umístění výhybkového výměníku

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod vlastimil vašíček » čtv 11 zář, 2008 6:43 am

nějak vnitřně ti to napovídá blbě.

je vidět, že se lidi spíš řídí radama lidí co nemají s dráhou nic společného, než lidma co dělali 4 roky drážní průmyslovku a pak 10 let výpravčího.

jestli chceš tak si to mamaluj třeba na růžovo
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod mawerick » čtv 11 zář, 2008 8:06 am

Vlasto, úplně s tebou souhlasím. Já mám "odkrouceno" 15 let v provozu a pořád mě udivujou některé zaručené informace od "specialistů". :roll:

K těm "koulím". V době stavby DOZ Plzeň - Cheb (1967 - 1968) už byly na dálkově stavěných výhybkách žluté koule.

Bílé koule nevím kde jste kdo viděl. :roll: Znovu tedy píši, že dálkově ovládané výhybky (ať elektromotoricky nebo drátovody) měly závaží žluté barvy a výhybky stavěné místně měly závaží bílo/černé, kdy bílá barva určovala základní polohu výhybky (pokud byla bílá nahoru).

A ještě: poloha výměnového závaží určuje (ukazuje) postavení výhybky. Pokud tam pochopitelně to závaží je.

Ale jinak si ty koule můžete natírat jak chcete. :evil:
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Pája » čtv 11 zář, 2008 8:40 am

Každý se svejma koulema může dělat co chce :oops: :lol:
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod mawerick » čtv 11 zář, 2008 8:52 am

Taky názor :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod nadkachna » čtv 11 zář, 2008 12:10 pm

Já si to tuplem nepamatuju, ale tvrdil mě to výpravčí, co dělal na dráze od šedesátých let a má historii celkem zmáknutou. Ty žluté společně s bílými prý byly i před rokem 2003, ale nikoliv povinně, což se změnilo právě v roce 2003.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod Pavel Dryml » čtv 11 zář, 2008 1:15 pm

Já si vzhledem ke svému věku nemůžu pamatovat, jak se závaží natírala, ale měl bych jednu radu. Sežeňte si předpisy platné v té době, kterou modelujete, a nemusíte se dohadovat :lol: :lol:
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod nadkachna » čtv 11 zář, 2008 1:30 pm

Pro pány mawerika a Vašíčka - rozhodně se nepovažuji za specialistu, s uvozovkami i bez, a drážní předpisy si před spaním nepročítám. Jen jsem poslal dál, co mě bylo na stejný dotaz řečeno od člověka, který má u dráhy na pozici výpravčího "odkrouceno" přes 40 let.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod Libor » čtv 11 zář, 2008 1:37 pm

Pánové, zdá se mi, že se nám ta diskuse nějak zvrhla, to jsem tedy nechtěl. Každopádně děkuji všem za informace a rady a omlouvám se také za nepřesné názvosloví (nevěděl jsem jak Ty Vaše koule pojmenovt, tak jsem se podíval na stránky Hekktor a použil na nich uvedený název)
Libor
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Příspěvekod Hekttor » čtv 11 zář, 2008 2:07 pm

Je pravda,že jsme použili tento zmatečný název.Tento byl opraven na "výměnové těleso". Zde navrhovaný název "výhybkové/výměnové návěstidlo" dle mého názoru nevyhovuje,neboť snad označuje jen otočnou lampu se signalizací polohy jazyků výhybky,nikoli celou sestavu.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod maayaa » čtv 11 zář, 2008 3:15 pm

Hekttor píše: Zde navrhovaný název "výhybkové/výměnové návěstidlo" dle mého názoru nevyhovuje,neboť snad označuje jen otočnou lampu se signalizací polohy jazyků výhybky,nikoli celou sestavu.

Jj měl jsem dojem,že o to na začátku šlo,kam se umisťuje návěstidlo,s barvou závaží někdo přišel až pak.A správně výhybkové/výměnové návěstidlo je ta bedna nahoře(ať už osvětlená zevnitř,nebo s odrazkami)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Tomáš » čtv 11 zář, 2008 4:19 pm

tzn.že když např.v Ivančicích mají všechny koule bílý tak je někdo chodí přehazovat ručně,nebo jak tomu mám rozumět?? :oops:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod ondras » čtv 11 zář, 2008 4:30 pm

Třeba ve stanici Mladějov v Čechách si výhybky přehazují sami strojvůdci a průvodčí,protože ve stanici nikdo není.
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod mawerick » čtv 11 zář, 2008 7:07 pm

Tomáš píše:tzn.že když např.v Ivančicích mají všechny koule bílý tak je někdo chodí přehazovat ručně,nebo jak tomu mám rozumět?? :oops:


Tome nemáš náhodou fotku jakékoliv výhybky z Ivančic s bílou koulí? Zkusím na poradě rozhodit tohle téma "bílá koule" mezi zabezpečováky po republice, protože si nejsem vědom, že by se bílé koule používaly.

A pro ostatní (nadkachna a spol). Já mám pouze 15 let nepodmíněně "u dráhy" bohužel takhle jsme postiženi již několik generací a pokračuje to dál. Rodina kde jsem ulovil manželku je úplně stejně "postižena". Takže nepouštím do éteru info typu "slyšel jsem" apod. Je to i součást mé pracovní náplně, že všechny info musí být ověřeny.

V žádném případě tohle neberte jako nějaké rýpání, shazování nebo povyšování se nad někoho.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod vlastimil vašíček » čtv 11 zář, 2008 8:16 pm

je vidět že je prostě dle drážních předpisů nepřesvědčíme. ať si je namalují jak chtějí.

žluté závaží je prostě na dálkově stavěných výhybkách, ať už motorem nebo drátovody

bíločerné na místně stavěných výhybkách.


ať si prostě zajdou do stanice ale ne za výpravčím, protože jak čtu tak dotyčný pán dělal 40 let jenom výpravčího a pochybuju že ví jak vypadá závaží, ale za signalistou na stavědlo, ten mu to patřičně osvětlí jak to je. nebo ať se jenom podívají po stanici. přes jednu bíločernou kouli chodím každý den do práce a je na místně stavěné výhybce, takže jestli se po roce 2003 měnily předpisy tak ani já o tom nic nevím, přestože jsem ještě loni dělal výpravčího, a hned před dopravou jsem měl taky místně stavěnou výhybku s bíločernou koulí a vedle ní dálkově se žlutou koulí.

a prosím neznalé drážních předpisů aby už konečně přestali používat styl slyšel jsem, myslím si, domnívám se atd. radši se zeptejte těch, co opravdu na železnici dělají nebo dělali
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Yarda » čtv 11 zář, 2008 8:22 pm

Pro pány mavericka a vašíčka, co se tváří, že mají předpisy zmáknuté: je to trochu jinak a složitější, než tu uvádíte. I místně stavěné výhybky mohou mít žlutou barvu závaží, pokud mají motorický přestavník, a jsou ovládané z místního ovládacího stojánku - tedy nikoliv dálkově.

Nedalo mi to a vygooglil jsem trochu teorie na tohle téma.

Výhybka se přestavuje:
a) výměníkovým závažím s rukojetí = ručně přestavovaná výhybka;
b) přestavníkem = místně nebo ústředně přestavovaná výhybka;
c) jízdou drážního vozidla = výhybka se samovratným přestavníkem.

1. Ručně přestavovaná výhybka:
a) se obsluhuje výměníkovým závažím s rukojetí (překládá se o 180° až k zemi;
b) má v určených případech výhybkové návěstidlo;
c) se závěrem jazyků má nátěr závaží bílo - černý, v základní poloze směřuje černý nátěr k zemi;
d) bez závěru jazyků má nátěr závaží bílo - černý, bílá část se doplňuje červenými výsečemi na okrajích, v základní poloze směřuje černý nátěr k zemi.

2. Místně přestavovaná výhybka:
a) se obsluhuje elektrickým přestavníkem bez závislosti na volnosti kolejových obvodů;
b) se ovládá z pomocného stavědla nebo ovládacího stojánku;
c) má výměníkové závaží podepřeno v šikmé poloze;
d) má žlutý nátěr výměníkového závaží;
e) má v určených případech výhybkové návěstidlo.

3. Ústředně přestavovaná výhybka přestavníkem s pružinou:
a) se ovládá z ovládacího zařízení dvoupolohovou pákou rozříznutelnou;
b) má výměníkové závaží podepřeno podpěrnou vidlicí;
c) má žlutý nátěr výměníkového závaží;
d) má v určených případech výhybkové návěstidlo.

4. Ústředně přestavovaná výhybka trojpolohovým přestavníkem s pružinou:
a) se ovládá z ovládacího zařízení trojstavnou pákou rozříznutelnou;
b) se při předání obsluhy přestavuje ručně (na boku přestavníku se ukáže červená výseč);
c) má výměníkové závaží podepřeno podpěrnou vidlicí;
d) má černo - bílý nátěr výměníkového závaží (v základní poloze směřuje černý nátěr k zemi);
e) má v určených případech výhybkové návěstidlo.

5. Ústředně přestavovaná výhybka elektrickým přestavníkem:
a) se ovládá z ovládacího zařízení výhybkovým řadičem nebo automaticky při skupinovém stavění jízdní cesty v závislosti na volnosti kolejových obvodů;
b) má výměníkové závaží podepřeno podpěrnou vidlicí;
c) má žlutý nátěr výměníkového závaží;
d) má v určených případech výhybkové návěstidlo.

6. Výhybka přestavovaná samovratným přestavníkem:
a) se přestavuje samočinně při zapnutí do samovratné činnosti;
b) se přestavuje ručně při vypnutí se samovratné činnosti;
c) má výměníkové závaží podepřeno podpěrnou vidlicí;
d) má žluto - černý nátěr výměníkového závaží (v základní poloze směřuje černý nátěr k zemi);
e) má vždy výhybkové návěstidlo.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků