Naše sny I.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » úte 05 lis, 2024 11:20 am

DF už navštěvuji velmi zřídka a jen kvůli dvou námětům. Až teprve teď jsem si všiml, že Vítek57 nezveřejnil plánek co jsem mu dodatečně nakreslil a poslal. Těch plánků je více, proto každý bude zvlášť.
citace
"Zdravím kolegové. Nadhodím dost ožehavé téma. Dvojkolejka+dlouhé vozy+malé poloměry+malý prostor=velký problém. Co s tím? Na toto téma jsem narazil u začínajícího modeláře Vítek57/TT-1:120. Velmi se shlédl ve videu natočeného z pěší lávky v zastávce Praha - Strašnice. Líbili se mu projíždějící rychlíky, lokomotivní vlaky a zastavující osobní vlaky v zastávce. Prostor byl ze začátku 1,8 x 1,0 m až byl dán konečný 3,0 x 1,0 m. Uvažovalo se o stacionární kolejišti, ale Vítkovi se jednalo, aby kolejiště bylo spíše zkušební. Jak už to bývá, rozešli jsme se a každý jsme šli vlastní cestou. Zalíbil se mi jeho nápad o segmentovém kolejišti, který by umožňoval různé sestavy segmentů a uložení do úschovné skříně. Hloubka 1,0 m vám moc pro větší poloměry na dvojkolejnou trať, nedovolí. Volba byla jasná R396 a R353. Sice na těch obloucích budou vypadat vlakové soupravy jak lomený metr, ale co naděláte. Srdci neporučíte. Skrytá stanice má jen tři staniční koleje. Více se jich tam nevejde. Rozhraní segmentů je rovina a dají se otáčet o 180°. Více vám řeknou výkresy. M."
Přílohy
028 Praha - Strašnice.jpg
028 Praha-Strašnice varianty sestav.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » úte 05 lis, 2024 11:24 am

3.varianta souvisí s Vítek57 jenom s názvem tématu.
Citace
"Zdravím kolegové. Opět na chvíli se zmíním ohledně domácí dvojkolejky pod drátama. Tentokrát jsem rozměry segmentů určil podle úschovné skříně a bral jsem v potaz, že modeláře netrápí prostor na rozložení segmentového kolejiště. Úschovná skříň má tyto rozměry. Délka 90,0 cm, minimální hloubka 50,0 cm a výška skříně se určí podle počtu segmentů, který si modelář postaví. Počet minimálních segmentů je 8 (osm) kusů. Jak vidíte spolu dalšími přímými segmenty vytváří různé varianty rozložení segmentů v místnosti. Segment obloukový a přímý mají jednotný rozměr 84,0 cm. Nesnažte se segmenty délkově zvětšit, protože se vám do vytipované úschovné skříně nevejdou. Hloubka obloukových segmentů je 38,8 cm a hloubka u přímých 42,0 cm. Jak u obloukových, tak i přímých je rozhraní rovina a šířka 42,0 cm. Kdo chce může obloukový segment zakrajinovat nebo kdo si přeje mít delší vlakové soupravy, tak si segmenty doplní svoji výrobou. Skrytá stanice je bez krajiny, ale není to podmínkou. Zastávka Praha-Strašnice je ze dvou segmentů a jsou společné. Tzn. nelze mezi ně vložit další segment kvůli terénnímu profilu. Nevýhodou tohoto kolejiště je, že při tvaru "O" vlaky jen krouží. Při tvaru "L" a "U" už můžeme jezdit podle svého vytvořeného GVD. Vlakové soupravy v přímém SN pracuji na principu = vlak vjede - lokomotiva se odpojí - z odstavné koleji najede druhá lokomotiva na soupravu - vlaková souprava podle GVD odjíždí - odpojená lokomotiva přejede na odstavnou kolej a vyčkává na další vlak. Toť vše. M."
Přílohy
028 Praha - Strašnice 3.verze.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » úte 05 lis, 2024 11:29 am

A poslední.
Citace
"Zdravím kolegové. Tak ještě nakonec něco malého. Znáte tu poučku o vodě, která má stékat z kolejiště ven ? Tak výjimečně zde máte pravý opak, který je okopírován z naší přírody. Důvodem bylo malé povzdechnutí Nov Ivo, že na ploše 160,0 x 85,0 cm nic na internetu nenašel. Délka by ještě by ušla, ale ta hloubka. Hmm, co s tím. Zatím jsem plochu odložil a čekal, zda mi náhodou můza nepomůže. No a při procházce v přírodě, jsem narazil na zvláštní přírodní úkaz, ale v tomto kraji běžná věc, jak mi pod silničním mostem mizí v ponoru potok Bílá voda. To mě zaujalo a po návratu z procházky jsem přírodní úkaz hodil na papír. Vytáhl tu prázdnou plochu, něco naskicoval, udělal pár změn a úprav. Silniční most jsem změnil na železniční, ponor jsem posunul dále od mostu. Tím jsem zakryl výhybnu Baldovec. Námětem je vlastně lokálka, začínající vratnou smyčkou s SN Blanskem. Vystoupáme do viditelné mikro stanice Holštějn, pokračujeme přes výhybnu Baldovec, kde se nám trať dělí, ikdyž je to začátek vratné smyčky. Po spirále vystoupáme, mineme zastávku Stržník, přejedeme most u Nové Rasovny, mineme strážní domek, projedeme okolo mikro vlečky vápenky pro jeden vagón a klesáme podél žst.Holštejn přes další ocelový most do tunelu a přes spojovací výhybku se vrátíme zpět na výhybnu Baldovec až do Blanska. Žst.Holštejn slouží stále jako turistický cíl k nedaleké zřícenině stejnojmenného hradu. Vykládají se zde komodity pro místní městečko např. jako uhlí a pro jezeďaky vápno. A potok Bílá voda teče od žst.Holštejn směrem dolů dovnitř kolejiště až do zmiňovaného ponoru. Více se do daného prostoru nedalo navrhnout. M."
Přílohy
029 Moravské Švýcarsko.jpg
029 Moravské Švýcarsko SN.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Fox » úte 05 lis, 2024 11:57 am

No, co říct... zase pecka. Sice nic jednoduchého pro stavitele, ale díky Milane!
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1410
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Kavka_ » úte 05 lis, 2024 12:02 pm

Za mne to Moravské Švýcarsko přímo volá po zhmotnění - malé velké kolejiště...
Krásná práce.
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 474
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Naše sny I.

Příspěvekod adix » stř 06 lis, 2024 7:04 am

Kavka_ píše:Za mne to Moravské Švýcarsko přímo volá po zhmotnění - malé velké kolejiště...
Krásná práce.

Tak ho postav!
adix
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: Naše sny I.

Příspěvekod rawen » sob 01 úno, 2025 7:34 pm

Ahoj, mohl bych zpětně poprosit o výškové poměry v MSJF 13 - na jednu stranu by koleje mohly být v jedné rovině, na stranu druhou, kdyby nebyly, otevřely by se tím další možnosti.

Díky, Radek

P.S.: Samozřejmě to chci překreslit v TT.
rawen
 
Příspěvky: 1882
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Naše sny I.

Příspěvekod jafobe » ned 02 úno, 2025 9:33 pm

rawen píše:Ahoj, mohl bych zpětně poprosit o výškové poměry v MSJF 13 - na jednu stranu by koleje mohly být v jedné rovině, na stranu druhou, kdyby nebyly, otevřely by se tím další možnosti.

Díky, Radek

P.S.: Samozřejmě to chci překreslit v TT.

Pokud dobře koukám výškové poloměry jsou v plánku... +55 překladiště vlevo, úvrať ouzké vpravo +24, odbočka ouzké u tunelu +0 trť v tunelu je pod nákladní rampou překladiště, tekže výškově tam bude reílná možnost mít prostor skoro 6 cm na výšku...
Kdyby byli koleje v rovině asi by moc nefungoval tunel a muselo se dolní úvrať řešit jinak.

Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod rawen » pon 03 úno, 2025 9:56 am

Děkuju,
mám to vytištěné a z těch čísílek zbyly jen šmouhy. Po rozkliknutí to na zvětšených obrázcích už vidím.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1882
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník