od milan ferdián » pon 08 pro, 2008 8:38 pm
Koncová stanice na vedlejší trati-epocha II/1921-1945
Velikost N/1:160-PECO/CODE55-1500*1200
Navrhovaným tématem je malá koncová stanice na vedlejší tratě ,kdesi na Tepelské vrchovině.Začátek tratě vychází z vratné smyčky o čtyřech kolejích.Píše rok 1931 a pára vládne na všech našich tratí. Z tunelu, přes ocelový most k zastávce napravo ,vyjíždí brumlající věžák s přívěsným vozem,začínajíc první nesmělé krůčky k zahájení motorizace v osobní dopravě.Zastavuje v zastávce ,kde vystupují svátečně oblečení občané ,aby se zúčastnili procesí,které již vyšlo z nedaleké obce,směřujíc ke kapličce ,kterou vidíme napravo níže na svahu,pod zastávkou.Vidíme zde strážní domek,kde se prodávají jízdenky ,v jehož přístavbě je samotná čekárna.Vedle ní napravo záchody s dřevníkem.Věžák se pomalu rozjíždí a stoupá po trati ve tvaru es do své koncové stanice.Ve směru jízdy nalevo máme hluboký zářez ve svahu porostlým jehličnatým lesem .Napravo políčka, jak na dlani, místních rolníků.Přejíždíme kamenným mostkem dravý potok a opět dalším zářezem pokračujeme jízdou dál.Podjíždíme dřevěný most,blížíme se k mechanickým závorám a po chvíli vjíždíme do koncové stanice.
Koncová stanice má tři dopravní koleje1,3 a 5.Na koleji 5a, zde panuje čilý ruch ve výkladce přistavených nákladních vagónů s uhlím a zbožím pro místní koloniál.Kolej 5a,slouží pro odstavení osobní soupravy nebo přívěsného vozu.Jsou zde i záložní osobní vozy pro posilové vlaky.Kolej 1b ,kdysi sloužila pro vagónování dobytka .Rampu zabrali lesáci pro nákladku dlouhého a palivového dříví,tak musela být proti předpisům kolej 2b upravena pro nákladku dobytka.Staniční budova,která na nás dýchne svou známou tváři,potřebná rampa se skladištěm.Na obou zhlaví jsou stanoviště pro výhybkáře.Stanice je vybavena nezbytným doplňkem té doby a to hekafónem./zvukovým návěstidlem.Musí být umístěné u staniční budovy ,stanoviště výhybkářů,stanoviště závoráře, na strážním domku zastávky.Na kolejích 5a,5b jsou umístěny proti ujetí vozů,kolejové zábrany (otočný trámec přes koleje).
Stanice má lokomotivní depo o třech kolejí 2,4 a 6.Remíza o třech stáních s vodárnou a malou zámečnickou dílnou,uhelná skládka,popelová jáma s vodním jeřábem.Kolej 2 je určena pro remízování věžáku a proto je v remíze postavena přepážka .Na koleji 8,stojí sněhový pluh ,protože zde jsou zimy dlouhé s velkou nadílkou sněhu.Pavel má pravdu,předlohou byla žst.BEZDRUŽICE a upravena pro námět stanice.
Všechny výhybky R457mm,kolejivo PECO/CODE55.
Naposledy upravil
milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 12:10 pm, celkově upraveno 2