Plan kolajiska X

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod rawen » pon 30 lis, 2015 5:12 pm

Tohle je "klasický" článek :-) , myslel jsem třeba osobnější vzpomínku, představu.
Za mě je škoda, že pielstiky nerostou třeba u Tilliga anebo že všichni píšou o osmidveřácích, kdežto já jezdil víkend co víkend vlakem minimálně pěti čtyřdveřových Baiek...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1718
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Dokusan » pon 30 lis, 2015 6:01 pm

"Má to vokna, je to rychlík", toť má nejintenzivnější osobní vzpomínka ;)
Ale teď vážně.

Motorový vůz řady 810 ČD
Přílohy
IM1.jpg
Mezihoří – Chornice, 10.3.2014 14:05
Mn 83201 (Česká Třebová – Třebovice v Čechách – Moravská Třebová – Chornice)
IM1.jpg (7.46 KiB) Zobrazeno 6048 krát
742500.jpg
Chornice-Mezihoří
chornice-mathew.jpg
Tak určtitě ;)
Naposledy upravil Dokusan dne pon 30 lis, 2015 6:04 pm, celkově upraveno 1
Dokusan
 
Příspěvky: 172
Registrován: úte 15 led, 2013 8:48 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Dokusan » pon 30 lis, 2015 6:03 pm

A co dalšího?
Přílohy
740508_0.jpg
Pn 61910 (vlečka Kamenolom Šubířov – Chornice – Moravská Třebová)
návoz štěrku na výluku úseku Moravská Třebová – Městečko Trnávka
mzd7.jpg
Dokusan
 
Příspěvky: 172
Registrován: úte 15 led, 2013 8:48 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod rawen » pon 30 lis, 2015 7:41 pm

Díky.
Ta Pn61910 mluví dost jasně o sklonových poměrech. :D

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1718
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Dokusan » pon 30 lis, 2015 7:43 pm

A o čem to vypovídá? Jsem v tomhle trochu Mimoň
Dokusan
 
Příspěvky: 172
Registrován: úte 15 led, 2013 8:48 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod rawen » pon 30 lis, 2015 7:54 pm

No četl jsem, jak se ze Šubířova stahovalo kamení doslova po pár vozech do Chornice, kde teprve vznikaly vlaky dál. (Samozřejmě, byly i přípřeže a postrky.) Soupravu běžné délky jedna mašina v kopcích neutáhla, resp. nad Chornicí byl zase problém s bržděním. (Podrobněji nevím, železničář nejsem, jen mám něco z článků a vyprávění.)
Tahle fotka je kousek pod Třebovou... třeba potřebovali toho kameňa jen málo. :)

Radek

P.S.: Už nějakou chvíli čekám, kdy nás Milan vykopne ze svého vlákna...
rawen
 
Příspěvky: 1718
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Dokusan » pon 30 lis, 2015 7:57 pm

Ok, tak zde končím. Budu mít k projektu jako začátečník spoustu dotazů, takže si asi založím vlákno v jiné sekci. :D
Dokusan
 
Příspěvky: 172
Registrován: úte 15 led, 2013 8:48 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » stř 09 pro, 2015 6:40 pm

Studium trate 173 ŽSR_N/1:160/ROCO/15°

Telgártská slučka s Chramošským mostem je velmi oblíbené téma slovenských modelářů.Zda je další varianta tohoto oblíbeného tématu.Stanica Podbrezova musela být z prostorových důvodů zrcadlově otočena a někteří z vás budou postrádat jejich železárny.Máte možnost se opět zasnít v mysli,kdy sedíte v kupéčku sedmivozového rychlíku "Horehroniec" tažený brejlovcem :wink: nebo se kochat pohledem překrásnou slovenskou přírodou.

Musím poznamenat,že s kolejivem ROCO se mi výborně pracovalo.Skryťák o devíti kolejích s vratnými smyčkami na obou koncích.Toto kolejiště má jednu zvláštnost a to velké množství spirál. :wink:

A dole je hotova krasavica staniční budova,jen ji položit na budoucí kolejiště.Zde ji vidíte jak ještě stojí na již dnes zrušeném modulu.
Přílohy
Studie 001 – DF.jpg
img_090713120041.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod modeln » stř 09 pro, 2015 10:33 pm

milan ferdián píše:Studium trate 173 ŽSR_N/1:160/ROCO/15°

Telgártská slučka s Chramošským mostem je velmi oblíbené téma slovenských modelářů.Zda je další varianta tohoto oblíbeného tématu.Stanica Podbrezova musela být z prostorových důvodů zrcadlově otočena a někteří z vás budou postrádat jejich železárny.Máte možnost se opět zasnít v mysli,kdy sedíte v kupéčku sedmivozového rychlíku "Horehroniec" tažený brejlovcem :wink: nebo se kochat pohledem překrásnou slovenskou přírodou.

Musím poznamenat,že s kolejivem ROCO se mi výborně pracovalo.Skryťák o devíti kolejích s vratnými smyčkami na obou koncích.Toto kolejiště má jednu zvláštnost a to velké množství spirál. :wink:

A dole je hotova krasavica staniční budova,jen ji položit na budoucí kolejiště.Zde ji vidíte jak ještě stojí na již dnes zrušeném modulu.

Milan,musim ta opravit/ako buduci investor,stavitel kolajiska/,modul este fyzicky existuje,ako i cela stanica,ale asi uz nie moc dlho,po Novom roku zacne likvidacia modulov,a presun pouzitelneho materialu na nove kolajisko,zacata stavba Telgartskeho viaduktu,asi este urobim par foto,ako spomienku,na modulove blaznenie.Ale inak ,Dakujem za navrh,sam by som to nedal,darmo,majster je majster.Vrelo doporucujem.
PS:Budu zalozene web-stranky o stavbe kolajiska :wink:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 10 pro, 2015 12:37 am

hank píše:V Chornici je toto: ...
Jenom nevím, kolik okenních os konkrétní budova původně měla, mohlo jich být 7, 8 nebo 9. Při rekonstrukcích se uspořádání často měnilo k nepoznání.


Ahoj hanku, ten plánek je Olomouc-město - budova je o něco větší než je např. normálie 307/H - ve předu je jedno okno navíc, o trochu je delší budova i to prodloužení se záchodky. Je více vystrčený štít do ulice. Jinde je i schodiště. Pro porovnání nahoře Ol-město dole 307/H. Osobně si myslím že v té Chornici je ta menší. Jediné co mi nesedí podle fotek je vystrčení štítu do ulice - podle těch fotek je to ještě méně než na plánu. Žádnou složitou přestavbu tam nehledej, prostě okna vyměnili za typizovaná trochu jiných rozměrů - osově to bude sedět + nová fasáda.
Obrázek

a půdorys přízemí:
Obrázek
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 853
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » čtv 10 pro, 2015 7:44 am

modeln píše:ale asi uz nie moc dlho,po Novom roku zacne likvidacia modulov,a presun pouzitelneho materialu na nove kolajisko,zacata stavba Telgartskeho viaduktu,asi este urobim par foto,ako spomienku,na modulove blaznenie.Ale inak ,Dakujem za navrh,sam by som to nedal,darmo,majster je majster.Vrelo doporucujem.
PS:Budu zalozene web-stranky o stavbe kolajiska :wink:

Nespěchej,dnes při povinné procházce,jsem zkoušel v hlavě poskládat ještě další variantu.Ten tvůj nápad s pozadím se mi velmi líbí,jenže ta tvá místnost není nafukovací. :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod modeln » čtv 10 pro, 2015 10:42 am

milan ferdián píše:
modeln píše:ale asi uz nie moc dlho,po Novom roku zacne likvidacia modulov,a presun pouzitelneho materialu na nove kolajisko,zacata stavba Telgartskeho viaduktu,asi este urobim par foto,ako spomienku,na modulove blaznenie.Ale inak ,Dakujem za navrh,sam by som to nedal,darmo,majster je majster.Vrelo doporucujem.
PS:Budu zalozene web-stranky o stavbe kolajiska :wink:

Nespěchej,dnes při povinné procházce,jsem zkoušel v hlavě poskládat ještě další variantu.Ten tvůj nápad s pozadím se mi velmi líbí,jenže ta tvá místnost není nafukovací. :D

Milan,to viem velmi dobre,vcera vecer som ju este raz premeriaval,na sirku to uz viac nepojde,musi ostat max.2100,no na dlzku mas este k dobru 30 cm-pri tom usporiadani panelov ako si nacrtol,predlzenie mozes realizovat vpredu/ako je priechod/,no vzadu ako je volna sirka 300 mm,tak to tak musi ostat/je tam pivnicne okno/a obcas ho treba i otvorit,a ked prsi,tak mi tam tade preteka,a tieklo by to na kolajisko/pri silnom dazdi/,tak je to taka poistka.
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 10 pro, 2015 1:49 pm

Ta stanice za viadukty rozměrově (délka, počet kolejí) i pozicí odpovídá spíš stanici (dnes už pouze zastávce) Vernár, než stanici Dobšinská l'adová jaskyňa. Jinak to vypadá zajímavě. Škoda zastávky Telgárt Penzion, přece jen koleje trochu víc kolmé na horní trať by byly typičtější.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2393
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod milan ferdián » čtv 10 pro, 2015 7:47 pm

Michal Šuhajda píše: Škoda zastávky Telgárt Penzion, přece jen koleje trochu víc kolmé na horní trať by byly typičtější.

Zkusil jsem zastávku vylepšit ve druhé variantě.Tato varianta se snaží splnit přání modeláře o vytvoření prostoru pro poloplastické pozadí za stanici Podbrezová.
Trasa:
Banská Bystrica - skrytá
Podbrezová - viditelná
Brezno - skrytá
Telgárt penzion - viditelná
Dobšinská Ladová Jaskyňa - viditelná
Margecanyy - skrytá
Přílohy
Studie 002 – DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska X

Příspěvekod modeln » čtv 10 pro, 2015 8:38 pm

Milan,aj zajtra sa pojdes prejst? :lol: ak hej,tak verim tomu ze mi hodis dalsi navrh.No k tomuto,paci sa mi to,no skresaj skrytaky,bohate bude stacit jeden,momentalne mam k dispozicii len 7 suprav,a ked pozeram na Podbrezovu ,tak ich moc do skrytakov neostane,nehovorim ze hore v Dobsinej bude jeden stat.A na druhej strane,budem musiet poriadne zatriast penazenkou alebo manzelka? :P Uz aby som zacal dokupovat vyhybky,napis mi kolko ich budem potrebovat-aspon priblizne,napis SZ.
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků