Podchlumí V.epocha N/1:160 2450 x 610 PECO/CODE055/10°
Existuje šuplík, kde většinou jsou odloženy nedokončené plánky, nejsou vypracované a plochy na které nezbyl čas. Za ty roky se pomalu a jistě se plnil a nashromáždilo velké množství nedodělků. Co s tím ? Skartovat, vyhodit nebo pomalinku zpracovávat, když už mě žádné závazky netlačí. Šuplík má mdlý sporadický název „Resty“. Inu, je to jak vytahování králíků z klobouku. Snad se Bob a Bobek neurazí, když jsem použil jejich příměr.
Jedním z nich je od Karel Kolář jeho námět mezilehlé stanice s vlečkou pily a nákladiště s dřevištěm. Na nákladiště/dřeviště je napojena lesní drážka. Máme portálový jeřáb na překládku kulatiny/kmenů a překládku metrového dříví. Pila má vše co má mít ke svému výrobnímu procesu. Přijímá kulatinu/kmeny, které se rozřežou na menší kusy a uskladní. Naporcovaná kulatina/kmeny putují na katr a řežou se na potřebné řezivo. Řezivo se spáskuje a portálovým jeřábem se přemísťuje na skladovací plochu nebo se nakládá na přistavené prázdné železniční vagóny. (poznámka – můžete použit místo portálového jeřábu věžový, ten byl častější využíván na pilách). Pila má svoji vlečkovou lokomotivu řady 704/“LEGO“. Zrovna sune vagóny na nákladiště. Vagóny z pily na nákladiště se sunou a zpět táhnou. Proto není třeba na nákladišti objízdnou kolej. Kolejiště na pile, je takto přizpůsobeno provozu. Vagóny s naloženým řezivem se odstavují do stanice a ty vyčkávají na svůj manipulační vlak.
Železniční stanice Podchlumí je mezilehlá s napojenou přilehlou vlečkou pily. Má dvě dopravní koleje a dvě manipulační. První horní patří ke skladišti s rampou a volnou skládkou. Ta úplně spodní, na ní se odstavují prázdné/ložené vagóny na pilu. Stanice byla v minulosti koncová, až později byla prodloužená do stanice Dobrovice. Proto pozůstatek lokomotivní remízy, ale ta je využívaná, protože osobní doprava do stanice Dobrovice je málo frekventovaná. Své zázemí má jedna z motorů 810(ex M152.0). Nakonec, vidíte sami ten pohledový rozdíl mezi poloměry oblouků, skoro tramvajovými a výhybkami s úhly 10°. Bohužel hloubka rámu je jen 610 mm. Proto dle NEM 112 jsou zcela z provozu na kolejiště vyloučeny vozy skupiny „C“.
-m-