Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Tomáš píše:Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem.
JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.
Tomáš píše:No když pominu zdejší experty na železnici jako je třeba hank,který sype informace o tratích z celé republiky,klobouk dolů. Já osobně neznám žádné lokálky a malé tratě po republice,které bych mohl skromně postavit.Nejezdil jsem za mlada po republice po našich tratích a nezkoumal jejich provoz. Možná snad pouze jen,jako běžný cestující.Obdivuju ty,co sednou třeba na vlak a jedou na druhou stranu republiky,aby si postaviti "tu svou" lokálku.Pro mě bylo jasné,že když jsem si chtěl postavit něco málo z té železnice,byla to ta,kterou znám nejlíp. To je část tratě 244,po které jsem se pohyboval bezmála 15let několikrát jsem se po ní (kolem ní) prošel i pěšky. Tam jsem to znal,tam jsem se cítil "být doma". Nikdy jsem však nebyl natolik zapálený,abych znal přesné GVD a podobné odbornosti. Takže si jen okrajově pamatuji složení vlaků a souprav co se tam před léty pohybovaly. Nejvíc si toho pamatuji až z dob konce ČSD (rozpad republiky) Nevybavuji si však,že by se tam někdy pohybovaly 810 a ani balm 020 si tam nepamatuju. A to si myslím,že tato trať lokálkou je. Zato dlouhé osobní vlaky (brejlovec,barča a x vozů Y) nebo 850 a balm 050 to si vybavuju celkem přesně. Bylo dokonce období kdy z Brna jel Brejlovec s 5ti ypsilonama a za sebou ještě táhl 830 s balmem. To až dneska tam jede jen jeden vůz a ještě poloprázdný. Velmi zřetelně si pamatuju období,kdy v neděli odpoledne při cestě na Brno jsme v nástupní zastávce Budkovice musely mávnout na projíždějící vlak,aby nám zastavil. Barča s ypsilonama se nevlezla ani do zastávky a poslední vozy,do kterých jsem s oblibou lezl,stály už na náspu v lese. Vlak praskal ve švech. Kdo to tam zná,ví,že je to tam samý oblouk,protioblouk. Ono i v reálu to tam trochu připomínalo skládací metr. Takže z toho pro mě jasně plyne,že tak nějak podobně jsem to chtěl. Určitě kdyby bylo víc místa ......,ale není. Milanovi se povedlo na daný prostor umístit vše co se mi líbilo a vše co jsem měl rád. No a to,že tam mám ty poloměry 310,no co se dá dělat,nebydlím na hradě. Nehádám se,že s 353 nebo líp 396 by to nevypadalo líp,ale jenom kvůli tomu,že je všude mít nemůžu, se přece nevzdám svého námětu a nebudu tvořit něco,co ani moc neznám.
Tak trochu si myslím,že i ti ostatní co po Milanovi chtějí ty ypsilony na kolejišti,to vidí, možná podobně jako já. Mám nějaký sen,nějakou představu a tu bych si rád splnil. Je dobře,že je to v dnešní době reálné. Není to tak dávno co jsme úspěšně stavěli s poloměry 286 a taky to tam jezdilo a viděl jsem spoustu kolejišť,který vypadaly úžasně a nikdo si kvůli tomu vlasy netrhal. Já to pořád beru jako odpočinek,relax a tak trochu i jako nostalgickou vzpomínku na dobu,která je už nenávratně pryč. Předpisy a zákony musím dodržovat v práci a to doma při "hře" určitě nechci.
Tomáš píše:JanoH0e píše:Touto traťou som kedysi dávno -1985,6 jazdil do Znojma z Brna. Jazdil tam motorový rýchlik, vedený ako tuším Sp, osobné ťahal pilštik s 4 napr. vozňami. Pilštiky s 4 napr. chodili aj do Oslavan. K tomu boli niektoré motorové tuším M 262, ale presne si už nespomínam.
No škoda,že nemáš nějaké fotky . Pilštiky si tam pamatuju už jen okrajově a pouze s nákladním vlakem.
MkTT píše:Bylo by možné Milane prozradit, co jsou to za budovy označené červeně, případně jejich čísla normálií?
Mirek
Tomáš píše:hank píše:"Akátová dráha" Střelice - Hrušovany skutečně kdysi byla rychlíkovou tratí StEG, spodek je nachystaný na druhou kolej, k jejíž výstavbě už nedošlo, do r. 1918 to byla jedna ze dvou konkurenčních tras pro spojení Vídeň - Praha (druhá byla KFJB přes České Velenice). Takže parametry žel. spodku i stanic (především délky kolejí) odpovídají dvoukolejné hlavní trati. Čímž sis předběžně dost zkomplikoval život.
Ve IV. epoše tam po odchodu 354.1 na začátku 70. let skutečně jezdily v osobní dopravě výhradně M 262.0,1 (později i M 286.0,1), většinou až do Znojma a většinou zdvojené (to hlavně kvůli úvrati v Hrušovanech), s různě dlouhými soupravami krátkých i dlouhých balmů, a to i se spěšnými vlaky. (Rychlíky tam v té době už dávno nejezdily.) Do r. 1978 byl podstatným omezením stav starého ivančického viaduktu, takže jen v pátek a v neděli při masových přesunech učňů a študáků z/do Brna jezdily soupravy v klasice, do r. 1978 tažené maloměřickými karkulami T 444.1, pielsticky přišly až po opravě mostu. Jestli mě paměť neklame, tak brejláky a honeckery Bymee (oblíbené zvlášť lidmi nad 180 cm ) přišly až po převratě. Ještě v 1. polovině 90. let mívaly klasické soupravy běžně 5 vozů.
Nákladní dopravu přes most (pravidelně 2 páry Mn) měly 434.2, po jeho opravě pielsticky. Ale při výstavbě Dukovan byly i Pn vlaky od Hrušovan do Rakšic a na vlečku JEDU, s tím mohly jezdit i břeclavské 556.0, možná dokonce sergeje. (Prověřím přechodnost.) A dnes už do oblasti bohatýrských drážních legend patří uhelný turnus brněnských 556.0 ze Zastávky do elektrárny Oslavany (kde je jí konec... ) přes Střelice v letech 1971 až 73 - 2 páry Pn/Vn vlaků s ucelenkami Wapek.
Odchod dvaašedesátek, nástup nových motorů a postupný úpadek nákladní dopravy už znáš, to bych nosil dříví do lesa.
Velký dík,za tyto poznatky. Já si právě nejvíc vybabuju tu dobu až po převratě. Nejčastěji jme jezdili do Ivančic 830 s 1+1Balm. Pak si taky vybavuju,že odpoledne ve špičce jezdil Brejlák s 4 až 5 ypsilonů a k tomu byla zapřažená buď 850 s balmem nebo dřív 830. Tuhle sestavu jsem tam viděl nejčastěji. V Bránicích se pak souprava rozdělila. Předek s ypsilony dál do Hrušovan a zadní část do přes Ivančice do Oslavan
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků