Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod JanoH0e » sob 21 srp, 2010 1:27 pm

Max dám teda presný obrat vozňov stanice z roku 74 . http://www.pshzd.cz/galerie/picture.php ... ge_id=1700. Stačí kalkulačka.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 21 srp, 2010 1:35 pm

Max píše:Ale původní můj příspěvek k plánku od Milana byl v tom, že skrytá stanice na lokálce umožní mít na ní v provozu více vlaků, než jen ten jeden mezi odbočnou a koncovou stanicí. Dva vlaky stojí ve skryťáku, jeden právě jede a dva stojí na koncích trati - vezmeme-li interval osobáků 2-3 hodiny, pak to je natažení trati o těch 30-50 km. Na to nikdo diskuzi nenavázal, odbočila k délce vlaků.
A ještě něco k třícestným výhybkám, všeobecně odmítaným (taky ji plánuju jen na lokálce) - bývaly kdysi i ve stanicích, kde jezdily rychlíky. Dle tabulky jsou výměny č.1 a 2 od sebe vzdáleny 7 metrů.
http://yfrog.com/fv3cestnavyhj


No, když je možnost vložit mezi odbočnou a koncovou ,ještě skrytou mezilehlou stanici,tak není o čem mluvit. :wink:
Co se týká třícestných výhybek.Musela by být tzv. nesouměrná odsazená pro naše poměry.Problém je ,že v H0 ji má jen PECO/CODE 075,ROCOLINE a byla ještě u PILZE/STANDARD.U TT není a u N sice byla letos představena jen u PECA.
Pro naše potřeby by se spíše hodila i trojcestná jednostranná nesouměrná odsazená (tvar II)levá/pravá.
Ale když už jsi načal ty výhybky,marná též by nebyla výhybka jednoduchá oboustranná nesouměrná (nesymetrická) pro vytvoření zhlaví s matečnou kolejí zkrácenou.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 21 srp, 2010 2:00 pm

Je pravda,že skryťák umožní bohatší provoz,prodloužení jízní doby a eventuelně i dezorientaci návštěvníků. :D Mám to vyzkoušeno při návštěvách příbuzných,ještě se nikomu nepovedlo uhádnout odkud ten či onen vlak vyjede :lol: a to nemám nijak složité kolejiště.Ovál na hlavní trati jehož součástí je tříkolejné skryté nádraží a na vedlejší trati mám takový polotobogán,který mi prodlouží jízdní dobu do vedlejšího nádraží.Je také pravda,že dříve jezdily dlouhé vlaky,ale zase to byly spoje mezi Prahou a Slovenskem.Jezdil jsem coby dítě poměrně často z Vejprt do Olomouce a ještě dál do Bruntálu.Bylo docela úsměvné,že mnohdy se ani do 13-ti vozového vlaku lidi nevešli :cry: ,já seděl jednou z Prahy až do Olomouce na kufru na hajzlíku.Z Chomutova přes Kladno do Prahy jezdily cca 6-ti vozové vlaky a z Olomouce do Bruntálu(Opavy) pak třeba po vyřazení klasických dřeváků 3 baiky ze služebákem.Jinak co se týče Štokrů na trati Krnov-Olomouc,tak koncem šedesátých let tam spolehlivě již jezdily,možná to mělo souvislost i s transporty vojáků.Vím to bezpečně,protože můj strejda sloužil coby signalista v Domašově,pak jako výpravčí v Branticích a Miloticích a já každé prázdniny s ním chodil do služby.Pamatuji taktéž,že byly náklady,které třeba nemohly zastavit v Miloticích,jelikož by do toho škrpálu do Bruntálu už nevyjely.Potom to byla nádhera,když to Štokr rval s těžkotonáží přes Milotice nahoru do tunelu,že jsme mysleli,že když ne tunel,tak výpravní budova určitě spadne :lol: a strýc řval na strojvedoucího-rafni za kopyto a jeď!Nebylo to sice každý den,ale bylo.Také tam byli v provozu Papoušci,nádhera,jednou jsem na něm jel z Olomouce až do Bruntálu,takže se o babičku pokoušely mrákoty,když jsem dorazil a ta krásná dederonová košile byla černá jak uhel a v podstatě na vyhození. :D Jó to byla krásná doba páry.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Max » sob 21 srp, 2010 9:35 pm

miroslav lengyel píše:...co se týče Štokrů na trati Krnov-Olomouc,tak koncem šedesátých let tam spolehlivě již jezdily,možná to mělo souvislost i s transporty vojáků.Vím to bezpečně,protože můj strejda sloužil coby signalista v Domašově,pak jako výpravčí v Branticích a Miloticích a já každé prázdniny s ním chodil do služby

No tak pokud jde o transporty s okupanty (zrovna dnes je výročí okupace 1968) tak tam opravdu ty štokry jsou možné.
Vlak s okupanty dotáhla z Čierné do Olomouce tramvaj, a dál třeba do Bruntálu to táhly olomoucké štokry. Oni byli jak kočovné národy - pořád se stěhovali z místa na místo, aby se vojáci nestačili skamarádit s okolím, co kdyby pak chystali vzpouru !
Já měl s těmi štokry na mysli krnovské na normálních vlacích, protože tahle trať byla v režii depa Krnov, a tam dostali první štory až 1970. Takže celá šedesátá léta byli bez štokrů.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 28 srp, 2010 9:00 am

Na chvíli pro potěchu vašich očí a nebřehé fantazie.Pak je opět stáhnu zpět.

pondělí:Tak čas vypršel,jsou pryč.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pavmar » sob 28 srp, 2010 1:39 pm

No další pecka vypadá to vemi působivě jen by mě zajímalo měřítko a prostor...
H0
Moduly a kolejiště
Epocha IV-V
DCC MINIBOX
pavmar
 
Příspěvky: 294
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod petrh » sob 28 srp, 2010 4:11 pm

tak zde je to urcite dukaz o plnosti a smysluplnosti kolejiste a ty vlakodromy co s etu vetsinou objevuji, mladi panove, zde se inspiruje:)
mimochodem, Mialne, mivas predstavu rozpoctu na tuhle krasu?
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 28 srp, 2010 5:54 pm

petrh píše:tak zde je to urcite dukaz o plnosti a smysluplnosti kolejiste a ty vlakodromy co s etu vetsinou objevuji, mladi panove, zde se inspiruje:)
mimochodem, Mialne, mivas predstavu rozpoctu na tuhle krasu?


Lepší na ty rozpočty nemyslím.... :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 29 srp, 2010 2:28 pm

Trochu upravena DRSNÁ_STĚNA od Michala Šuhajdy.Výkres rozpracovaný.Bude v brožuře.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 31 srp, 2010 8:08 pm

Ahoj Milane, vypadá to moc hezky. Nenazval bych to trochu upravený původní nápad, je to spíš skvěle a původně zpracovaný stejný motiv.
Jen pro úplnost, Drsná Stěna je název naší kapely, jejíž web byl použit pro umístění původního návrhu, ale nakonec proč to nepoužít i pro kolejiště
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » čtv 02 zář, 2010 6:20 pm

Drsná_Stěna/Michal Šuhajda/TT-1:120/3000*1300

Rozpracovaný výkres.Pro zajímavost ,tento kousek se kreslil 42,0hod. :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jarda H. » čtv 02 zář, 2010 7:13 pm

milan ferdián píše: ..... tento kousek se kreslil 42,0hod. :wink: .....



Věřím :!: A tiše obdivuji trpělivost, zápal, představivost (co se týče krajiny), .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod microjelen » čtv 02 zář, 2010 7:16 pm

Myslím, že vyjádření uff a klobouk dolů nevystihuje můj obdiv
http://microjelen.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
microjelen
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 07 dub, 2010 6:28 pm
Bydliště: Plzeň - Skvrňany

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod radula63 » čtv 02 zář, 2010 8:30 pm

:o Tý brďo. 42 hodin! Ale věřím tomu. Kdybych spočítal, co jsem už strávil na stavbě svých posledních modelů (motorové vozy a řídící vůz 842 + 843 + 943), tak by to byl taky hezký počet hodin (a to taky ještě nejsou hotové - jen 943 je komplet, 842 před dokončením a 843 ještě nemá vůbec započatou stavbu pojezdu).

Milane, klobouk dolů - PARÁDA. :idea: idea i nápad :idea:
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 03 zář, 2010 5:10 am

Problém je v tom, že při stavbě modelu zůstane model, který ocení téměř každý. Zatímco plánek je pro spoustu lidí "jen malůvka"...
proto jsem rád, že tady Milan natvrdo zveřejní kolik času mu podobný plánek zabere.
A nedá mi to abych nedodal, že při kreslení v nějakém programu (WT,ACAD) se tčasu spotřebuje méně, ale ne o moc. Jen toho papíru se nespotřebuje tolik.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník