X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hank » ned 18 říj, 2020 10:05 am

milan ferdián píše:U TT kolejiva musíš délku koleje pod křížem délkově upravit. Nejlépe zkrátit kolej G2 = 83 mm na 77,5 mm.


Ano. Při kreslení v Anyrailu mi to vychází 77 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hank » ned 18 říj, 2020 10:07 am

Kavka_ píše:
hank píše:
Kavka_ píše:...neřešili jsme někde přístup k záchodům/záchodkům na zastávkách a stanicích u nás v toku času?

Můžeš tu otázku trochu upřesnit? Ptáš se, kde se záchody stavěly a kde nemusely být?

Aha - no, vlastně je to tak - kde u zastávek byly stavěny a kde by to byl nesmysl - potažmo, zda se ten přístup během let měnil...
..když navážu na záchodky 19/H, které Milan navrhnul na tuto zastávku, kdy vzaly za své? Nebo někde takové malé samostatně stojící budovy ještě máme do dnes?


To bude asi zase na delší řeč. Ještě se k tomu časem vrátím, jestli někdo nebude rychlejší.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hopeter » ned 18 říj, 2020 10:08 am

Dovolím si malou opravičku. Ta kolej mezi výhybky u kříže by měla mít teoreticky 77,3 mm.Odměřeno v CAD programu. Kombinace kusovek G36,5+G41,5 je rovných 78 mm. Už jsem několikrát zjistil , že na plánech výrobce jsou zaměněny délky G3 a G4 , proto píšu G+rozměr.
Taky tam hrají roli použité spojky , izolační ten rozměr taky změní. Nejlepší řešení je tedy jak navrhuje Milan tj. koupit G2 (83 mm) a upilovat na potřebný rozměr. Případně použít zbytek z flexi.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod JendaTT » ned 18 říj, 2020 6:08 pm

hopeter píše:Ta kolej mezi výhybky u kříže by měla mít teoreticky 77,3 mm. Odměřeno v CAD programu. Kombinace kusovek G36,5+G41,5 je rovných 78 mm.

Sám Wintrack ukáže vzdálenost 77,3mm, když nechám automaticky doplnit koleje, vybere 83103 a 83104 (41,5 + 36,5) s tím, že upozorňuje na přesah +0,7mm. Ale protože mám ve Wintrack nastavenou toleranci na minimálních 1mm, dovolí to použít. Toleranci 0mm nastavit nelze.

Můj dotaz - opravdu je "mezera" 0,35mm z každé strany kříže tak moc znát? Aktuálně nemám kříž po ruce, takže to nemám jak nasimulovat, tak by mě to zajímalo.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Trixt » ned 18 říj, 2020 6:20 pm

Vezmu to z druhé strany. 0,35 mm zhruba odpovídá běžnému řezu při vytváření izolovaných úseků, takže z mého pohledu bych se této mezery nebál.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1340
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hopeter » pon 19 říj, 2020 4:21 am

Při zkusmém sestavení výhybek , kříže a 36,5+41,5 jsem měl u kříže mezery cca 1,5 mm na každé straně. Hold rovinky kousek upiluji a bude to v pořádku. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hank » pon 19 říj, 2020 10:21 am

Pokud jde o ty záchody, tak úplně zjednodušeně se dá říct, že se stavěly tam, kde se očekávala větší frekvence cestujících. Na lokálkách patřily ke staničním budovám s bytem a částí pro cestující, ale třeba tam, kde byl jen strážní domek a dřevěná čekárna, už většinou nebyly. Byly i výjimky - třeba na zastávce Velké Losiny byla dřevěná čekárna 11/H s dřevěnými záchody přistavěnými z boku. Ze začátku to byly jenom velice skromné kadibudky (viz třeba lokálky ÖLEG), později známá dřevěná budova s chlívkem a dřevníkem 19a/H, ale byly i varianty s více chlívky/dřevníky podle počtu bytů ve staniční budově (19b/H, 35/H). Po r. 1900 už se vedlejší budovy i na lokálkách stavěly zděné (viz např. normálie 13/H na staré Tišnovce nebo na trati Rakovník - Louny). Nebo se např. k budově 16/H přidávala boční přístavba, kde byly i záchody, tehdy ještě suché; viz třeba Horšovský Týn, Bezdružice, Blatná - řada budov 16/H dostala přístavby dodatečně. Na hlavních tratích bývaly záchody pro cestující součástí budov i na zastávkách (viz třeba dvě varianty hrázděných objektů MSCB/MGB s čekárnou, pokladnou a záchody). No a za I. republiky byl standard nově stavěných budov na zastávkách podobný - vytápěná čekárna, pokladna, záchod pro cestující, který tehdy už mohl být i splachovací. Suché záchody se nicméně udržely překvapivě dlouho, např. ještě koncem 90. let byly suché záchody ve zděné přístavbě staniční budovy v žst Kaplice, kde zastavovaly i mezinárodní rychlíky... Funkční záchody 19a/H byly ještě v 90. letech např. ve Vraném nad Vltavou. Spousta objektů 19a/H v různém stupni rozkladu existuje dodnes, ale už se jako záchody pro cestující nepoužívají; vývoj během posledních 30 let je krutě zdecimoval. Jinak k (ne)vybavení stanic a zastávek záchody se vyjadřovaly orgány hygienické služby; za císařpána byla tato funkce na základním stupni státní správy kumulována k činnosti okresních lékařů, kteří ale měli i spoustu dalších odborných i správních povinností. Suchý dřevěný záchod s oddělenými prostory pro dámy a pány tehdejším hygienickým standardům zcela vyhovoval.

Jaký z toho udělat závěr? Tam, kde je na zastávce jenom dřevěný přednosta a jednoduchá čekárna typu 11/H nebo 531/H, nehledě na to, jestli tam je strážní domek, záchod pro cestující není potřeba. Kde jsou budovy podle normálií ZvKČ (LV/H až LVIX/H) nebo jiných lokálek schválených ministerstvem (Dolnokraňské dráhy, z nichž pochází slavná budova 16/H, dále různé varianty přízemních budov 14/H a 15/H, případně budovy 253/H, 252/H), tam bude dřevěná vedlejší budova 19a/H nebo některá z ní odvozená, případně zděná budova 13/H nebo zděná přístavba. No a na hlavních tratích je nutno studovat místní poměry.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Fox » pon 19 říj, 2020 12:47 pm

Ach jo, tak jste mně předběhli o parník... právě jsem si do prosklenné poličky místo knih nakreslil totéž, podle police se mi vejde klon MSFJ 1 o velikosti 74 x 28 cm. Nechtěl jsem to nikde ventilovat, protože mám ještě v práci nedodělků fůru, včetně Kameniček v TT.
IMG_20200311_0825598.jpg
IMG_20200311_0825598.jpg (31.34 KiB) Zobrazeno 4040 krát
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1410
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Kavka_ » pon 19 říj, 2020 1:37 pm

to FOX: Ale co, jen do toho, nedodělků je i u nás fůra! (jen já sám mám rozdělané své Mikrokameničky tzv. tobogán a ještě jedno nedokončené zatím neprezentované mikro... a stejně jsem se musel pustit i do tohoto kolejiště!)

to hANK: s velikým díky za záchodky!

to hopeter: Já jsem na mezeře někde kolem 1mm na obou stranách a nechám to tak, jízdně to ničemu nevadí.

Včera jsem ještě připevnil koleje na sucho vruty, osadil přestavníky, trochu poklidil elektroinstalaci a zkusmo zapojil a zajezdil si. V zásadě to nevypadá na nějaký průšvih, mám k tomu pár drobností:
1) napájení srdcovky je spíše nutné, 810 se rozvorem chvílema trefovala tak akorát, aby se zastavila, nebo alespoň cukala... (od počátku s tím počítám, takže ok)
2) nevím zaboha proč, ale na brunýrovaných kolejích mi jezdí vlaky rychleji (moje první zkušenost s nimi), nějak nevím, proč by to tak mělo být...
3) velikost je přesně na to, aby se to o sebe postaralo samo. Při ručním provozu to je tak kraťoučký, že mi motoráky málem skákaly ze stolu :)

Mějte se!
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Kavka_ » pát 23 říj, 2020 7:37 pm

Mírný posun - dotvořen rám. Trochu divoce z 16mm překližky, ale jedu z toho, co mám doma:)
X-track rám.jpg

X-track rám levá.jpg

X-track rám pravá.jpg

Nalevo jsem nechal zatím pózovat Spálov...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hopeter » pát 23 říj, 2020 7:50 pm

Hezký. :) Asi budu poslední co má materiál pohromadě a ještě nezačal. Omluvou nebo výmluvou je mě montáž servopřestavníků na "normálním" kolejišti. :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Ivan » sob 24 říj, 2020 4:57 am

hopeter píše:Hezký. :) Asi budu poslední co má materiál pohromadě a ještě nezačal. Omluvou nebo výmluvou je mě montáž servopřestavníků na "normálním" kolejišti. :mrgreen:


Neboj, nebudeš, vždyť jsem tady ještě já :D.

Těším se na pokračování, určitě se nechám inspirovat, až budu plánovat MSJF9.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2061
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod Kavka_ » ned 25 říj, 2020 4:50 pm

Tak po víkendu jsem se posunul do doby sádrové, veškerý terén pod úrovní kolejí je hotov (tedy do bílé)...
X-track doba sádrová 01.jpg

X-track doba sádrová I.jpg

X-track doba sádrová II.jpg

Na pravé straně se mi nějak nepotkává případné schodiště od nástupiště k silnici. Buď bude odchod od stanice směrem dozadu nebo budu muset přisadit ocelové schodiště posazené souběžně se zdí...
Nechávám usychat a uvidím.
Mějte se!
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod milan ferdián » ned 25 říj, 2020 5:17 pm

Máš to kapku špatně :P . Ty aby jsi získal prostor pro drážní budovu, tak jsi posunul most moc blízko ke křížení. Měl jsi si připravit, jak hank61, nejdříve kde bude stát kulisa a potom rozvrhnout umístění mostu. Schody vedou podél boku mostu, ale i tak gratuluji k prvnímu zdařilému výsledku :wink:
-m-
Přílohy
Kavka_ schody.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

Příspěvekod hopeter » ned 25 říj, 2020 5:34 pm

Vypadá to , že Honza má zdatného soupeře v rychlosti stavby... :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků