IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Byl by zájem?

ano
155
90%
ne
17
10%
 
Celkem hlasů : 172

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod mirdan » pon 16 led, 2017 4:40 pm

Dobrý den,
taky prosím jednu závazně objednat.

Předem děkuji mirdan
mirdan
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon 05 led, 2009 7:34 am
Bydliště: Budišovice

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod caruso82 » pon 16 led, 2017 4:47 pm

Tiež sa hlásim so záväznou objednávkou. Michal
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod JanoH0e » pon 16 led, 2017 4:47 pm

Vidím, že objednávky sa ti hrnú :D , tak ti dám zopár námetov, "kuriozít". 1. trať Piešťany - Vrbové, s odbočkou Trebatice - Rakovice. Krátka lokálka s odbočením. Taká "Zuskoidná" klasika. Odbočná stanica Trebatice malá, 3 koľajná s 2 man. koľajami, s odbočujúcou spätnou výhybkou pred stanicou. Námet vhodný pre segmentouku, 2 koncové stanice, alebo klasiku odbočujúca trať. 2. Trať Moldava nad Bodvou - Medzev, taktiež krátka lokálka s odbočkou. Modelársky najzaujímavejšia je odbočná stanica Počkaj s odbočkou trate do Bane Lucia, kde sa nachádzala železorudná baňa. Ďalšia koľaj odbočovala na pílu. Stanica bola iba 2 koľajná, z 2. koľaje vpravo odbočovala trať do B.L. , vľavo na pílu. Na oboch týchto tratiach bola zaujímavo vedená osobná doprava. Zatiaľčo na trati do Vrbového sa os. vlak v Trebaticiach delil, resp. spojoval, na - s vlakom z Rakovice, na trati do do Medzeva si "odskočil" do B.L.
Trať do Medzeva je dnes známa hlavne "terminálom" -Moldava nad Bodvou - terminál - kde je vybudovaný spoločný terminál pre vlaky a autobusy v danom regióne. Doprava má byť integrovaná.
Ďalšia zaujímavá trať, resp. tratí sú trate byv. Lučeneckej železnice, sklárskych lokálok Lučenec -Utekáč. Okrem "koncovej" krčmostanice" v Utekáči je asi najzaújimavejšia stanica Breznička, ktorá môže byť v prevedení s "angličanmi" alebo bez. Tu odbočuje krátka trať do Katarínskej Huty, ktorá slúži sklárniam. Stanica je vzhľadom k ostatným koncovým staniciam na Slovensku atypická. Zaujímavé sú aj nákladiska, skoro každé malo vlečku, najzaujímavejšie je Kalinovo s 2.
Dosť zaujímavá je aj Podtatranská trať Poprad Plaveč , s odbočkami do Tatranskej Lomnice a Spišskej Belej.
Bývalou zaujímavosťou je úvraťová stanica Tisovec so ozubnicovou železnicou do Brezna.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod MiG » pon 16 led, 2017 4:49 pm

Bylo by pro zúčastněné příliš stresující, kdyby si posílali "také si závazně objednávám" a "potvrzuji objednávku" jako SZ?
Děkuji
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod kakbus » pon 16 led, 2017 5:00 pm

Můj dotaz patrně trochu zapadl. Jak vypadá dotisk 1.dílu? Myslím že ten by šel na dračku né? :-)
H0
kakbus
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát 20 pro, 2013 1:29 pm

Re: VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod mariov8 » pon 16 led, 2017 5:02 pm

HonzaM píše:
Stanin píše: Za mě velikost určitě H0/H0m, ale rozum mi říká, že většího WOW efektu dosáhne člověk v N/Nm. Teda pokud se bavíme o menším kolejišti do bytu.

Je to vidět i na plánku a realizaci Telgártské slučky - ve větších měřítkách by to nemohlo být tak bohaté. Pokud jde o detaily v provedení vozidel, je na tom samozřejmě H0 lépe, ale pokud jde o bohatost krajiny a provozní možnosti, je výhoda měřítka N jasná. Nabídka vozidel je dnes slušná a dále se rozšiřuje, jak u průmyslových výrobců, tak díky široké nabídce leptaných modelů. Mnoho odpůrců N vychází z někdejších poměrů, bylo by dobře aby se na vlastní oči přesvědčili o realitě, podívat se na dobře udělané kolejiště a provedení a kvalitu modelů. Je potřeba si uvědomit, že v H0 bude při stejné velikosti dostupné plochy délka staničních kolejí a tedy počet vozů které se na kolej vejdou poloviční. Milan dobře ví, proč své moduly staví právě v N.


Do bytu (pokud se tam najde na kolejiště nebo moduly místo) a pro někoho kdo chce spíše modelovat rozsáhlejší krajinu nebo hlavně provoz je N jasná volba, proti H0 má na stejné ploše cca 4x více místa. A dnes i ty tovární modely N vypadají velice dobře! Jen výběr je menší a na modelaření vozidel je to poněkud titěrné. Nicméně světově je to oprávněně druhé nejrozšířenější měřítko.
H0 a H0e, analog (zatím), III a IV epocha. Lepty. Prototypy. Technika a její vývoj - historie.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 156
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 5:10 pm

kakbus píše:Můj dotaz patrně trochu zapadl. Jak vypadá dotisk 1.dílu? Myslím že ten by šel na dračku né? :-)

Ale nezapadla.Zatím není na pořadu dne,ale zkusím se zeptat :wink: .Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 5:11 pm

mirdan píše:Dobrý den,
taky prosím jednu závazně objednat.

Předem děkuji mirdan


Potvrzuji tvoji objednávku.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 5:13 pm

MiG píše:Bylo by pro zúčastněné příliš stresující, kdyby si posílali "také si závazně objednávám" a "potvrzuji objednávku" jako SZ?
Děkuji


Nelam si s tím hlavu.Kluci zvolili tuto volbu.Já mám aspoň viditelný přehled. :wink: Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 5:17 pm

JanoH0e píše:Vidím, že objednávky sa ti hrnú :D , tak ti dám zopár námetov, "kuriozít". 1. trať Piešťany - Vrbové, s odbočkou Trebatice - Rakovice. Krátka lokálka s odbočením. Taká "Zuskoidná" klasika. Odbočná stanica Trebatice malá, 3 koľajná s 2 man. koľajami, s odbočujúcou spätnou výhybkou pred stanicou. Námet vhodný pre segmentouku, 2 koncové stanice, alebo klasiku odbočujúca trať. 2. Trať Moldava nad Bodvou - Medzev, taktiež krátka lokálka s odbočkou. Modelársky najzaujímavejšia je odbočná stanica Počkaj s odbočkou trate do Bane Lucia, kde sa nachádzala železorudná baňa. Ďalšia koľaj odbočovala na pílu. Stanica bola iba 2 koľajná, z 2. koľaje vpravo odbočovala trať do B.L. , vľavo na pílu. Na oboch týchto tratiach bola zaujímavo vedená osobná doprava. Zatiaľčo na trati do Vrbového sa os. vlak v Trebaticiach delil, resp. spojoval, na - s vlakom z Rakovice, na trati do do Medzeva si "odskočil" do B.L.
Trať do Medzeva je dnes známa hlavne "terminálom" -Moldava nad Bodvou - terminál - kde je vybudovaný spoločný terminál pre vlaky a autobusy v danom regióne. Doprava má byť integrovaná.
Ďalšia zaujímavá trať, resp. tratí sú trate byv. Lučeneckej železnice, sklárskych lokálok Lučenec -Utekáč. Okrem "koncovej" krčmostanice" v Utekáči je asi najzaújimavejšia stanica Breznička, ktorá môže byť v prevedení s "angličanmi" alebo bez. Tu odbočuje krátka trať do Katarínskej Huty, ktorá slúži sklárniam. Stanica je vzhľadom k ostatným koncovým staniciam na Slovensku atypická. Zaujímavé sú aj nákladiska, skoro každé malo vlečku, najzaujímavejšie je Kalinovo s 2.
Dosť zaujímavá je aj Podtatranská trať Poprad Plaveč , s odbočkami do Tatranskej Lomnice a Spišskej Belej.
Bývalou zaujímavosťou je úvraťová stanica Tisovec so ozubnicovou železnicou do Brezna.


Jano,děkuji za tipy,už jsem prošel celé Slovensko a jeden námět mi u vás chybí.Mimo Tisovec a lesní železnici,jsem nenašel úvraťové stanice.U vás fakt nebyli?Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod edgar006 » pon 16 led, 2017 5:30 pm

zdravím
když vidím tu objednávkovou "tsunami" tak mi to nedá a musím se také rychle přidat aby na mě ještě zbylo :D
tak že si mne prosím Milane přidej mezi závazné objednávky

přeju hodně zdravý a chuti do další tvůrčí práce

dík E.
edgar006
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 25 bře, 2012 8:51 pm
Bydliště: Praha

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod Stanin » pon 16 led, 2017 5:34 pm

milan ferdián píše:
MiG píše:Bylo by pro zúčastněné příliš stresující, kdyby si posílali "také si závazně objednávám" a "potvrzuji objednávku" jako SZ?
Děkuji


Nelam si s tím hlavu.Kluci zvolili tuto volbu.Já mám aspoň viditelný přehled. :wink: Milan

Možná by bylo lepší později založit vlákno na předobjednávky. Taky mám zájem, ale schválně jsem to sem nepsal, že počkám až na ofiko cestu.

mariov8 píše:Do bytu (pokud se tam najde na kolejiště nebo moduly místo) a pro někoho kdo chce spíše modelovat rozsáhlejší krajinu nebo hlavně provoz je N jasná volba, proti H0 má na stejné ploše cca 4x více místa. A dnes i ty tovární modely N vypadají velice dobře! Jen výběr je menší a na modelaření vozidel je to poněkud titěrné. Nicméně světově je to oprávněně druhé nejrozšířenější měřítko.

O prostorových výhodách eNka se ví. Ale lidi nejvíce kupují a bastlí v H0 a TT, tak by podle mě plánky měly být především v těchto měřítkách, pokud to námět dovolí.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 5:56 pm

mirdan píše:Dobrý den,
taky prosím jednu závazně objednat.

Předem děkuji mirdan

Potvrzuji objednávku.Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod milan ferdián » pon 16 led, 2017 6:00 pm

Stanin píše:Možná by bylo lepší později založit vlákno na předobjednávky. Taky mám zájem, ale schválně jsem to sem nepsal, že počkám až na ofiko cestu.

Správně má být zřízená emailová adresa,jenže vývoj se dal nějak sám dopředu.

Jedna z variant stránek.Všechny skryté stanice budou mít klasiku na nejmenších kolejištích.Milan
Přílohy
Pernek DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: IV.SLOVENSKO /ex VI.díl Plány koľajísk

Příspěvekod MkTT » pon 16 led, 2017 6:18 pm

milan ferdián píše:Jedna z variant stránek.Všechny skryté stanice budou mít klasiku na nejmenších kolejištích.Milan

Budeš Milane uvádět i čísla normálií staveb, které jsi v plánku použil, případně alespoň název železniční společnosti, jejíž plány byly pro stavby použity?
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků