Dám tiež zopár námetov -
Vranov zastávka - Čemerné, 2x silo, kovošrot, pila, stavebniny, nákladisko poľnohospodárske. Do 60 rokov ešte úzkorozchodná železnica. Bývala to konečná stanica miestnej železnice Vranov - Trebišov, od roku 1943 bola trať predlžená mostom a napojená na trať Prešov - Strážske.
Na trati Lučenec -Breznička - (k. Huta)- Poltár - (R. Sobota)- Utekáč, čo nákladisko alebo stanica to vlečka do keramičky alebo sklárne . Najzaujímavejšie - Breznička ( odbočná stanica, 4 koľaje z toho 2 manipulačné)- nakl. rampa tehelne priamo na manipulačnej koľaji+kusá, druhá man. koľaj zakončená krátkou vlečkou k silu.
Cinobaňa - vlečka, resp. odbočka ku kovozávodu
Katarínska Huta - cela stanice je vlastne vlečka
Utekáč - radosť pre Maxa,

1 (slovom jedna koľaj) končiaca u skladiska sklárni (momentálne po reprivatizácii neviem čoho). Bez akejkoľvek výhybky. Lístky sa predávali v pohostinstve a vlaky boli sunuté z Kokavy n.R. Osobná doprava ešte v 60 rokoch Karkulka a 6 rybákov, sa na zastávku sunula z Kokavy. Tak isto nákladne.
Trať Počkaj - Baňa Lucia - v podstate vlečka s osobnou dopravou.
Úzkorozchodné vlečky
Trať Slaný - Smečno - Kačice v podstate vlečka - cukrovar, pivovar, mlýn, uhoľná baňa.
JHMD - vlečka do keramičky Hlubokodol
Bohumínska vlečná mestská železnica - BVMD - obsluhovala 12 vlečiek, preprava na podvalníkových
vozoch, splitka s 1435.
Továreň na sódu - chemička Hrušov - ako prvá na území ČR používala podvalníkové vozy, úzkorozchodná trať od stanice bola vlastne vlečka.
Slezské ZD - rôzne vlečky nákladnej dopravy
Trať Gelnica - Smolník - vlečky na píly, vlečky do kovozávodu Prakovce, vlečky k baniam, používali sa podvalníky( na území SR rarita).
Trať Ruž. - Korytnica - vlečka na pílu v L. osade, papierni Ružomberok a v okolí Ružomberka sa používala spleť.
Zaujímavých vlečiek je na území Slov. Rudohoria oveľa viac. Toto sú iba tie najzaujímavejšie.