Tomáš píše:Moc pěkně udělané je to zakončení.Myslím ten přechod z mostku na pilíř.Dal by se pořídit detail?
Já si spájel před časem jednoduchý železňák z I profilů.Bohužel stále jsem nepřišel na to jak udělat "dno" zatím to mám jen takovej žebříček.Když na žebříček položím kolej vypadá to naprosto blbě.Pražce lítaj ve vzduchu a v dírách by ve skutečnu asi moc dlouho nepobyly.Jak se to u takovýho mostu dělá ve skutečnosti?
Leží celá mostovka na betonovém základu jen tak? nebo musím pod most vytvořit nějaký rošt?.Moc tomu nerozumím a v okolí žádnej takovej mostek nemám.Jak s tím uchycením koleje? U Ferdy jsem koukal že vyrobil plechy které pražce maskují....Rád bych mostek zakomponoval ale nechci aby to vypadalo blbě jako při posledním pokusu
Zde fotky toho dna
http://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020042.jpghttp://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020044.jpg
Existuje celá řada technických řešení. Pocházejí většinou z různých epoch vývoje stavebnictví. Ty nejběžnější typy:
1.)
Přímé uložení koleje - kolejnice jsou přes podkladnice uloženy přímo na nosníku, pod každou kolejnicí je jeden nosník. Mostnice nejsou. Toto je použito zřídka na krátkých mostech s plnostěnným nosníkem někde na vlečkách.
2)
S mostnicemi - mostnice je téměř totožná s pražcem, je to dřevěný hranol, je jen trochu masivnější. Mostnice se ukládají na ocelovou nosnou konstrukci mostu, nejčastěji na podružné (menší) podélníky, které jsou přes příčníky podepřeny hlavními nosníky - příhradovými nebo plnostěnnými. Dnes se již příliš nepoužívá - krajní mostnice je uložena na závěrné zídce opěry a tudíž z hlediska dynamiky jízdy tvoří ráz - proč? Kolej na zemním tělese je, ač se to nezdá, pružně uložená a zatlačuje se pod nápravou do podloží, na mostě zase tento efekt způsobuje svislý průhyb mostu. A jedna mostnice na opěře se nehne, proto při vyšší rychlosti způsobí znatelný "ráz"
3)
Most s průběžným kolejovým ložem - v podstatě pouze moderní konstrukce, čili epocha V-VI. Kolej je tvořena standartním kolejovým roštem s pražci, uložená ve "žlabu" ve štěrkovém loži. Žlab může být betonový nebo ocelový, stejně jako zbytek nosné konstrukce. Toto řešení umožňuje použití bezstykové koleje, vysoké traťové rychlosti a neměnnou dynamiku jízdy. Laicky řečeno, jako cestující nepoznáte, že jedete po mostě. Dnes v podstatě všechny nové mostní objekty, na koridorech beze zbytku.
Je to trochu přehuštěné odbornýma termínama, za což se nestavařům omlouvám...