oddilove navestidlo autobloku

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

oddilove navestidlo autobloku

Příspěvekod OckoFrantisek » čtv 25 dub, 2013 9:56 am

Zdravim chlapi,

chtel bych se zeptat, zdali na dvoukolejne trati jsou rozsvicena skutecne pouze navestidla autobloku jen pro spravny smer jizdy. Je to alfa omega neboje mozne ze jsou i vyjimky a na nespravne koleji je za urcitych podminek mozne nechat svitit cervenou natrvalo ?? Kolega pracne tvoril navestidla a ted by byla nevyuzita. PO nespravne koleji provoz nebude za zadnych okolnosti realizovan.

Tusim ze ano vzhledem k nocnimu provozu, aby to nematlo fíru. Ale radsi vznasim dotaz, kdy by se preci jen vyjimka nasla a mohl bych si to touto vyjimkou zduvodnit pro pripadne stouraly....

diky moc za odpoved auge
OckoFrantisek
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 01 dub, 2011 1:51 pm

Re: oddilove navestidlo autobloku

Příspěvekod mnitka » čtv 25 dub, 2013 10:40 am

Návěstidla autobloku svítí jen ve směru uděleného traťového souhlasu, tedy pouze jedním směrem. O výjimkách nevím.

Termín jízda po nesprávné koleji je v tomto případě zavádějící. Pokud je kolej vybyvena obousměrným zabezpečovacím zařízením je jízda vlevo jízdou proti správnému směru. Jede-li vlak po koleji vybavené traťovým zabezpečovacím zařízením jen pro jeden směr a tento vlak jede směrem pro který daná kolej není vybavena jedná se o jízdu po nesprávné koleji.

Strojvedoucí by měl být vybaven ať smyslově tak inteligenčně pro to aby jej svítící návěstidla v obou kolejích nemátla.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1143
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: oddilove navestidlo autobloku

Příspěvekod OckoFrantisek » pát 26 dub, 2013 7:15 am

Zdravim, dekuji za odpoved a vysvetleni. Budu se tim plne ridit :)

auge
OckoFrantisek
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 01 dub, 2011 1:51 pm

Re: oddilove navestidlo autobloku

Příspěvekod kecu.p » úte 30 dub, 2013 8:58 pm

v určité období (cca 80.tá léta) se autobloky na dvou a vícekolejných tratích aktivovala tak, že ve směru, který neměl udělen traťový souhlas, svítila vždy poslední oddílová návěstidla žlutým světlem ... to by tedy byla jedna možná výjimka zavedené praxe ... v modelu je ještě jedna možnost, udělat funkční banalizovaný autoblok
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 603
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am


Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník