Anketa železniční vlečky

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Železniční vlečky jako ?

samostatná publikace
44
83%
spojené s jiným tématem
9
17%
 
Celkem hlasů : 53

Anketa železniční vlečky

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 srp, 2012 9:27 am

Jak jistě víte,téma železniční vlečky,jsou tak trochu u ledu.Potřebovali by jsme vědět ,zda by jste měli zájem o toto téma jako samostatnou publikaci nebo spojenou s jinou tématikou.Samozřejmě přivítáme i vaše vyjádření.Limitujicím faktorem bude počet zájemců.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod radekkrupka » pát 24 srp, 2012 9:40 am

Pokud budeš mít dost materiálu na celou knížku, sem s ní :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod vmucha » pát 24 srp, 2012 10:08 am

Jsem také pro samostatnou knihu. Vždyť vlečka to je kolejiště v kolejišti žijící si svým životem.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod pavel » pát 24 srp, 2012 11:24 am

Já by byl také pro samostatnou knihu,ale mám trochu obavy, jestli by nebyla jen pro určitý okruh zájemců. Přece jenom todle téma dle mne, každého nezajímá. Ale to je jen můj názor.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Jarda H. » pát 24 srp, 2012 12:46 pm

Taky bych byl osobně pro samostatnou knihu, příslušnou odpověď jsem zaškrtnul, ale .... To ALE je vlastně otázka, co od knihy kdo očekává ?! "Jenom" plánek vlečky, kde je vidět napojení do stanice, na širou trať a popisek, co se na vlečce vozilo ?! Nebo jaksi navíc i popis, jak vlečka vlastně fungovala, kdo a jak vlečku obsluhoval, jaké vozy a s jakou frekvencí se používaly, způsob nakládky a vykládky atd. zkrátka takovou organizaci prací na vlečce. V tom vidím asi hlavní přínos knihy - mít základy pro přenos reality na domácí kolejiště !
A k tomu (alespoň tak si to myslím) Milanovi jako podklad odkazy a mapky nestačí - narážím na obsáhlé vlákno kolem vleček zde na fóru jako původní vlákno s připomínkami na knihu o vlečkách ?!

Proto vlastně rozšířím původní otázku od Milana na zájem o novou knihu : co od knihy vlastně čekáme - čekáte ?! Pokud jen pouhý plánek s krátkou popiskou, pak to (zřejmě) není na samostatnou knihu, ale jen jako malá příloha, součást něčeho jiného .... Třeba mně můj pohled na věc vyvrátíte, takže jak to vidíte vy ostatní ? V každém případě konečné slovo má autor a jeho podklady, co má v ruce.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 srp, 2012 1:04 pm

Jarda H. píše:Taky bych byl osobně pro samostatnou knihu, příslušnou odpověď jsem zaškrtnul, ale .... To ALE je vlastně otázka, co od knihy kdo očekává ?! "Jenom" plánek vlečky, kde je vidět napojení do stanice, na širou trať a popisek, co se na vlečce vozilo ?! Nebo jaksi navíc i popis, jak vlečka vlastně fungovala, kdo a jak vlečku obsluhoval, jaké vozy a s jakou frekvencí se používaly, způsob nakládky a vykládky atd. zkrátka takovou organizaci prací na vlečce. V tom vidím asi hlavní přínos knihy - mít základy pro přenos reality na domácí kolejiště !
A k tomu (alespoň tak si to myslím) Milanovi jako podklad odkazy a mapky nestačí - narážím na obsáhlé vlákno kolem vleček zde na fóru jako původní vlákno s připomínkami na knihu o vlečkách ?!

Proto vlastně rozšířím původní otázku od Milana na zájem o novou knihu : co od knihy vlastně čekáme - čekáte ?! Pokud jen pouhý plánek s krátkou popiskou, pak to (zřejmě) není na samostatnou knihu, ale jen jako malá příloha, součást něčeho jiného .... Třeba mně můj pohled na věc vyvrátíte, takže jak to vidíte vy ostatní ? V každém případě konečné slovo má autor a jeho podklady, co má v ruce.


Velice správná připomínka,protože i hlavním důvodem zdržení publikace je absence technologických uzlů na vlečce.Zjednodušeně i na vlečce si nemůžete přistavit vagón,kde by jste chtěli.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Tomáš » pát 24 srp, 2012 1:40 pm

Hm tak pokud by byla tato kniha psána tak,že se o konkrétní vlečce dozvíme i něco z historie,bude to super čtení na dlouhé zimní večery.
O jak velké vlečky půjde?...Co třeba "posvitavský vlečkový systém v Brně" :mrgreen:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Houmr » pát 24 srp, 2012 1:55 pm

Zaškrtnul jsem samostatnou knihu. Myslím že je to téma rozsáhlé a na celou knihu to dá. Určitě to nebude jen o vlečce, ale i o systému zapojení do stanic, vlečky na širé trati, vlečky ve městech atd. Určitě ale bude problém se získáním podkladů jak ty vlečky přesně fungovali, ale to už bude na tobě Milane, stejně i to rozhodnutí jak to nakonec pojmeš. :P
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Tomáš » pát 24 srp, 2012 1:59 pm

Houmr píše:Zaškrtnul jsem samostatnou knihu. Myslím že je to téma rozsáhlé a na celou knihu to dá. Určitě to nebude jen o vlečce, ale i o systému zapojení do stanic, vlečky na širé trati, vlečky ve městech atd. Určitě ale bude problém se získáním podkladů jak ty vlečky přesně fungovali, ale to už bude na tobě Milane, stejně i to rozhodnutí jak to nakonec pojmeš. :P

Myslím,že by se dalo Milanovi trochu pomoct,každý tu svoji vlečku v okolí "známe" a možná někteří mají i podstatné informace,které by pomohly.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Houmr » pát 24 srp, 2012 2:35 pm

Jistě to je samozřejmé jednu bývalou vlečku mám nedaleko od baráku, byla to vlečka na širé trati u zastávky. Koleje jsou již dnes sneseny, byl by i plánek.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod czhunter » pát 24 srp, 2012 2:36 pm

Podle mě, když se udělá kniha plánků na téma vleček, tak si ji hodně lidí koupí (protože tam budou pěkné obrázky) hodně lidí přečte ... ale kolejiště podle toho asi nikdo stavět nebude.
Vlečku sice chce na kolejišti skoro každý, ale tak jednoduchou, že o takové nemá valný smysl něco psát.

Vždyť kolik procent kolejišť jsou zde vlečky? 1%? 0,1%?
A kolik mezi "laičtějšími" modeláři? To bude číslo hodně blízké nule.

Njn, nejsme v USA, kde je to téma oblíbené. U nás jsou oblíbenější i třeba tramvaje.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 24 srp, 2012 6:25 pm

Ahoj, také jsem hlasoval pro ano, ALE má to vůbec smysl :?: Většina lidí si staví kolejiště a pokud vyzbyde nějaké místo, tak se tam prostě dá (nahuláká) vlečka. Jednu, dvě koleje, žádný PVS. Staví si kolejiště na ježdění a né aby šíbovali hodinu na vlečce. (To by bavilo jenom mě. :D ) Vlečku mají prostě na odstavování vozů a většině je jedno nějaký smysl (atp.), předloha. Stejnak u kolejiště budete rádi, když splní aspoň nějakou drážní logiku a taky nebude podle skutečnosti. K publikaci by byl problém shánět nějaké doplňkové informace k vlečkám. Budeme-li soudní, tak by mohlo stačit shrnutí nějakých základních pravidel (nic není nemožné), pár příkladů malých vleček, nějaké technologické postupy, posunovací hlavolamy*). Kdo pak si kdy postaví nějakou větší vlečku? Větší, tj. aby se tam "uživilo" aspoň prasátko. A pak přichází na řadu pan Neruda: "Kam s ním"?
Další problém je u velkých projektů s dokončením. Velké oči a víte jak to končí...

*)Podle odezvy (výsledku debaty) na tomto fóru hlavolamy stejnak většinu nezajímají. Zmínit se spíš jen okrajově. A když už postavíme nějaký hlavolam, tak to stejnak nebude podle reálu...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod rawen » pát 24 srp, 2012 6:28 pm

Bylo by zajímavé zpracovat vlečky podobným způsobem, jakým je stavěna kniha "Úzkorozchodné železnice v průmyslu a zemědělství". Ždibec míň teorie a navíc milanův plánek z nějakého rozumného kolejiva.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod pavel » pát 24 srp, 2012 6:48 pm

Vladimír_B píše: Většina lidí si staví kolejiště na ježdění a né aby šíbovali hodinu na vlečce. (To by bavilo jenom mě. :D )


No právě většina si staví kolejiště, aby ty mašiny "protáhla". Jak píše kolega czhunter v Americe to je něco jiného. Jenže oni také oproti nám vycházejí z úplně jiného typu provozu. Šibování na větší nebo velké vlečce by nás možná bylo více, třeba já nebo mizl snad ještě někdo . Ostatní ??? Nechci nápad na tu publikaci zatracovat, já ji jistě koupím. No uvidím co ostatní.
Ještě k tomu prasátku ...Kdo pak si kdy postaví nějakou větší vlečku? Větší, tj. aby se tam "uživilo" aspoň prasátko. No nemusí byt ta vlečka až tak velká. http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2007020004 texty pod fotkama téměř dole
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Anketa železniční vlečky

Příspěvekod MirekTT » pát 24 srp, 2012 7:42 pm

Vlečky rozhodně ano. Ať už ty malé apendixy typu drůbežárny Velké Pavlovice až po obří celky Šakvicemi počínaje přes fosfu v Poštorné a rozhodně hutěmi a ocelárnami v Ostravě nekonče. Je spousta vleček, které by se daly pojmout jako samostatné provozní celky. A to nemluvím o jemném setřením rozdílu mezi vlečkami a úzkokolejnými svozy na překladiště, zde za mě opět Břeclavská lesní (nevím, zdali ji považovat za plnohodnotnou úzkokolejku, či jen za rozsáhlejší vlečku, byť s překladištěm) A co odklizy v uhelných dolech? Jsou to vlečky, nebo samostané úzkokolejky?
Nene pánové, vlečky jsou tak rozsáhlé, že by stálo za to je zmapovat v samostatné knize. A nezapomenout přidat zajímavosti typu Sudoměřický výklopník, lanovka v Šardicích na ústředním zásobníku, nebo malé uzavřené drážky v průmyslových podnicích apod. To vše do vleček rozhodně patří spolu s popisem různých provozů, do kterých byly zavedeny, či tam byly jen jako autonomní, bez ohledu na rozchod kolejí :wink:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Další

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků