Vyšné dětské TT/1:120 1100 x 900 TILLIG/15°
Ve skryťáku byly přidány dvě výhybky na předávaní přívěsného vozu 010 mezi motoráky 810.Aby nákladní vlak mohl pokračovat opačným směrem,musí se odpojit od soupravy,projede okruh jako lokomotivní vlak a najede na stejnou soupravu.Nechme ji klidně obkroužit na trati jako Pn a následně ji pošleme jako manipulák do koncové stanice.
Sólo 810 dlouze v tunelu zahoukala neboť mašinfíra věděl o nechráněném železničním přejezdu polní cesty vedoucí na místní luka a do dětského tábora,dnes hluboce zasypaného sněhem.Minul mechanické návěstidlo odbočky a za odbočkou zastavil na krátkém nástupišti.Dole pod kamennou zídkou již čeká 810 s přívěsem 010 na druhém nástupišti z důvodu přestupu cestujících do Vyšné.Hustě chumelí,vítr si pohrává s vločkami a cestující se snaží rychle dostat do tepla motoru.
Motor na hlavní trati má volno a odjíždí.My máme jako tradičně problém,při každém rozjíždění zde.Motor stojí dost na prudkém stoupání tratě,takže pomalu couvá a snaží se z písečníku sypat písek co se dá,než mu jej vrtošivý větřík spojený s chumelenici odvane.Mašinfíra zastavuje,řadí,motor zanotuje liazkou hudbu a škrábeme se do táhlého stoupání.Zdařilo se jako vždy a mašinfíra si sám poklepá na ramenou
.Projíždíme po kamenném klenutém mostě a vjíždíme do Vyšné na obsazenou kolej.Po naší pravé ruce již stojí přichystaný k odjezdu manipulák na hlavní koleji,který zde obsloužil potřeby stanice a místní vlečku skláren.Zastavujeme před staniční budovou,která je věrnou kopii budovy z Kolešovic.Cestující se vyhrnou z vlaku,část odchází rychle do tepla domova a ta druhá se zamíchá do předvánočního mumraje trochu si užít té sváteční nálady.
Kolej při staniční budově je napůl rozdělena na dopravní pro osobní motorák a ta druhá část je kolej manipulační ke skladišti,rampě a volné skládce.Je zde přistavený od manipuláku vůz naložený uhlím pro potřeby obce.Po odjezdu mani-puláku ze stanici,motor 810 se sune zpět za zhlaví stanice,aby mohl vjet opět zpět na manipulační objízdnou,která pokra-
čuje jako strojová k remíze.Je zde opět přestavená kůlna na uhlí na zbrojení naftou,kde nám motor zajel.Po dozbrojení,
doplnění suchého písku se vrací na hlavní kolej stanice.
Skladiště s rampou je přilepené jak vlaštovčí hnízdo ke staniční budově,obsazena výpravčím a jeho rodinou ve služebním bytě.Vzadu z dálky vidíme vlečku místní sklárny,kde též stojí na vyložení vůz s uhlím pro sklárnu.Remíza s vodárnou a dílnou klasická z Kácova.
Pohledem ze stanice vidíme hodně zavátým sněhem dětský tábor i s budovou kuchyňky a první pomoci.Náš zrak se vrátil k předvánočnímu mumraji a jdeme si dát lok horkého grogu s domácí klobásou a chlebem.
Milan