Kolejiště v kanclu, segmentovka HO, žst. Podol

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 lis, 2015 6:13 pm

Něco trošku do mlýna.Osobní motorák stojí před staniční budovou.Manipulák vjíždí do stanice nebo osobní souprava taženou párou.Jestli jsem dobře četl,tak šturc má délku 340 mm,což by se mohla vlézt tendrovka s nákladním vozem (příklad Ztr) při posunu do vlečky.
Koleje odspodu nahoru:
..............tankování nafty----zhlaví---zbrojení pro páru---lokomotivní remíza
šturc manipulační ---------------zhlaví---------manipulační----------zhlaví----vlečka
.....................................zhlaví-----------dopravní-------------zhlaví
šturc dopravní--------------------zhlaví-------------hlavní--------------zhlaví-------širá trať

Rám upraven.Je to od ruky :wink: .
Přílohy
Podol.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 lis, 2015 6:28 pm

Ve šturcu.
Přílohy
1082170.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Dusan » pát 13 lis, 2015 7:26 pm

Jsem si skočil na svoboďák na sedmičku svatomartinského a hle jakáto zde mezitím plodná diskuse? Super.
Hopeter: s flexi se samozřejmě počítá, ale moc prostoru pro nějakého "hada" krajinou tam fakt není i vzhledem k hloubce panelu 35 cm. Budovy vzadu mám namysli, výpravní, záchody, nějaká kůlna a skladiště, ta vpředu u kusé naznačuje nějakou provozní boudu, minisklad, zázemí pro pracanty, atd. Objekty ve WT je třeba brát jako orientační.
Souhlasím s přemístěním VB k vjezdu a s protažením té kusé koleje doleva, má to logiku.

Milanéé !!! To co jsi načrtnul se mi hodně líbí, díky Ti. Zejtra na to mrknu střízlivým okem, ale líbí se mi "originalita" pojetí stanice. VB ve šturcu řeší i dostatek místa jakoby za ní, šturc může mít až 400, vyšlo by.
Fakt se mi to líbí i ta původní stavba VB z fotky. Nemáš ještě nějaké z těch starších ?
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod milan ferdián » pát 13 lis, 2015 7:32 pm

Dusan píše: Nemáš ještě nějaké z těch starších ?

Mám,ale Vápenný Podol patří mezi ty výjimečné stanice,kde příjímací budova je ve šturcu :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Dusan » pát 13 lis, 2015 8:42 pm

Aha, vyjímečná stanice, tak to asi bude chtít nějakou vyjímečnou odměnu :)))
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod HonzaM » pát 13 lis, 2015 9:01 pm

V tom pravém dílu (kolmo ke stanici) bude několik skrytých kolejí? Jak se z nich vlaky dostanou - přes skryté zhlaví, nebo přesuvnou, nebo jinak? A bude tam možnost odpojení lokomotivy a objetí soupravy, nebo vjede-li tam vlak lokomotivou napřed, bude muset při jízdě ven soupravu tlačit?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Dusan » pát 13 lis, 2015 9:39 pm

Honzo, popsáno v prvním příspěvku tohoto vlákna.Není tam prostor pro výhybky. Pravděpodobně tři hliníkové U profily s vlepenými kolejemi.Ty se budou vyndávat a otáčet i s celou soupravou. Zároveň budou sloužit jako "sklad" vlaků mimo provoz kolejiště. Tato část bude pod knihovnou bez krajiny. Inspirací mi bylo německé forum, odkaz ale nemám.
Forex: Milanův standard, vždy vytáhne nějaký eso z rukávu :-) Asi to budu muset postavit :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod HonzaM » pát 13 lis, 2015 10:17 pm

Dusan píše:Honzo, popsáno v prvním příspěvku tohoto vlákna.Není tam prostor pro výhybky. Pravděpodobně tři hliníkové U profily s vlepenými kolejemi.Ty se budou vyndávat a otáčet i s celou soupravou. Zároveň budou sloužit jako "sklad" vlaků mimo provoz kolejiště. Tato část bude pod knihovnou bez krajiny. Inspirací mi bylo německé forum, odkaz ale nemám.
Forex: Milanův standard, vždy vytáhne nějaký eso z rukávu :-) Asi to budu muset postavit :-)

Promiň, to jsem přehlédl, jak víš, od počátku mi připadala provozně jednodušší ta N-ková varianta se smyčkou. S vyndaváním koleje i s vlakem mám velmi špatné zkušenosti, mám takhle řešenu vitrinu, v níž mám vyjímatelné poličky s nalepenými kolejemi a používám to k přenášení celých vlaků, abych je nemusel rozpojovat. A už mi několikrát během přenášení vlak spadl a dovedeš si představit jak potom vypadal. A to jsem to jen přenášel, bez otáčení směru jízdy. Lepší by myslím byla posuvná deska se třemi nebo čtyŕmi kolejemi, z nichž by se jedna vždy posunula proti traťové koleji. Mohl bys tak mít k provozu připraveno několik souprav. A pro změnu směru by bylo jednodušší přenést jen lokomotivu (když už stejně budeš muset něco brát do ruky a přenášet, abys to měl předem pŕipravené pro provoz - před návštěvou bys asi také nevyndaval a neotáčel kolej s celou soupravou). Zkus si vzít nějakou lištu, na ní si přidělej kolej třeba jen šroubky, postav si na to soupravu a zkus to ve vzduchu otočit o 180 stupňů. Třeba jsi šikovnější, já bych si na to netroufl.
Naposledy upravil HonzaM dne sob 14 lis, 2015 11:34 am, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Dusan » sob 14 lis, 2015 11:09 am

Ve stanici jsou všechny vyhýbky plánovány jako střední 219mm. Byl by velký prohřešek skrz dělení segmentů v napojení "obvodu" remízy použít dvě krátké veksle 185 mm, ty oranžové ?
Přílohy
HO segmenty Milan.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod JanoH0e » ned 15 lis, 2015 8:22 am

Keďže ta kusá koľaj nieje vlečka, ako sme sa domnievali, spojku by som zrušil. Napojenie do depa by som riešil hneď za výhybkou k skladisku pravou výhybkou, vjazd do depa "úvraťou". Získaš tím normálnu manipulačnú koľaj a môžeš posunuť skladisko viac do stredu.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod HonzaM » ned 15 lis, 2015 8:58 am

Krátké výhybky působí nepřirozeně, "hračkově".
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Dusan » ned 15 lis, 2015 9:42 am

Honzo, vím že krátké vyhýbky působí jak působí, jde mi o tech. stránku věci. Možná jsem se zeptal špatně. Tedy, je možná situace, bez ohledu na vzhled, že v kolejovém plánu stanice se použijí veksle střední(všechny stejné) a jen ve "strojové části" ty dvě krátké ?
Jano: "....riešil hneď za výhybkou k skladisku pravou výhybkou....." jak jsi to myslel ? Díky.
Jinak, kusá kolej za remizou vpravo bude asi jen skládka uhlí, max. s nějakou boudou jako zázemí.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod JanoH0e » ned 15 lis, 2015 9:48 am

Bude hneď za výhybkou do "búdy". Ale riešil by som to tak, že trať do búdy by odbočovala z koľaje pre remízu. V podstate upraviť variant A podľa M.F.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod HonzaM » ned 15 lis, 2015 10:09 am

Dusan píše:Honzo, vím že krátké vyhýbky působí jak působí, jde mi o tech. stránku věci. Možná jsem se zeptal špatně. Tedy, je možná situace, bez ohledu na vzhled, že v kolejovém plánu stanice se použijí veksle střední(všechny stejné) a jen ve "strojové části" ty dvě krátké ?

To se myslím snese, chápu že to pomůže k lepšímu dělení segmentů.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

Příspěvekod Polabský » ned 15 lis, 2015 10:54 am

HonzaM píše:
Dusan píše:Honzo, vím že krátké vyhýbky působí jak působí, jde mi o tech. stránku věci. Možná jsem se zeptal špatně. Tedy, je možná situace, bez ohledu na vzhled, že v kolejovém plánu stanice se použijí veksle střední(všechny stejné) a jen ve "strojové části" ty dvě krátké ?

To se myslím snese, chápu že to pomůže k lepšímu dělení segmentů.



Vážení,
já bych k tomu přidal příběh, skoro jako M.F. :D

Kdysi dávno, možná někdy okolo roku 1890 bylo nově zbudované moderní kolejové rozvětvení.
Jak šel čas, měnily se normy, režimy, zboží, vozy a lokomotivy.
Bylo tedy po letech potřeba modernizovat kolejiště a bylo málo peněz. V hlavních kolejích byl vloženy modernější poměrové výhybky, koleje na betonu. Z vytrhaného se ještě poopravily vedlejší, méně opotřebované části u skladiště a depa.
A pokud neumřeli, žijí tam dodnes.

Takovou pohádku může vyprávět např. Praha Žižkov, kde dodnes v oblasti bývalého zázemí pro lokomotivy leží původní výhybky 7,5°na oceli, zřejmě druhotně položené a kolejnice Xa a XXIV na klínovkách na dřevě.

Hezký den Všem !!
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků