HonzaM píše:Dusan píše:Honzo, vím že krátké vyhýbky působí jak působí, jde mi o tech. stránku věci. Možná jsem se zeptal špatně. Tedy, je možná situace, bez ohledu na vzhled, že v kolejovém plánu stanice se použijí veksle střední(všechny stejné) a jen ve "strojové části" ty dvě krátké ?
To se myslím snese, chápu že to pomůže k lepšímu dělení segmentů.
Vážení,
já bych k tomu přidal příběh, skoro jako M.F.
Kdysi dávno, možná někdy okolo roku 1890 bylo nově zbudované moderní kolejové rozvětvení.
Jak šel čas, měnily se normy, režimy, zboží, vozy a lokomotivy.
Bylo tedy po letech potřeba modernizovat kolejiště a bylo málo peněz. V hlavních kolejích byl vloženy modernější poměrové výhybky, koleje na betonu. Z vytrhaného se ještě poopravily vedlejší, méně opotřebované části u skladiště a depa.
A pokud neumřeli, žijí tam dodnes.
Takovou pohádku může vyprávět např. Praha Žižkov, kde dodnes v oblasti bývalého zázemí pro lokomotivy leží původní výhybky 7,5°na oceli, zřejmě druhotně položené a kolejnice Xa a XXIV na klínovkách na dřevě.
Hezký den Všem !!