Malá Paka - kolejiště na okno

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod zirecek » sob 31 říj, 2020 9:53 am

Máš to moc pěkné, první varianta - nyní ta poslední, se mi líbí nejvíce. Působí to vyrovnaně a přitom vhodně pro uživatele.
Těším na další příspěvky ze stavby, :-).
zirecek
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 18 úno, 2012 8:06 pm

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » sob 31 říj, 2020 8:32 pm

Hoši, kdo se v tom vyznáte, poprosím o radu: kam dát výkolejky?
Kolej u budovy bych měl rád jako dopravní, takže máme tři "konce". Sklad, volnou skládku vzadu a sýpku. Otázka, jestli jistit kolej odbočující za budovu a pak samostatně vlečku k sýpce (myslel bych, že jo).
A další dotaz - jde o VI. epochu, ale starší nerekonstruovanou stanici. Návěstidla k výkolejkám asi ne, že?
Návěstidlo vjezdové ano - ne? Má to cenu? Nebo prostě provoz D3?
Díky za rady.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1918
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Radek Strnad » sob 31 říj, 2020 8:57 pm

Pokud bude kolej u budovy dopravní, dal bych výkolejku ke skladu a k odbočce za budovu. Sýpka není nutná, neboť tam nehrozí ujetí vozů do vlakové cesty. Tu kolej u volné skládky bych o pár cm prodloužil až nadoraz, abys měl co nejvíc místa na odstavení vozů a zároveň vyposunování vozů od sýpky. Každý cm dobrý.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod JanoH0e » sob 31 říj, 2020 9:00 pm

Stačí jedna výkoľajka ku skladu. Koľaj vzadu - v.s. a ZZN je istená odvratom výhybky, ale cez nesmie viesť cesta - prejazd. Potom sa musí istiť výkoľajkou. Návestidlo vzhľadom k veľkosti stanice nemá cenu, jedine, že by tam bola fakt silná frekvencia vlakov. :lol:
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » sob 31 říj, 2020 9:14 pm

A stanice je teda koncová, nebo ne?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » sob 31 říj, 2020 9:20 pm

Jinak, v nerekonstruované stanici je dopravní kolej před budovou téměř blbost. Prostě se to tak nestavělo. Naopak ve VI. epoše je to úplně normální, a kolejiště nemusí být nijak výrazně opravené. Navíc tam pak můžeš mít i světelná návěstidla s ovládáním z DOZ. Já bych postavil 550mm Tischer - Sudop hranu, ale se sypaným povrchem ke koleji před budovou, aby její "zdopravnění" dávalo smysl, a 330mm Tischer hranu ke koleji dál od budovy. Kolejiště může být jinak v celkem špatném stavu, reálně se většinou na lokálkách mimo velké stavební akce mění jen to nejhorší za výzisk, ale snaha je dostat všechno na betonové pražce. Celých stanic na dřevě už moc neexistuje.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod HonzaM » sob 31 říj, 2020 9:22 pm

Co je míněno vyjádřením “VI. epocha, ale nerekonstruovaná stanice”? Postavil jsem modul se stanicí Čachnov podle toho jak vypadá dnes, tahle stanice nebyla rekonstruována, tedy koleje i stavby jsou ponechány v původním stavu včetně vlečkové koleje s výkolejkou, stanice je ale vybavená návěstidly.
Podobné je to ve stanici Josefův Důl, ani ta nebyla rekonstruována, ale je dnes vybavena návěstidly, přestože jde o koncovou stanici s naprosto minimálním provozem. Má-li tedy ta stanice představovat soudobou epochu, návěstidla bych tam dal, řídil bych se tím, jak to vypadá dnes v podobných stanicích. Mám řadu snímků obou zmíněných stanic.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4133
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod hank » sob 31 říj, 2020 9:55 pm

HonzaM píše:Co je míněno vyjádřením “VI. epocha, ale nerekonstruovaná stanice”? Postavil jsem modul se stanicí Čachnov podle toho jak vypadá dnes, tahle stanice nebyla rekonstruována, tedy koleje i stavby jsou ponechány v původním stavu včetně vlečkové koleje s výkolejkou, stanice je ale vybavená návěstidly.
Podobné je to ve stanici Josefův Důl, ani ta nebyla rekonstruována, ale je dnes vybavena návěstidly, přestože jde o koncovou stanici s naprosto minimálním provozem. Má-li tedy ta stanice představovat soudobou epochu, návěstidla bych tam dal, řídil bych se tím, jak to vypadá dnes v podobných stanicích. Mám řadu snímků obou zmíněných stanic.


Ale to přece spolu vůbec nemusí souviset. Josefův Důl (a taky podobně frekventovaný Bílý Potok pod Smrkem, kde "rekonstrukce" spočívala ve vytrhání už dlouhá léta neudržovaných a tudíž nesjízdných kolejí...) jsou zapojeny do DOZ. Desítky jiných podobně malých, podobně málo frekventovaných a podobně nerekonstruovaných dopraven jsou i nadále řízeny podle D3. Jinde ke stavebním rekonstrukcím došlo a přesto zůstaly dopravnami D3. (Napadá mě třeba Staré Město pod Sněžníkem nebo Malá Morávka, kde dokonce ani není jiný než víkendový provoz v letní sezóně.) Těžko říct, jaká kritéria SŽ(DC) pro tenhle způsob rozhodování volí. Mně se zdá, že snad dokonce ani žádná nemá a že to je věcí náhody, lobování nebo korupce...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6198
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » sob 31 říj, 2020 10:01 pm

Hanku, akce jako Staré Město nebo Malá Morávka jsou opravy, ne rekonstrukce. Dělají se prostě když trať dojde do dost havarijního stavu aby hrozilo masivní snižování rychlosti, když už se do toho hrabe, dodělají se i peróny, kde se to vejde... Zrovna Staré Město ale považuji za velmi povedenou stavbu.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Zlámalík » sob 31 říj, 2020 10:08 pm

Vojtas: chci tu levou stranu dát "do ztracena" a tedy by stanice koncová nebyla. Jako jsi navrhoval, jen to bude mizet za stromem vpředu. Betonové hrany prozkoumám, ale koleje mám v zásobě na dřevěných pražcích, no mrknu, jak by to vypadalo. Bojím, že to dostane na zadnici, Tischler hrana a LVI/H budova s květináčem v okně :-D Kolej u budovy dopravní NUTNĚ být nemusí - jen jsem myslel, že bych tam mohl vykřižovat motorák s nákladním vlakem, ale tak holt změním technologii provozu, aby to nebyla ptákovina. Na třetí kolej není místo a ani nálada.

HonzaM: no tím se myslí, že bych tam nerad dával modré zábradlí :-D Aby tam mohla být stará budova a přežívající sklad, ale vozový park bude současný (řady 742, 742.7, 840, Kils, Laaps... Jestli můžu poprosit o něco fotografické inspirace, budu rád. Mail: jiri@zlamal. cz

JanoH0e: přejezd tam bude, jen s kříži, pak ta výkolejka u skládky i u sýpky?

Díky všem.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1918
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » sob 31 říj, 2020 10:12 pm

Obrázek
Ta 550 mm Tischer Hrana nemusí vypadat nijak násilně, myslím, že takhle sypaná se docela ztratí a budeš moct křižovat. To bys tedy mohl i přes manipulační kolej, jen je to s "uhnutím" trochu složitější.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod vojtas » sob 31 říj, 2020 10:20 pm

Nebo by šla i 250/330mm hrana, ta nebude vidět skoro vůbec, viz nově opravený pacifik okolo ledečka.
Obrázek
Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Ivan » sob 31 říj, 2020 10:34 pm

VI. Epocha na lokalkach je na kolejišti trochu problém. Když je po rekonstrukci, tak jedna kolej, někdy 2 pro křížování a občas. sturc na volnou skládku. Když bez reko, tak spousta zrezlych kolejí.
Já bych to ale neviděl tak černé a udělal bych to, aby se mi to líbilo. Návrat k původnímu plánku považuji za dobré rozhodnutí, je to hezké. Dejme tomu že na lokalce panuje slušný nákladní provoz (např z lomu), využívají se obě koleje pro křížování MOS s náklady.. Nakladkova kolej ok, to se i dnes využije. Funkční malé silo na vlečce? Spíše rarita, ale proč ne, určitě nějaké jsou :).
Skladiště bych zachoval, mohl si ho jako dílnu nebo sklad pronajmout místní truhlář apod.
Prostě postavit to tak aby to dělalo radost.

Ještě jedna myšlenka, když už je nádrží průjezdné. Nechce se ti ve zdi vykutat skrytak na jednu 810? Mohl bys pak simulovat provoz mezilehle stanice :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1714
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 31 říj, 2020 11:10 pm

Ahoj, v dopravnách D3 probíhalo křižování v případě potřeby přestavením vlaku na manipulační kolej. Pokud budeš mít ve stanici MOs a přijede Mn vlak, poslouží Ti kolejiště s jedinou dopravní kolejí jako posunovací hlavolam a zabavíš se lé=pe než s "obyčejným" křižováním.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2393
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště na okno

Příspěvekod hank » sob 31 říj, 2020 11:11 pm

vojtas píše:Zrovna Staré Město ale považuji za velmi povedenou stavbu.


Já taky. Až na ten modrý klandrový mor...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6198
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků