Hopeterovice - šoupaliště TT

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod Ivan » pát 03 led, 2020 8:40 pm

To se tehdejší silniční inženýři moc nevyšvihli, když ji udělali tak klikatou :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod bambulak » sob 04 led, 2020 5:49 am

Ivan: a co měly dělat, když byl zákaz kácení stromů. Copak nevidíš tu kaštanovou alej :D
patláma TT paprťála
bambulak
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 25 bře, 2017 8:40 am

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod Sandy » sob 04 led, 2020 10:20 am

bambulak píše:Ivan: a co měly dělat, když byl zákaz kácení stromů. Copak nevidíš tu kaštanovou alej :D

To bych vůbec neřešil. Když pojedeš po silnici z Karlštejna do Srbska, tak zhruba ve dvou třetinách cesty se silnice přimyká ke skále a klikatí se úplně stejně.
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hopeter » sob 04 led, 2020 10:50 am

Přiměřená nerovnost oku lahodí... :wink:
U mě na kolejištích pravítko zahálí , když je něco moc rovné tak jsem udělal chybu :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod Ivan » sob 04 led, 2020 11:37 am

Klucí, ja to samo myslel jako legrácku, silnička hezky oživí nové mini (už ani nevím kolikáté z hopeterovic dílny) :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2062
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hopeter » sob 04 led, 2020 2:04 pm

Jasně v pohodě. :)
Kolik? za posledních cca 5 let je to 5x mini , 1x normální 90 x 2600 ( s přístavbou ) a 1x zahrádka. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod bambulak » sob 04 led, 2020 4:07 pm

Když Ivan to tak vtipně popsal, tak jsem si vzpomněl na jednu silnici nedaleko. Je to úsek Hnojník - Komorní Lhotka, která se právě takto klikatí v aleji.
patláma TT paprťála
bambulak
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 25 bře, 2017 8:40 am

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hopeter » pon 06 led, 2020 7:17 pm

IMG_20200106_191008.jpg

Tak už se to kolejí. Na posledním úseku v tunelu schne lepidlo. Tři výhybky WR/L20 , tři flexi G640 , dva oblouky R230 ( upravené na R200 ) , vše Kuehn. Ještě pospojovat drátky zespodu a může se jezdit.
Bude to na "dva dráty". MultiMaus s černou kostkou , ESU SchwitchservoPilot na výhybky a STE010 na světýlka.
Ještě nevím jak návěstidla ale předpokládám , že lichoběžníková tabulka stačí. Výtažná a skládková kolej bude mít modrobílé kosočtverce a kolej v zastávce bude ukončena červenobílým terčem. Výkolejku asi vynechám a budu předstírat stoupání ( značkou stoupání ) ze stanice směrem k tunelu a manipulační koleje budou jištěny zámkem výhybky v poloze do odbočky. Co na to znalci předpisů ?
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod JanoH0e » pon 06 led, 2020 7:38 pm

Máš tam odvrat. Takže výkoľajku ani iné pomôcky nepotrebuješ, teda pokiaľ nemodeluješ jednoduché výhybky.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hank » pon 06 led, 2020 8:29 pm

hopeter píše:Ještě nevím jak návěstidla ale předpokládám, že lichoběžníková tabulka stačí.


Ona to má být dopravna? Předpokládáš tam křižování/předjíždění nebo aspoň ohlašovací povinnost? Jestli je to jenom zastávka s nákladištěm, nepotřebuješ ani LT. Fakt je, že LT bývají někdy opatřeny i dopravny bez kolejového rozvětvení, ale to záleží na provozu. Jestli bude na (pomyslné) trati vždycky jenom jeden vlak, který nebude uvolňovat prostorový oddíl, LT nepotřebuješ a provoz bude řízen podle předpisu SŽDC D1.

Mimochodem, v reálu má velice podobné uspořádání to, co zbylo v Dolní Poustevně po redukci kolejiště:

d_poustevna.jpg


Plánek je z r. 2013, kdy se ještě nejezdilo přes státní hranici; i po obnově přeshraniční dopravy v r. 2014 však celý český úsek Rumburk - Dol. Poustevna st. hranice zůstal dirigovaný podle D3 a Dol. Poustevna je dopravna s ohlašovací povinností pro všechny vlaky. Podle platného GVD některé vlaky z/do Rumburka Dol. Poustevnou projíždějí do/ze Sebnitz, jiné tam mají obrat, nicméně pobyt a ohlašovací povinnost tam mají všechny.

Takže shrnuto: Jestli je to dopravna s ohlašovací povinností, potřebuješ LT. Jestli je to zastávka s nákladištěm, LT nemusí být.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod Kavka_ » pon 06 led, 2020 9:45 pm

hopeter píše:
IMG_20200106_191008.jpg

Tak už se to kolejí.
...

Jak na to koukám, když se člověk vyhne bílé/krémové barvě už při tvorbě krajiny, vypadá to malebně už během stavby. Paráda.
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hopeter » úte 07 led, 2020 10:06 am

Představa provozu je asi takto.
Na kolej vpravo dole ( před budovou zastávky ) bude zajíždět M152 nebo M152+nákladní vůz a následně může být manipulace do nákladiště. Nákladní vlak bude zajíždět po přestavení cesty na výtažnou kolej ( vpravo nad zastávku ) a po přestavení cesty na kolej nákladiště ( vlevo nad příjezdovou tratí ). Pokud bude místo může pro manipulaci s vozy využívat celou stanici ( dopravnu ) t.j. příjezdovou trať ( po označník - bílomodrý kolík ) , a všechny tři kusé koleje. Pokud bude obsazena kolej u zastávky bude možná manipulace jen na příjezdu , výtažné koleji a skládkové koleji. Výprava nákladních vlaků bude z výtažné koleje nebo ze zastávkové koleje. V případě výpravy M152+nákladní vůz bude odjezd jen ze zastávkové koleje.
Tak pokud to dobře chápu měl bych mít provoz dle D3 , jako návěst lichoběžníkovou tabulku na vjezdu. Zastávka bude sloužit pro spojení s dispečerem a uložení klíčů. Základní poloha zamčených výhybek obě do odbočky.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hank » úte 07 led, 2020 10:58 am

"...po označník - bílomodrý kolík..."
Označník ("policajt") se na dirigovaných tratích nepoužívá.

"Zastávka bude sloužit pro spojení s dispečerem a uložení klíčů."
Přesně řečeno pro uložení náhradních klíčů v zapečetěné skříňce, jejíž výjimečné otvírání je obvykle celý rituál přesně popsaný v PND3. Soupravy hlavních klíčů používaných při posunu v dirigovaných dopravnách jsou v potřebném počtu uloženy u dirigujícího dispečera, který je předepsaným způsobem (zase malý rituál) vydává vlakvedoucímu nebo (tam, kde vlakvedoucí neexistuje) strojvedoucímu.

"Základní poloha zamčených výhybek obě do odbočky."
Chvilku jsem o tom přemýšlel. Předpokládá to, že ta kolej v jihovýchodním rohu (koleje nemáš označené, omlouvám se za ten název) bude určena jako dopravní a nebudou na ní odstavována žádná vozidla, která by mohla ujet. Kdyby odstavována byla, základní poloha by byla přímo, kolej by byla určena jako manipulační a opatřena výkolejkou. Pak by ovšem mohla sloužit pro vjezd/odjezd vlaků jenom výjimečně a postup vjezdu/odjezdu by se musel přesně stanovit v PND3. Pokud jde o tu kolej v severovýchodním rohu, tu bych spíš deklaroval jako dopravní s tím, že nákladní vlaky budou vjíždět přímo na ni. Pak by ta druhá výhybka byla trvale na přímo a ten šturc uprostřed by byl zabezpečený výkolejkou. Jestli to bude kolej manipulační, bude to tak, jak jsi napsal; potom na ni ale vlak bude moci vjet až po splnění ohlašovací povinnosti a získání souhlasu dirigujícího dispečera se zahájením posunu. Možné je oboje, provozně jednodušší by byl můj návrh. Tak jako tak by musel vlak zastavit před krajní výhybkou; kdyby ovšem ta severovýchodní kolej byla dopravní, mohl by vlak na ni vjet hned po přestavení výhybky bez souhlasu dirigujícího dispečera (a bylo by u každého takového vlaku uvedeno v sešitovém jízdním řádu, že pravidelně vjíždí na tu kolej) a ohlašovací povinnost by se plnila až potom. A ještě: Kdybys tu kolej deklaroval jako dopravní, bylo by provozně jednodušší i potkávání dvou vlaků v dopravně.

Ono se to nezdá: I taková zdánlivě primitivní dopravna může být z hlediska předpisů docela oříšek.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 07 led, 2020 3:15 pm

Hanku nějak jsem nepochopil v čem je Tvůj návrh jednodušší?
Osobních vlaků bývá řádově víc než nákladních, navíc je u nich nežádoucí, aby zbytečně zastavovaly mimo nástupiště.
Proto bych se přiklonil k verzi, kde jsou v základní poloze obě výhybky do odbočky. JV kolej by byla jako dopravní, zbytek pouze manipulační koleje. Vzhledem k budově a nástupišti, je JV kolej určena pro osobní vlaky. Toto vyplývá i z obrázku s vozidly.
U nákladního manipulačního vlaku se dá spíš předpokládat výskyt vlakvedoucího, který zajistí potřebné úkony. Tedy vlak zastaví před výhybkou, vlakvedoucí dojde k telefonu, vyžádá si souhlas k posunu a pak přehodí výhybky, aby mohl nákladní vlak (jako posun) vjet na SV kolej.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Hopeterovice - šoupaliště TT

Příspěvekod hank » úte 07 led, 2020 5:14 pm

Michal Šuhajda píše:Hanku nějak jsem nepochopil v čem je Tvůj návrh jednodušší?
Osobních vlaků bývá řádově víc než nákladních, navíc je u nich nežádoucí, aby zbytečně zastavovaly mimo nástupiště.
Proto bych se přiklonil k verzi, kde jsou v základní poloze obě výhybky do odbočky. JV kolej by byla jako dopravní, zbytek pouze manipulační koleje. Vzhledem k budově a nástupišti, je JV kolej určena pro osobní vlaky. Toto vyplývá i z obrázku s vozidly.
U nákladního manipulačního vlaku se dá spíš předpokládat výskyt vlakvedoucího, který zajistí potřebné úkony. Tedy vlak zastaví před výhybkou, vlakvedoucí dojde k telefonu, vyžádá si souhlas k posunu a pak přehodí výhybky, aby mohl nákladní vlak (jako posun) vjet na SV kolej.


Souhlasím. Když bude ta severovýchodní kolej taky dopravní a krajní výhybka bude v základní poloze do odbočky, pořadí úkonů bude u vlaků, které na ni mají v SJŘ plánovaný vjezd, opačné: Vlak zastaví, vlakvedoucí přestaví výhybku, vlak vjede, vlakvedoucí přestaví výhybku zpět do základní polohy, následuje plnění ohlašovací povinnosti a čekání na vlak druhý. Mně se to zdá takhle jednodušší. Nicméně smysl by to asi mělo hlavně tehdy, kdyby se v dopravně potkávaly dva vlaky. (Zřejmě by to platilo pro vlak první. Když bude dost času, jako že asi bude, vlak první - zřejmě nákladní - provede ještě posun a cestu pro vjezd vlaku druhého postaví až úplně nakonec.) Jestli se tam bude vyskytovat vždycky nanejvýš jeden vlak, tak to koneckonců nemusí být dopravna, ale nz a pak tam stačí jedna dopravní kolej s tím, že výjimečně lze použít pro vjezd i tu severovýchodní manipulační kolej. A kdyby se v takovém případě jezdilo podle D1 (dříve D2) bez uvolnění traťového oddílu, tak by nebyly potřeba ani ty LT, což by bylo ještě jednodušší... Nákladní vlaky by pak mohly jezdit i jako posun mezi dopravnami.

Možností je zkrátka víc.

Není tu nějaký dopravní inženýr nebo aspoň školař s pořádnou znalostí D3? Jak by se to řešilo v praxi?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků