Yarda píše:Já jsem zastánce opačného názoru - čím jednodušší, tím lepší. Do koupené nemotorizované točny zabudovat HODNĚ zpřevodovaný pohon, s jakýmkoliv motorkem na ss napětí 12V. Převodovku postavit tak, aby max. úhlová rychlost otáčení točny při jm. napětí 12V byla cca 0,05-0,03 [1/s], tedy asi 1 otáčka točny za 15-30s. Taková rychlost jednak odpovídá reálné rychlosti otáčení skutečné točny, a jednak je dostatečně nízká na to, aby se dala kontrolovat a řídit manuálně. No a k ovládání motorku využít úplně obyčejný ručně ovládaný pulzní regulátor, kterým je možné jemně doladit dojezd točny od oka. Pulzní regulátor má dost velký regulační rozsah na to, aby při hodně zpřevodovaném pohonu dosáhl při nejnižším regulačním stupni sotva znatelného pohybu mostu. Jen je třeba vymezit vůle v převodovce tak, aby se most nemohl pootočit bez pohonu. Pak stačí elmotorek dvěma dráty připojit k regulátoru, odpadají veškeré kontakty, spínače, elektromagnety, koncáky, zpětné hlášky, dekodéry atd. Velkou výhodu vidím v možnosti ručně kontrolovat chod točny, plynule ji rozjíždět i dojíždět, v případě potřeby okamžitě zastavit (nikdy se nedá vyloučit, že se mašina na mostě převrhne a hrozí havárie) a hlavně ten pocit ruční kontroly má něco do sebe....
Tak tohle zní velmi slibně,přesně tohle jsem měl na mysli.Otázka zní kdo to vyrobí.. ..osobně se na to necítím