Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Matasss » čtv 14 úno, 2008 5:34 pm

Já mám výtopnu 2 stáni . Imitace zdova není zrovna nejlepší (papír) . Je to dobrý polotovar , ovšem výlisky zdiva od Auhagen jsou podle mě mnohem lepší . Okna i vrata vypadají dobře
Matasss
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 22 pro, 2007 9:07 pm
Bydliště: Holubice exit 210

Malá železnice

Příspěvekod Hanis85 » ned 17 úno, 2008 9:51 pm

S výrobky od Malé železnice mám dobré zkušenosti sice někdy jejich návody ke stavbám jsou misty polopaticky napsané a pro nezkušeného modeláře nejasné ale oproti jiným výrobcům ještě ucházející. :)
Hanis85
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát 04 led, 2008 10:09 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod PetrTT » pon 18 úno, 2008 3:09 pm

Stavím výtopnu pro 2 stání ve velikosti TT.Kromě plastového vzhledu stěn a kompletně zkroucených stěn je stavebnice celkem dobrá.Stěny jsem rovnal na krbových kamnech mezi dvěma dlaždičkami.Prohřát a nechat stažené pomalu chladnout a vše OK.Teď jen upravit fasádu a patina.
PetrTT
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 13 říj, 2007 10:19 am
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvekod Blizzy » pát 29 úno, 2008 7:30 pm

Mam dotaz k tem stavebnicim od male zeleznice - cim lepite ten papir na plastove sablony ?
Blizzy
 
Příspěvky: 48
Registrován: pát 18 led, 2008 7:06 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 03 bře, 2008 4:50 pm

Pokud mám papír natřený lakem, tak normálně vteřiňákem.
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod bindo011 » pon 03 bře, 2008 4:53 pm

Blizzy píše:Mam dotaz k tem stavebnicim od male zeleznice - cim lepite ten papir na plastove sablony ?

Ja staviam domy v HO od Malej železnice už rok. Mal som iba jeden problém so stanicou , kde chýbala od výroby polovica strechy. Čo sa týka lepenia papiera používam lepidlo Revell PROSESSIONAl a lepí to bez problémov.
"N" analog system PIKO MODELLBAHN IV
"HO" analog system MEHANO TRAIN LINE V
Uživatelský avatar
bindo011
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 28 úno, 2008 10:20 am
Bydliště: Slovensko

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod 423.057 » čtv 02 zář, 2010 1:04 pm

Nad malým skladom som rozmýšľal už dlhšie, na základe vášho rozhodnutia som sa rozhodol a po sklad si idem v sobotu do Žiliny.
H0 - III - IV epocha , ČSD
423.057
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob 03 črc, 2010 1:32 pm
Bydliště: Zvolen

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Střelec » pon 13 zář, 2010 11:09 am

Tyhle domečky jsou zajímavé jako polotovar. Dají se "spráskat" tak, jak jsou, ale pokud mají vypadat k světu, vyžadujou notnou porci kitařiny. Na štukové ozdoby nádraží Karolínka se vyplatí dokoupit různé profily od Evrgreenu. Pokud ho chce člověk přizpůsobit konkrétní stavbě, není to až takový problém. Výběr doplňků a úpravu fasády je ale nutno přizpůsobit konkrétním požadavkům (na typově jednotné stavbě měly různé dráhy specifické formy štukových dekorací a zastřešení perónu). Pokud vadí příliš hladké stěny, stačí je před nátěrem lehce přebrousit jemným šmirglem, případně barvu vylepšit nějakým vhodným práškovým pigmentem od Agamy ži písečným prachem. Střechy se dají vylepšit kombinací pigmentů "cihla" a "červená hlína" (a černí kolem komínů a na menších plochách). Vychytal jsem si Karolínku, lehce upravil jednomístnou výtopnu (vzhled oken, štukování, viditelný interiér) a skladiště (v TT je lepší papírové, než plast).
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Nádraží Karolinka v H0 i v TT

Příspěvekod Tomáš Pech » pát 08 říj, 2010 6:25 am

Souhlasím s názorem, že se jedná o pouhou sadu polotovarů. Navíc poměrně drahou. Neupravené stavebnice jsou vhodné pouze pro hračkové kolejiště. Jediným kladem jsou obvodové stěny v jednom celku, takže není třeba se starat o sesazení rohů. Štukové ozdoby se sestavují pouze z jednoduchých pásků a tak je nutná dodatečná povrchová úprava, která zamaskuje vzniklé mezery. Možná zkusím kompletní tvary štukových ozdob vyřezat z papíru nebo plastu. Rozměry budov neodpovídají typové konstrukci staniční budovy pro místní dráhy a v návodu není uvedeno, o kterou konkrétní budovu se jedná. Nedostatky obytného křídla (budovy příčně ke kolejím): Okna ve štítových stěnách jsou příliš blízko. Odstranění závady je možné úpravou na verzi rekonstruovanou na jedno nebo dvě trojdílná okna. Okna na půdu jsou atypická. Neznám stanici, kde by byly rekonstruovány do tohoto tvaru. Chybí představek s vchodovými dveřmi a záchodem. Pokud se u skutečné stanice z prostorových důvodů nevešel, vchodové dveře a často i okénko záchodu byly ve štítové stěně. Podélná stěna je u typové konstrukce bez dveří a oken. Pouze při rekonstrukcích byla dosazována různě umístěná trojdílná okna. V H0 je budova podstatně užší. Nedostatky křídla s kanceláří a čekárnou (budovy podélně ke kolejím): Rozteče oken a dveří neodpovídají ani zkrácené verzi budovy. Porovnával jsem s budovami převážně na tratích 210 a JHMD. Kdo chce mít na svém kolejišti budovu odpovídající reálným předlohám, musí si tyto "stavebnice" podstatně dotvořit, v H0 zcela přepracovat. Alternativu k této stavebnici vyrábí firma Auhagen (dříve Pola), ale prodává se pouze v Rakousku a štuková výzdoba je rakouské verze.
Tomáš Pech
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 20 lis, 2009 11:12 am
Bydliště: Praha

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Střelec » pát 15 říj, 2010 7:06 am

Karolínka je takovej hybrid mnoha variant téže stavby - u Malé železnice prostě daný typ "zprůměrovali" (od Šumavy k Tatrám). Nejmarkantnější úlet je vzdálenost oken v průčelí obytné části, ale dá se to skousnout (napravuje se to hodně blbě), vchod a hajzlová okýnka v boční stěně (místo přístavku vzadu) se dají svést na dodatečné stavební úpravy, nebo jinou výchozí subvariantu typu. Dost se toho ale dá napravit vhodnou povrchovou úpravou a účelným osázením zeleně okolo budovy.
Podobná stavba od firmy Pola má správnou dispozici i rozměry, hlavní odlišností od u nás běžného reálu je jen jedno půdní okénko ve štítu místo dvou. Nevýhodou je blbá sehnatelnost. Relativně správnou variantu nabízí v papírové verzi (TT) na www.masinky.cz , ale tam mi nějak nesedí komíny (počet) a hlavně zbarvení, byť je možná originální.

Výtopna od MŽ má bohužel dvojitá okna převzatá z nějaké relativně moderní rotundy, nebo továrního objektu. Když nic jiného, potřebuje alespoň dotvořit vnitřní stranu vrat a viditelné části interiéru, s exteriérem bez radikálního zásahu nelze mnoho udělat.
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Střelec » pát 19 lis, 2010 12:23 pm

Karolínka v mém podání:
stanice.jpg
stanice.jpg (199.76 KiB) Zobrazeno 7458 krát
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Střelec » pát 19 lis, 2010 12:29 pm

Sklad je taky Malá železnice, hajzlíky jsou z destiček. Náhled na upravenou výtopnu Malá železnice:
výtopna vpravo1.jpg
výtopna vpravo1.jpg (42.21 KiB) Zobrazeno 7459 krát
, v současnosti má dodělaná vrata zevnitř, stropem jsem se nezdržoval - nebude na něj vidět.
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Yarda » pát 19 lis, 2010 2:03 pm

Ta věž těžní jámy celé kolejiště zvedne o třídu výš a nejen (na první pohled) precizním zpracováním, ale hlavně tím třetím rozměrem do výšky... Můžeš dát detailní foto, případně popis?
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod Vladimír_B » pát 19 lis, 2010 8:04 pm

Ad. těžní věž: to se na mě nezlobte, ale věž větší než samotný barák :?: Viděli soustruzi z Valmezu někdy šachtu? Zafouká větříček a udělalo by to otočku o 90° (*/-hunt)... jináč ta budova je v podstatě dutá a vyplňuje ji konstrukce věže+schody, patra, rampa ke kleci a jsme u játra pudlíka. Kam s hunty jež vyjedou z klece? He. Přece je nebudu přímo sýpat do Wapek... Úpravna/třídírna nám tu chybí. Jinak kolem šachty je nějak moc uklízíno :D (řezivo, hunty...) a další problém je, že nakládací místo je na konci vlečky a naložím jen jeden vz...
Střelec: máš to pěkné a chápu, že je to podřízeno prostoru jež máš k dispozici. Tak to prosím nevztahuj na sebe, ale spíš jako rada pro budoucí stavitele :wink:
Jináč tuhle: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1312014 ... 52376@z=17 je na ukázku poslední funkční hnědouhelná šachta (Centrum) v ČR... Na model by v podstatě stačilo udělat jen vlečkové kolejiště a třídírnu. Nějaké fotky mám. Obsluha krokodýly (E27...) a vozí talboty a eLHáčka. Zajímavější by byla úpravna do nějaké II.-III. epochy s přesuvničkou...
Jináč malá šachta vypadá takhle: http://www.montanya.org/DOLY/KLADNO/MICHAEL/MICHAEL.htm
To jsem se zase rozkecal a utekl od thematu... :oops: :roll:
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Dotaz na zkušenosti se stavebnicemi z Malé železnice

Příspěvekod radekkrupka » pát 19 lis, 2010 9:31 pm

Vladimír_B píše:Ad. těžní věž: to se na mě nezlobte, ale věž větší než samotný barák :?: Viděli soustruzi z Valmezu někdy šachtu? Zafouká větříček a udělalo by to otočku o 90° (*/-hunt)... jináč ta budova je v podstatě dutá a vyplňuje ji konstrukce věže+schody, patra, rampa ke kleci a jsme u játra pudlíka. Kam s hunty jež vyjedou z klece? He. Přece je nebudu přímo sýpat do Wapek... Úpravna/třídírna nám tu chybí. Jinak kolem šachty je nějak moc uklízíno :D (řezivo, hunty...) a další problém je, že nakládací místo je na konci vlečky a naložím jen jeden vz...
Střelec: máš to pěkné a chápu, že je to podřízeno prostoru jež máš k dispozici. Tak to prosím nevztahuj na sebe, ale spíš jako rada pro budoucí stavitele :wink:
Jináč tuhle: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1312014 ... 52376@z=17 je na ukázku poslední funkční hnědouhelná šachta (Centrum) v ČR... Na model by v podstatě stačilo udělat jen vlečkové kolejiště a třídírnu. Nějaké fotky mám. Obsluha krokodýly (E27...) a vozí talboty a eLHáčka. Zajímavější by byla úpravna do nějaké II.-III. epochy s přesuvničkou...
Jináč malá šachta vypadá takhle: http://www.montanya.org/DOLY/KLADNO/MICHAEL/MICHAEL.htm
To jsem se zase rozkecal a utekl od thematu... :oops: :roll:

No nechci vypadat jako kverulant, ale důl rozhodně není od MŽ, nýbrž od Fallera (jak sdělil kolega). Takže výtky soudruhům do Němec :) Navíc mu k dolu nevede klasická trať, nýbrž úzká... já vím, že to na tvé připomínce mění jen málo, ale třeba je třídírna jinde a vyrubaný materiál se vozí po úzké? A pak je tu ještě něco, čemu se říká modelářská zkratka... Pokud vím, tak u vás v Plzni máte taky úzkou zakončenou rovnou v lomu, do kterého se stěží vejde loko+ 2-3 vozy :) To nic nemění na tom, že se mi to dost líbilo 8)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník