Plan kolajiska II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod TomBart » pát 14 lis, 2008 1:22 pm

Petr Zatrepalek píše:.....


Když už plánuješ nebo uvažuješ o tý spirále, tak si taky uvědom, že časová délka jízdní doby není zanedbatelná.
Původně jsem o spirálách uvažoval taky, ale nakonec jsem od toho upustil a to z důvodu stoupání na úkor poloměru oblouků, ale hlavně kvuli tomu, že než mi vlak sjede spirálou do skrytýho a než se zase vrátí, tak bych si ohlodal všechny nehty....

Ale pěknej příklad má Houmr na webu, jak byli s klukama a kamerou u někoho na kolejišti a má tam natočenej vlak jak jede spirálou. Jede to vcelku dlouho a to jsou myslím jen tři patra.......
TomBart
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 14 lis, 2008 2:03 pm

Tome, máš pravdu. Já tou spirálou potřebuju vyřešit problém zklesání do skryťáku na oblouku 1 metr! Kolejiště chci mít podél stěn, a ten 1 metr je tak maximum šíře co si mohu dovolit abych ještě někam v pohodě rukou dosáhl. Můj plán je takový - to nádraží má být odbočnou stanicí, hlavní elektrifikovaná dvoukolejka bude muset mizet v tunelech kousek za stanicí - a tím časem ve spirále vyřeším i dobu potřebnou pro realističtější návrat soupravy v opačném směru zpět do stanice. Jde mi o to, že na kochání se jízdou v krajině budu mít tu odbočnou trať a viditelný kus té hlavní "dvoukolejky". Rád bych měl zatrolejováný jen kousek kolejiště - mašina projede stanicí, zmizí v tunelu, za chvíli se objeví na kousku viditelné trati na náspu u řeky a zmizí v dalším tunelu co vede do skryťáku a vratné smyčky aby se v protisměru vrátila dvoukolejkou zpátky Ta odbočná trať bude pohraniční tratí vedoucí k pile a koncové stanici na opačné straně místnosti, povede horním patrem krajinou a tu dvoukolejku bude křížit přemostěním v místě toho druhého tunelu u řeky. Koncová "pohraniční" stanice v Sudetech bude končit tunelem v oblouku - dál bude moci vlak pokračovat jen v případě když dám přes dveře díl "dioráma" s tunelem a mostem - tím se bude moci dokončit okruh do hlavní stanice. To dioráma přes dveře chci dávat jen vyjímečně - budu muset předtím sundat vždy příslušnou boční stěnu dvou vitrín. Blbě se to popisuje - až to budu mít na papíře, hodím to sem ke konzultaci! Zatím furt vymýšlím layout...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Dan Buchtela » pát 14 lis, 2008 5:25 pm

Petr Zatrepalek píše:A to jsem si myslel když jsem kupoval barák, že mám konečně vyřešený prostor na kolejiště... :D

No na N-ko by mi to bývalo přišlo ideální :-)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Příspěvekod TomBart » pát 14 lis, 2008 7:38 pm

Petr Zatrepalek píše:...


NO, takhle je to na mě moc složitý. chtělo by to vidět plánek.
S tím metrem souhlasím, ale jde to určitě vyřešit šalamouncky. NIkdo přeci neřiká, že musíš mít pevně kraj a to metr. Doma to třeba budu řešit tak (o víkentu bych snad už měl mít rámy a do týdne bych je rád na půdě a pak udělám foto), že hlavní rám kolejiště je o cca 1/3 užší než co chci kolejiště. Jelikož ulička bude uzká, tak bude i klikatá a to tak, že kolejiště někde ten rám přesáhne třeba i o 50 cm a někde jen třeba o 10 cm. Musím se přizpůsobit kolejišti. takže když chceš mít spirálu a chceš se držet rozumné šíře, tak do metru udělej poloměr třeba 550, výsledek je 1200 mm šíře, ale rozšiř to jen okolo oblouku. Prostě to bude vyčuhovat z hlavního rámu a ty se k těm místům dostaneš z těch užších stran. Aspon topak nebude vypadat tak přímočaře.
TomBart
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 14 lis, 2008 7:48 pm

Tome, tomu rozumím - jde ale o to, že to budu mít kvůli prachotěsnosti ve vitrínách jejichž kovová nosná konstrukce pude od země až ke stropu - takže ten "rovný" obrys musím zachovat. Ale nejlepší bude fakt namalovat plánek a dumat nad tím - už to pomalu čmárám s přestávkama 3 měsíce a furt vylepšuju... :D

Druhá varianta je vybodnout se na vitríny a udělat to podobně jako to plánuješ ty (teda pokud ten plánek co máš na webu je aktuální).
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Radek » sob 15 lis, 2008 7:05 am

Vitrýna, to zní velkolepě! Proti prachu určitě dobrý. Nemáš ale strach, že jí bude při provozu všude plno? Navíc možná oťapaná při každém doteku?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 15 lis, 2008 9:28 am

Všude plno? Počítám s odsouvacími skly kvůli větrání a přístupu, pro ventilaci tam budou dole i u stropu ventilační otvory s filtry ze stříkacího boxu na auta nebo z molitanu. Toho omakání se nebojím - mám už vitríny na letadla od stejné firmy, lezu do nich hodně často a když šaháš jen na madla tak nic neopatláš. Prachotěsnost ti bezproblémů zajistí obyčejné molitanové těsnění přilepené z boku na rámu vitríny, mezi skla dám speciální silikonovou samolepící membránu od firmy co ty vitríny vyrábí. Problém ale budu určitě mít abych v zápalu ježdění já nebo návštěva kolenem neprokopl skla dalších vitrín na modely letadel co budou právě pod tím mým kolejištěm!

Moje rozhodnutí vitríny a kolejiště po obvodu místnosti vyřeší i problémy kam dát moje další miláčky - ruské bombardéry 1/72 - maj prostorové nároky 80-90 cm a vitrínu tohohle rozměru by jinde v baráku žena už nerozdejchala! No a taky tímhle způsobem vyřeším i pohodlné sezení - zbyde i místo na stolek s PC a kávu pro návštěvy kamarádu :D :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Houmr » sob 15 lis, 2008 9:45 am

Až to bude hlásím se na kafe :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 15 lis, 2008 11:06 am

Už aby to bylo hotový...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod TomBart » sob 15 lis, 2008 7:01 pm

Petr Zatrepalek píše:Všude plno? Počítám s odsouvacími skly kvůli větrání a přístupu, pro ventilaci tam budou dole i u stropu ventilační otvory s filtry ze stříkacího boxu na auta nebo z molitanu. Toho omakání se nebojím - mám už vitríny na letadla od stejné firmy, lezu do nich hodně často a když šaháš jen na madla tak nic neopatláš. Prachotěsnost ti bezproblémů zajistí obyčejné molitanové těsnění přilepené z boku na rámu vitríny, mezi skla dám speciální silikonovou samolepící membránu od firmy co ty vitríny vyrábí. Problém ale budu určitě mít abych v zápalu ježdění já nebo návštěva kolenem neprokopl skla dalších vitrín na modely letadel co budou právě pod tím mým kolejištěm!

Moje rozhodnutí vitríny a kolejiště po obvodu místnosti vyřeší i problémy kam dát moje další miláčky - ruské bombardéry 1/72 - maj prostorové nároky 80-90 cm a vitrínu tohohle rozměru by jinde v baráku žena už nerozdejchala! No a taky tímhle způsobem vyřeším i pohodlné sezení - zbyde i místo na stolek s PC a kávu pro návštěvy kamarádu :D :D


Představa je to dobrá, ale moc si to prakticky nedokážu představit. Přeci jen kolejiště od hotových modelů tanků atd je trochu něco jiného. Je to funkční celek,který je potřeba často "osahávat". A jezdit si doma s kolejištěm, který bude za sklem..., připadal bych si jako na výstavě. Prachu se stejnak nevyvaruješ a jednou za uherskej rok to bude chtít stejnak proluxovat. Nechceš to udělat obráceně. Modely letadel umístit třeba do skleněných vytrín nad kolejiště a pod kolejištěm mít prostor. Určitě budeš mít skrytý nádraží a tak a pod kolejiště budeš muset líst tak jako tak.
Ten plánek je relativně stejnej, ale v hlavě mám pár drobných úprav.
TomBart
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod michal_n_cz » ned 16 lis, 2008 2:27 am

TomBart píše:
Petr Zatrepalek píše:.....


Když už plánuješ nebo uvažuješ o tý spirále, tak si taky uvědom, že časová délka jízdní doby není zanedbatelná.
Původně jsem o spirálách uvažoval taky, ale nakonec jsem od toho upustil a to z důvodu stoupání na úkor poloměru oblouků, ale hlavně kvuli tomu, že než mi vlak sjede spirálou do skrytýho a než se zase vrátí, tak bych si ohlodal všechny nehty....


Ano je to nevýhoda spirály, vyjde to tak, že se prakticky vlaky pohybují z více jak z 2/3 v neviditelných částech kolejiště. Ale co tak udělat znevýhody výhodu? - aby skrytá trať ve spirále byla zároveň částečně skrýté nádraží - tedy vlaky v ní jsou jeden za druhým, a odbavují se autoblokem - je to ideální pro dvoukolejku. Pokud je námětem ve viditelné části jednokolejka, tak ale spirála ve skrýté části může být dvoukolejná. Samozřejmě skryťák úplně nevynechat, ale může být menší, jelikož ho částečně nahradí ta spirála - např při poloměru cca 500 je délka kolejí v jednom závitu přes 3m - t.j. jeden zátvit min. na jeden vlak směrem nahoru a jeden dolů - při 4 závitech už je to 8 souprav a bez vyhybek. K tomu ještě třeba 5-8 kolejí klasický skryťák.

Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 853
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 16 lis, 2008 10:34 am

Tak tohle mne nenapadlo - chci provoz řešit přes digitál a počítač, takže na začátku a na konci spirály něco pro zpětnou vazbu :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Koncová stanice

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 pro, 2008 8:38 pm

Koncová stanice na vedlejší trati-epocha II/1921-1945
Velikost N/1:160-PECO/CODE55-1500*1200



Navrhovaným tématem je malá koncová stanice na vedlejší tratě ,kdesi na Tepelské vrchovině.Začátek tratě vychází z vratné smyčky o čtyřech kolejích.Píše rok 1931 a pára vládne na všech našich tratí. Z tunelu, přes ocelový most k zastávce napravo ,vyjíždí brumlající věžák s přívěsným vozem,začínajíc první nesmělé krůčky k zahájení motorizace v osobní dopravě.Zastavuje v zastávce ,kde vystupují svátečně oblečení občané ,aby se zúčastnili procesí,které již vyšlo z nedaleké obce,směřujíc ke kapličce ,kterou vidíme napravo níže na svahu,pod zastávkou.Vidíme zde strážní domek,kde se prodávají jízdenky ,v jehož přístavbě je samotná čekárna.Vedle ní napravo záchody s dřevníkem.Věžák se pomalu rozjíždí a stoupá po trati ve tvaru es do své koncové stanice.Ve směru jízdy nalevo máme hluboký zářez ve svahu porostlým jehličnatým lesem .Napravo políčka, jak na dlani, místních rolníků.Přejíždíme kamenným mostkem dravý potok a opět dalším zářezem pokračujeme jízdou dál.Podjíždíme dřevěný most,blížíme se k mechanickým závorám a po chvíli vjíždíme do koncové stanice.
Koncová stanice má tři dopravní koleje1,3 a 5.Na koleji 5a, zde panuje čilý ruch ve výkladce přistavených nákladních vagónů s uhlím a zbožím pro místní koloniál.Kolej 5a,slouží pro odstavení osobní soupravy nebo přívěsného vozu.Jsou zde i záložní osobní vozy pro posilové vlaky.Kolej 1b ,kdysi sloužila pro vagónování dobytka .Rampu zabrali lesáci pro nákladku dlouhého a palivového dříví,tak musela být proti předpisům kolej 2b upravena pro nákladku dobytka.Staniční budova,která na nás dýchne svou známou tváři,potřebná rampa se skladištěm.Na obou zhlaví jsou stanoviště pro výhybkáře.Stanice je vybavena nezbytným doplňkem té doby a to hekafónem./zvukovým návěstidlem.Musí být umístěné u staniční budovy ,stanoviště výhybkářů,stanoviště závoráře, na strážním domku zastávky.Na kolejích 5a,5b jsou umístěny proti ujetí vozů,kolejové zábrany (otočný trámec přes koleje).
Stanice má lokomotivní depo o třech kolejí 2,4 a 6.Remíza o třech stáních s vodárnou a malou zámečnickou dílnou,uhelná skládka,popelová jáma s vodním jeřábem.Kolej 2 je určena pro remízování věžáku a proto je v remíze postavena přepážka .Na koleji 8,stojí sněhový pluh ,protože zde jsou zimy dlouhé s velkou nadílkou sněhu.Pavel má pravdu,předlohou byla žst.BEZDRUŽICE a upravena pro námět stanice.

Všechny výhybky R457mm,kolejivo PECO/CODE55.
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 12:10 pm, celkově upraveno 2
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavel » pon 08 pro, 2008 10:33 pm

No jo v "enku" se to modeluje na pětníku :evil: Ale opět krásný plánek :wink: Že by to mohly být Bezdružice mě napadlo při pohledu na výtopnu.A jak jsem zjistil (bezdruice001mx2.jpg )tak jsem se trefil.Tak se už těším na komentář.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod petrh » úte 09 pro, 2008 7:15 am

nadhera, ktera dokaze nahlodat i TTckare o premysleni o Nku:) sup sem s komentarem
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník