Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Barbucha píše:S těmi rychlíky to není až tak dramatické.
Barbucha píše: To co jezdí přes Brno na vnitrostátní lince
Barbucha píše:, má většinou 6 vozů. A viděl jsem i ty slavné pětivozové (tuším R Dřevnice). Spěšné vlaky se vejdou do pěti a to co se motá po kraji v rámci IDS, tak má od dvou do čtyř vozů (to už ale nejsou Y, ale Honeckerova pomsta). Takže těch pět vozů se dá vokecat.
Barbucha píše:Kolik modelových stanic je ve skutečné délce?
Barbucha píše:Myslím, že i ve Žďáře na kolejišti jsou zkrácené.
hank píše:Sen o rychlíku: No ono bývalo v různých epochách dost "plnohodnotných" rychlíků na tratích, které ani náhodou nelze označit jako lokálky, i v klasické trakci kratších. A nebývaly to žádné mimořádnosti, ale běžný každodenní provoz.
Například:
- ramzovská dráha epocha II: 434.0 + 3xčtyřosák (zřejmě Ba/ABa/Ba)+ 2nápravový D
- Jihlava - Brno epocha II: 434.1 + D/ABa/Ca
- dtto epocha III: 354.6 + dtto
- Budějice - Jihlava epocha III: 365.0 + Da/ABa/Ca
- ramzovská dráha epocha IV - křídlo od hradeckého rychlíku už po skončení parní trakce, tj. s těmi vašimi milovanými ypsilony (nevím, co s nimi pořád máte ) : T 478.3 + ABa/BDa/Ba
A pro fajnšmekry předchůdce Junáků, tj. rychlíků Brno - Jihlava - Tábor - Plzeň, jak jezdily ve 20. letech: 354.1 (v jiných úsecích a/nebo později i 354.6 nebo 7) + Deg/Ceg/ABeg/Ceg, tj. starorakouské dvouosáky v provedení rybák.
BTW, první - protokolární! - rychlík z Okříšek do Brna v r. 1924 vedla štégovácká 571, tj. pozdější řada 401.0 z výtopny Boží požehnání - pardon, dnes Zastávka u Brna - která si tam odskočila z posunu uhelných souprav na rosicko-zbýšovských důlních vlečkách ... Kupodivu jí na ten rychlík stačila nejvyšší povolená rychlost 35 km/h A rychlíky Liberec - Č. Lípa ve 30. letech vozily taky typicky rychlíkové mašiny: 524.1, často ve dvojspřeží. Ale ty už těch 4osáků mívaly běžně pět i víc a k tomu hned dva pakláky. A za rajchu je převzaly dokonce 58.22, tj. zabrané lipské kremáky, taky často ve zdvojené trakci... On to býval gardový rychlík regionu Sudetengau z Reichenbergu až do Egeru přes Böhm. Leipu, Bodenbach, Aussig, Komotau a Karlsbad, takže už z ideologických důvodů nebylo v rámci nových pořádků možno tolerovat žádné Verspatung, chci říct zpoždění...
Zkrátka u dráhy se dějou věci často nevídané a vždycky se děly, tak proč by se nemohly dít na našich kolejištích?
milan ferdián píše:Horní Háj_N/1:160_1200x1600_ARNOLD
Opět tu máme Krušné Hory.Trať nám stoupá serpentinou do vrcholové výhybny.Z dolní stanice používáme pro uhelné vlaky postrk.Skrytá část kolejiště je řešena tak,že dvě uhelné soupravy,jedna prázdná,druhá ložena,krouží proti sobě.Pro osobní dopravy máme dvě soupravy složené z vozu M240.0/Balm/Balm a dva manipulační vlaky pro obsloužení nákladkových míst na trati.
chameleon píše:milan ferdián píše:Horní Háj_N/1:160_1200x1600_ARNOLD
Opět tu máme Krušné Hory.Trať nám stoupá serpentinou do vrcholové výhybny.Z dolní stanice používáme pro uhelné vlaky postrk.Skrytá část kolejiště je řešena tak,že dvě uhelné soupravy,jedna prázdná,druhá ložena,krouží proti sobě.Pro osobní dopravy máme dvě soupravy složené z vozu M240.0/Balm/Balm a dva manipulační vlaky pro obsloužení nákladkových míst na trati.
no jestli teď vyrazí osobák do kopce, tak ve výhybně lidi budou prolízat mezi vagóny
samozřejmě Milane paráda, našel jsem dost zajímavých zákoutí, pěkné jednoduché kolejiště - pro krajináře ideální
JanoH0e píše:Tratí, kde mávali či majú rychlíky 4-5 vozňov bolo dosť. Buď v celej trase, alebo v časti. Taká regionálna klasika na Slovensku je trať Prešov - Humenné cez Vranov, Košice Zvolen cez Rožňavu atď., a to aj v 70-80 rokoch. Jazdili samozrejme aj na Morave do Jeseníkov, ale aj do Luhačovic. Kedysi takéto krátke vlaky jazdili aj Brno -Plzeň cez Jihlavu, do Horažďovic, ale aj v Podkrkonoší, Krušnohorsku atď. Takže námetov podľa reálu je dosť.
JanoH0e píše:Tam u vás je živo . Tam kde, kde chcípol pes, stačí aj 4 vozový rýchlík .
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků