se to tady probíralo, ale nějak jsem to nenašel. Pokud mne paměť neklame, tak by měl zajet na dopravní, ale jsou i nějaké výjimky.
Zlámalík těžko odjede s MN dále, takže by spíš ve stanici mohl MN končit, uklidit se na MN a křižovat bude motorák pokračující do zdi.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod HonzaM » ned 01 lis, 2020 8:15 am

Zde je pár slíbených obrázků. Je patrné že je stanice komplet na dřevěných pražcích, ale vybavená návěstidly. Jsou to obrázky z roku 2018. Jsou vidět jak výhybky dálkově ovádané bez návěstidel, tak manuální s návěstidlem na vlečkovou kolej s výkolejkou. Mám obrázků z této stanice desítky, chtěl jsem mít dostatek podkladů pro pokud možno věrný model této stanice. Jak se to povedlo je ve vláknu o stanici Čachnov a také například zde: viewtopic.php?f=42&t=11543&p=257932&hilit=Modul+Čachnov#p257932
Přílohy
P1050418.JPG
P1050464.JPG
P1050468.JPG
Naposledy upravil HonzaM dne ned 01 lis, 2020 8:35 am, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod JanoH0e » ned 01 lis, 2020 8:23 am

Výkolejka - áno, ak bude prejazd, bude treba Bude treba dať výkoľajky z oboch stran prejazdu. Jedna bude chrániť prejazd od smeru ZZN, druhá od voľnej skládky. "Zobáky" teda budú smer ZZN a koniec koľaje VS. Celkovo teda min. 3.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » ned 01 lis, 2020 8:49 am

Honzo, díky. Čachnov je ta správná velikost i "složitost" - a v modelu je úplně super, to se ti povedlo!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Sandy » ned 01 lis, 2020 9:48 am

Ivan píše:
Michal Šuhajda může v tomto případě vjet MN rovnou na manipulační, nebo musí na dopravni a teprve pak zaposunovat na manipulační? Někde se to tady probíralo, ale nějak jsem to nenašel. Pokud mne paměť neklame, tak by měl zajet na dopravní, ale jsou i nějaké výjimky.
.......

Ve Hvězdonicích, tuším, mohl vlak z jednoho směru vjet přímo na manipulační kolej před staniční budovu. A manipulační kolej byla krytá výkolejkou (a na jedné straně osazená trpasličím světelným návěstidlem).
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » ned 01 lis, 2020 12:25 pm

Vjet na ní nesmí, jen z ní lze postavit odjezd na jednu stranu. Je to vlastnost místní prototypové reléovky, nikde jinde to nelze. Na D3 vjezd na manipulační kolej lze. Rychlostí 10km/h a platí stejná ustanovení jako při vjezdu na obsazenou. Já bych tu kolej zdopravnil a udělal tu nízkou hranu.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod HonzaM » ned 01 lis, 2020 12:58 pm

Ve stanici Čachnov je manipulační kolej nejblíže k staniční budově. Vjezd na ní je řízen seřaďovacími návěstidly. Na jednom konci je odvrat na kusou, na druhé straně odbočení na vlečkovou kolej.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » ned 01 lis, 2020 3:52 pm

Ivan píše:Zlámalík zajímavý nápad, 3 cm jistě jde řešit... Snížíš plotnu nebo linku :D

Michal Šuhajda může v tomto případě vjet MN rovnou na manipulační, nebo musí na dopravni a teprve pak zaposunovat na manipulační? Někde se to tady probíralo, ale nějak jsem to nenašel. Pokud mne paměť neklame, tak by měl zajet na dopravní, ale jsou i nějaké výjimky.
Zlámalík těžko odjede s MN dále, takže by spíš ve stanici mohl MN končit, uklidit se na MN a křižovat bude motorák pokračující do zdi.


No ta plotna je historickej kachlovej sporák, nějak ti nevím, ale bourat se mi ho nechce :D Nějaký přístavek ale možná vymyslím.

Křižování bude muset být "motorákem u stanice", nemůžu nechat Mn u budovy a za něj přijet motorákem, takže jsem spíš pro Vojtasovu myšlenku zdopravnění manipulační koleje při zachování provozu podle D3.
Potom by výkolejka by kryla kolej u skladu a hotovo.
A jestli jsem dobře pochopil výše, tak další výkolejka bude u volné skládky před přejezdem a další u sila (mezi silem a výhybkou) - spojovací kolej z levého zhlaví za budovu by výkolejku tím pádem mít nemusela.

Přemýšlím o těch světelných návěstidlech ale myslím, že by se jejich osazením zkrátila užitečné délka koleje a nádražíčko by vypadalo ještě menší. No, to se dá kdyžtak dodělat.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » ned 01 lis, 2020 4:09 pm

Přejezd určitě nevýkolejkuj. Ona je "blbost", že by tam vůbec byl. Příjezdová cesta by určitě nevedla přes kolej, když je to dvacet metrů ke šturcu. Cesta by ve skutečnosti určitě pokračovala mezi skladem a kolejí v tom směru. Takovýhle přejezd by spíš sloužil pro přejetí kolejí nějaké technice, a tam by stačila značka "pozor, přednost v jízdě drážních vozidel".
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod hank » ned 01 lis, 2020 4:30 pm

Zlámalík píše:Přemýšlím o těch světelných návěstidlech ale myslím, že by se jejich osazením zkrátila užitečné délka koleje...


Ale no tak to snad ne... Užitečná délka koleje je snad od námezníku po námezník.

Jestli fakt potřebuješ, aby ti tam něco svítilo, tak to nech jako dopravnu D3 (čímž si i zjednodušíš použití manipulační koleje pro možné vjezdy/odjezdy) a na odjezdové zhlaví si osaď krycí návěstidlo pomyslného přejezdu, který může být už mimo scénickou část kolejiště, tj. pro diváka neviditelný. Nebo to udělej, jak to bývalo v Lokti předměstí: Nákladiště se zastávkou na zábrzdnou vzdálenost od vjezdového návěstidla sousední stanice (zase mimo zorné pole diváka) a do nz dej předvěst toho vjezdového návěstidla. Ta potom klidně může být v půlce perónu a s ohraničením vlakové cesty nebude souviset vůbec nijak. (Tyto možnosti jsme btw rozebírali u Kavkova mikrokolejiště Zbednice.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » ned 01 lis, 2020 5:15 pm

vojtas: vlevo vzadu (za volnou skládkou) jsem myslel, že spíš udělám stromy a že cesta vede "kolmo" k nádraží třeba z obce nebo tak. Ale tak cesta se tam asi udělat dá.

hank: no dobře, sorry za nepřesný výraz. Jsem tím myslel, že návěstidlo by stálo dál od zhlaví, než je námezník a asi by bylo vhodné, abych se vlakem mezi návěstidla vešel + tam nechal odstup, aby fíra na klacek viděl. Mezi návěstidly by bylo jen 30 cm na koleji u budovy, to mi přijde jako moc hračkové měřítko... Asi to nechám bez svícení, určitě prozatím. Za odkaz na Kavkovo kolejiště díky, prostuduju.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » ned 01 lis, 2020 5:35 pm

Hank:
Jenže v šesté epoše už by tam Klasické trojsvětlo SSSR nejspíš nebylo. Dnes by se při první opravě dával určitě přejezdník. Jedinná trať, kde tohle přežilo jsou snad Pňovany - Bezdružice, a přejezd na Mladotickém zhlaví stanice Kralovice u Rakovníka, ale ten si vůbec nejsem jistý, že je funkční. Krycí AŽD 70 ale má z obou stran.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod hank » ned 01 lis, 2020 5:39 pm

vojtas píše:Hank:
Jenže v šesté epoše už by tam Klasické trojsvětlo SSSR nejspíš nebylo. Dnes by se při první opravě dával určitě přejezdník. Jedinná trať, kde tohle přežilo jsou snad Pňovany - Bezdružice, a přejezd na Mladotickém zhlaví stanice Kralovice u Rakovníka, ale ten si vůbec nejsem jistý, že je funkční. Krycí AŽD 70 ale má z obou stran.


Určitě jich je mnohem víc. Např. v mém okolí v dopravně Litovel.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » ned 01 lis, 2020 5:43 pm

Ještě bys teda mohl vymyslet jeden příběh. V 70. letech byl ve stanici silný provoz, nakládka něčeho, třeba nějaká velká stavba poblíž (přehrada? :)) Pak by byly třeba nutné dvě dopravní koleje a osadilo se SZZ. Pak tam můžeš mít na každém zhlaví skupinové dvousvětlo AŽD. Takové ZZ by tam, pokud by nedošlo ke zdétrojkování někdy v Ep. 5 určitě vydrželo dodnes, viz. Lomnice nad Popelkou. (tam si jinak doporučuju zajet, je to jedno z posledních nádraží u nás, kde to dodnes vypadá tak, jak to stavíme na kolejištích z 80. a 90. let.)
EDIT:
Díky hanku, tenhle kus republiky jsem nikdy železničně neprohledával, musím si doplnit obzory.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník