Výzva_téma "VLEČKY"

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Vladimír_B » pon 18 črc, 2011 2:53 pm

ad. RK - a to je celkem problém. Většina vleček je de facto 1 až několik šturců a komodita bývá jen jedna. A aby byla nějaká vlečka na pětníku a plný dvůr kolejí, tak to snad ani u nás není. (Hroznětínská výjimka http://www.mapy.cz/#x=12.861938&y=50.30 ... 17&l=3&c=h :D ) Z těch středně velkých vleček mě napadá velký kovošrot (n šturců), teplárna 2-4 kolejné nádraží, na jedné koleji "tunel" a ve šturcu stáčení kyselin. Nebo tyhle kávoviny http://www.pshzd.cz/vlecka-kavoviny-pardubice.html. Další možnost je nějaký menší pivovar/lihovar (Smíchov), ale to budou stejnak dva šturcy...
Zajímavé by bylo mít vlečku napojenou 10 metrovou točnou např. sklárna Poděbrady, nebo sladovna Prostějov http://www.fortifikace.net/drazni_archeo_tocny.html , Chrudim http://www.pshzd.cz/chrudim.html
http://www.fortifikace.net/drazni_archeo_chrudim.html
Pokud bych navrhl reálné vlečkoviště dle RK požadavků, tak by to bylo malé předávácí nádraží a do něj by bylo zaústěno n šturc vleček. :D (Jednota, kovošrot, betonárka, uhelné sklady...) reálný příklad http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3 ... i-hrozici/ ale tohle všechno je moc obrovské. Tak co s tím :?: předpokládám, že chcete mít vlečku jako doplněk kolejiště a né naopak. :D
A nakonec i ty hutě jsem sem někam dával tuším na rozměr 1*2metru :D
Já osobně přemýšlím o dvou návrzích - malá teplárna, která by se vešla na dva metrové "traťové" moduly, anebo lihovar na metru t.m. :D součástí nádraží by byla předávací kolej zakončená točnou, na níž by pod úhlem 90°navazovala vlečka přes přejezd, tvořená dvěma kolejemi a zakončená výhybkou a krátkou výtažnou. Na vlečce by řádila T211.0 (jak černá ruka :D ). Předávání zátěže přes točnu, jedna mašina láduje na točnu a druhá vytahuje z točny kaloun. Doběh melasy, uhlí, chémie a z vlečky líh točený, líh balený, melasové výpalky... (cisterny na melasu, cisterny na líh, zetky, uhláky, Utz a to vše do rozvoru 6metrů+/-) Puklík by na vlečce také prováděl (mega)posun, máme jedno stáčecí či tankovací stanoviště a ony nám došly tři lejty...a stejný problém při vážení...
Další možnost je "Setuza" či jiná chemička... (Kaznějov třeba)

ad. vojenské vlečky - ideál by byl nějaký sklad, možno i PHM pro letiště. To by se dalo denně obsluhovat, na rozdíl od čelní rampy, kde se vagónuje jednou za čas. A navíc do skladu může jíti pár vozů, když se vagónuje technika tak je to strašně vozů...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod MirekTT » pon 18 črc, 2011 5:55 pm

Vladimír_B píše:..... by se dalo denně obsluhovat, na rozdíl od čelní rampy, kde se vagónuje jednou za čas. A navíc do skladu může jíti pár vozů, když se vagónuje technika tak je to strašně vozů...


Vlastně bysme na to možná měli jít právě z tohoto pohledu.
Na konkrétní fabriky a jejich zmodelnění bych se v brožuře vybodl. To bych udělal jen formou několika náčrtků vybraných skutečných situací jen pro představu. Pokud bude někdo chtít maketu skutečnosti, podklady si jistě sežene :wink:
Zkrátka pro každý typ prodávaných vagónů aby byl dostupný náznak nějakého vlečkového provozu s popisem manipulace a nakládky.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Myšpulín » pon 18 črc, 2011 8:30 pm

romino píše:Tak to by ma veľmi zaujímalo, nakoľko zháňam podklady na stavbu vlečky papierni na modulovke v TT. Na nete som niečo našiel, ale zatiaľ je toho málo, takže privítam každú informáciu.

jirikejzar píše:KRPA - Krkonošské papírny Hostinné, osobně jsem se tam chodil dívat, když jsem byl malý, na posun s prásátkem. Dokonce tam převážely i vagóny na podvalu.

Podvaly se nevozily do KRPY, ale do Rubeny v Rudníku. Vozily se cisterny s mazutem, na který tam byla kotelna.

Do KRPY se kdysi vozilo uhlí a kulatina, pokud zde ještě byla celulózka. Pak občas mazut. Teď snad jen buničina a odesílá se produkce. Jinak KRPA měla v Hostinném tři vlečky, jedna vycházela z Kunčického zhlaví, druhá úvratí z Trutnovského (jako jediná funkční) a třetí byla v místě současné zastávky Hostinné město napojená do hlavní trati.

Napiš SZ co potřebuješ vědět, třeba něco zjistím.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod jirikejzar » pon 18 črc, 2011 9:26 pm

Máš pravdu podvaly do Rudníku, detaily si moc nepamatuji. Přeci jen mi bylo kolem sedmi. Děda dělal v TOS Hostinném na vrátnici a hned vedla bylo stavědlo, kam jsme jako děti mohly. Nostalgii. :-)
jirikejzar
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 22 dub, 2008 2:21 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Michal Vaniš » úte 19 črc, 2011 12:34 pm

Vlečka do Papíren Větřní (Český Krumlov)

Velmi dobře zpracované info na http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/08/27/hrotova-uvrat/
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod milan ferdián » úte 19 črc, 2011 12:37 pm

Pánové jste zlatí.Já též nelením a googluju a googluju ostošest a někdy najdu velmi zajímavá napojení vleček do stanic.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Dašek » úte 19 črc, 2011 1:26 pm

Ahoj Milane,mám nesmělý dotaz.Nestálo by to téma na samostatný díl? :D A abych jenom nepopichoval připomínám oblast vlečky bývalé jámy Jindřichhttp://davasek.rajce.idnes.cz/mapy,Vítkovic,nebo Karolínu :lol: :mrgreen:
Dašek
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod mlha » úte 19 črc, 2011 3:46 pm

Karolína je Dašku tak na tři knížky
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Dašek » úte 19 črc, 2011 4:26 pm

mlha píše:Karolína je Dašku tak na tři knížky


No jo,ale podívej se co v ní všechno je-dřeviště,šachta/i když bývalá/,koksochemie.elektrárna,vysoká pec,nějaká ta halda.... :D
Prostě provoz pro labužníky,stačí si vybrat a do vzdáleného důchodu máš co dělat :lol: :oops: :mrgreen:
Dašek
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod JanoH0e » úte 19 črc, 2011 4:56 pm

Dám tiež zopár námetov -
Vranov zastávka - Čemerné, 2x silo, kovošrot, pila, stavebniny, nákladisko poľnohospodárske. Do 60 rokov ešte úzkorozchodná železnica. Bývala to konečná stanica miestnej železnice Vranov - Trebišov, od roku 1943 bola trať predlžená mostom a napojená na trať Prešov - Strážske.

Na trati Lučenec -Breznička - (k. Huta)- Poltár - (R. Sobota)- Utekáč, čo nákladisko alebo stanica to vlečka do keramičky alebo sklárne . Najzaujímavejšie - Breznička ( odbočná stanica, 4 koľaje z toho 2 manipulačné)- nakl. rampa tehelne priamo na manipulačnej koľaji+kusá, druhá man. koľaj zakončená krátkou vlečkou k silu.
Cinobaňa - vlečka, resp. odbočka ku kovozávodu
Katarínska Huta - cela stanice je vlastne vlečka
Utekáč - radosť pre Maxa, :o 1 (slovom jedna koľaj) končiaca u skladiska sklárni (momentálne po reprivatizácii neviem čoho). Bez akejkoľvek výhybky. Lístky sa predávali v pohostinstve a vlaky boli sunuté z Kokavy n.R. Osobná doprava ešte v 60 rokoch Karkulka a 6 rybákov, sa na zastávku sunula z Kokavy. Tak isto nákladne.

Trať Počkaj - Baňa Lucia - v podstate vlečka s osobnou dopravou.

Úzkorozchodné vlečky
Trať Slaný - Smečno - Kačice v podstate vlečka - cukrovar, pivovar, mlýn, uhoľná baňa.
JHMD - vlečka do keramičky Hlubokodol
Bohumínska vlečná mestská železnica - BVMD - obsluhovala 12 vlečiek, preprava na podvalníkových
vozoch, splitka s 1435.
Továreň na sódu - chemička Hrušov - ako prvá na území ČR používala podvalníkové vozy, úzkorozchodná trať od stanice bola vlastne vlečka.
Slezské ZD - rôzne vlečky nákladnej dopravy
Trať Gelnica - Smolník - vlečky na píly, vlečky do kovozávodu Prakovce, vlečky k baniam, používali sa podvalníky( na území SR rarita).
Trať Ruž. - Korytnica - vlečka na pílu v L. osade, papierni Ružomberok a v okolí Ružomberka sa používala spleť.
Zaujímavých vlečiek je na území Slov. Rudohoria oveľa viac. Toto sú iba tie najzaujímavejšie.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod milan ferdián » úte 19 črc, 2011 7:20 pm

Dašek píše:Ahoj Milane,mám nesmělý dotaz.Nestálo by to téma na samostatný díl? :D A abych jenom nepopichoval připomínám oblast vlečky bývalé jámy Jindřichhttp://davasek.rajce.idnes.cz/mapy,Vítkovic,nebo Karolínu :lol: :mrgreen:


Kurňa já nejsem spisovatel,já umím jen kreslit :lol: To vám nestačilo minule :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » úte 19 črc, 2011 9:20 pm

Nevím, jaká bude koncepce knihy, ale neplánuješ do některých plánků Milane začlenit třeba úzkokolejku alias "drážku" ?! Něco na způsob toho, co nyní na svém kolejiště dělá mám dojem Petr Gajdoš ml ? Myslím drážku ve větším rozsahu, než byl náznak cca ve dvou pláncích v první knize ! Co se týká zaměření mohlo by to být u pily nebo doprava materiálu - cihelna, kamenolom ,.... No v každém případě se máme na co těšit :D

PS : narazil jsem třeba na pilu v reálu, která měla dvě různé úzkokolejky (různý rozchod), i když jedna byla jen rovný kus pár desítek metrů dlouhý (dokonce ale elektrifikovaný !)
Naposledy upravil Jarda H. dne stř 20 črc, 2011 10:24 am, celkově upraveno 1
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 20 črc, 2011 8:20 am

Jak dostat "hodně šturců" na pětník je vidět (i když blbě) tady:
http://www.mapy.cz/#x=13.374956&y=49.738533&z=17&l=3&c=h
Jedná o velčku hospodářského družstva s dvojitou kolejovou spojkou. Z ní vycházejí tři šturcy a spojovací kolej, která je napojená (bez odvratu) na trať Plzeň - Klatovy v místě zastávky Plzeň zastávka. Před napojením vede dlouho souběžně s tratí (I výškově).
Kromě vagónovaného obilí k silu, se do družstva navážely i další komodity. Do areálu družstva (od Soukenické ul. na sever) nasunula vozy lokomotiva, v areálu se vozy přetahovaly lany a vrátky. Skládalo a nakládalo se nejen u sila, ale i na dvou "zadních" šturcech, kde byly koleje zadlážděny.
Plný provoz už nepamatuju, ale na prý snad první část vlečky sloužila i pro vojenské účely. Na vlečku navazovaly i úzkokolejné drážky vojenských výstrojních skladů (někde naproti peronu) Zbytky úzkých kolejí v asfaltu ještě pamatuju, ale nejspíš zmizely i ty.
Pokud se někdo přidá s více informacemi, budu rád.
Malá část vlečky je k vidění i na hist. fotografii na zelpage.cz: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist318.html (koleje v popředí)
Na druhé straně trati (východní) souběžně s tratí vedla další vlečka. To byl "jen dlouhý šturc okolo budov skladišť. Napojena byla opět bez odvratu (od výhybky výrazně klesala) na začátku nástupiště (kde je dodnes ranžírka)
Zajímavý námět na vlečkový areál je v Rakovníku.
Z Mladotiské trati vychází poměrně velký areál s vlastním předávacím kolejištěm (mimo ostatní objekty). Kromě "Rakony" obsluhuje i velká sila, a další objekty. Let. mapa na: http://www.mapy.cz/#x=13.373762&y=49.738844&z=17&l=3
Velký vlečkový areál býval i v objektu malobchodních skladů (Prior) Křimicích, kde navazoval na plz. zhlaví žst Plzeň Křimice. Dnes už je bohužel odpojený od kolejí a nejspíš snesený resp. odnesený do sběren v okolí.
Ale podobný rozsah už je zralý na samostatné zpracování.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Jarda H. » stř 20 črc, 2011 2:49 pm

Když jsme u těch vleček :lol: napadlo mne, že by se třeba někomu mohl na domácí kolejiště (možná i Milanovi do knihy ?!) hodit motiv žst. Podbořany, okr.Louny. Relativně malá stanice, kde je :
a) (nová) vlečka vojáků s rampou .. už to tady kdosi zmiňoval
b) vlečka ZZN
c) vlečka do keramičky (výroba kachlíků)
Přípojový provozní řád všech tří vleček je dostupný na netu
d) trojí nakládka kaolinky - nakládka volně sypaného materiálu přímo z aut z nakládací výsypné rampy do vagonů / nakládka z objektu s dopravníky opodál výsypné rampy (tohle oboje je na krajní manipulační koleji) / nakládka materiálu ve vacích do krytých vozů na rampě, na druhé straně stanice
e) rampa pro čelní i boční nakládku, údajně snad dříve vojáci nakládali přímo tady ve stanici ?!

Připadá mi to vcelku jako bohatá možnost provozu a posunu v jedné stanici :wink: ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Výzva_téma "VLEČKY"

Příspěvekod Popopo » stř 20 črc, 2011 3:18 pm

Já mám určitý přístup na vlečku P&G Rakona http://mapy.cz/#x=13.723382&y=50.100395 ... 1.142517_6
Vhodné pro epochu V.

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník