Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Max » pon 31 kvě, 2010 8:43 pm

MirekTT píše::... Nikdy jsem neviděl nikoho chodit z kanystrem. ....

A ten olej se tedy jak dostal z olejárny do motoru ? Když pomocník na mašině kontroluje oleje, a vidí že ho tam je málo, co se v Brně potom konalo ?

Káčka -
Kdyby chtěl člověk popsat veškeré varianty, tak z toho bude kniha. V Ústí n/L měli topení mazutem (534.03 a 555.3) a ty stály taky stále v rotundě, komínem dovnitř, připojeny k parnímu potrubí a zbrojit vozila T211.0 jenom jejich tendry. I tohle by byl námět na provoz na kolejišti....

Ten Plešivec to byla rarita, tak daleko asi ten befel z práglu nedorazil, nebo ho zapřeli a proto tam Káčko zůstalo pojízdné vlastní silou. Asi už jediné u ČSD.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod MirekTT » úte 01 čer, 2010 5:02 am

Jednotlivá pracoviště byla vybavena potřebnýmy skladovacími a výdejními zařízeními. Např v motorárně se olej vypouštěl i doplňoval. Vypouštělo se do barelů a tuším se z nich i čerpalo. Přivést se daly na panváglu (lidmi tlačený kolejový vozík) nebo na čtyřkoláku (malá čtyřkolová vlečka tažená jedním, nebo dvěma otroky/učni apod). Ve skladu se to naložilo a v motorárně sundalo portálovým jeřábem. Tím jsme také měnili sady akumulátorů, když měly velký výkvět soli a nešlo to vyfoukat stlačeným vzduchem a měli svod přes dřevěné bedýnky, ve kterých jsou uloženy na kostru. Nejkreténštější lokomotiva na výměnu baterií byla T466.2 kocour, nebo jak tomu říkáte. Konstruktéra této loko bych dal za umístění baterií na patro v krátkém představku zastřelit. Jinak k tomu oleji a naftě. Loko, která podstoupila tak rozsáhlou opravu, že se musely vypouštět a doplňovat provozní kapaliny, byla stejně po depu sunuta na jednotlivá pracoviště. Organizace prací byla taková, že se určité druhy prací dělaly jen na určitých místech. Nebo se demontoval jen vadný díl a zbytek, pokud nešlo o podvozky) se hodil na poslední kolej ke zdi, kde se toho nikdy moc nedělo. Posunovalo se tam denně pilštykem. Doplňování provozních tekutin při běžném provozu měly na starost různé čety. Něco šlo dolít donešením, něco se muselo dotankovat jen ze stojanu. V žádném případě nešlo a nijaký nepřekonatelný problém. Když bylo třeba, zkrátka jsme dali požadavek a mašinu nám přistavili dle naší potřeby kamkoliv v depu.
Dlužno dodat, že v depu panoval velmi čilý a na první pohled i velmi chaotický ruch. Vysledovat pravidelnost v obězích vozidel šla velmi obtížně, neboť např brejláči se velmi často vraceli s poruchou mimo plán. Takže jestli někdo chce modelovat provoz v depu a chce do toho vnést nějaký grafikon, je blázen. Takhle jsem to nikdy nikde neviděl. Snad panťáky v Heršpicích, ale tam jsem byl jen krátce na rozkoukání. (ps: zatřelit člověka, který v panťácích vymyslel tzv zářivkový tunel).
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod MirekTT » úte 01 čer, 2010 5:56 am

Ještě bych k tomu dodal, že právě depo je výtečný námět na samostatný provozní celek, který asi nebude drahý. Na provoz vozidly bohatě postačí dvě posunovačky a sotva tři jezdící lokomotivy. Ten zbytek můžou být jen maktey bez pohonu. Můžou být též rozmontované. Tím se ušetří spousta peněz za nákup vozidel. Vše ostatní se dá vyrobit na koleně. Takže pro ty, kteří rádi vymazlují detaily na budovách a zařízeních a nemusí moc přírodu a dělá se jim zle, když chtějí modelovat provoz, z nákupu vagonů, a libují si i ve funkčních maketách opravárenských zařízení, je právě depo jedinečný námět.
Tohle jsou přesně důvody, proč budu v budoucnu dělat depo. Zapoměňte na klišépohnutku: "kdo nemá točnu, jakoby nebyl". To je jeden z nejhorších důvodů, proč se do toho pouštět. Mimochodem na dolním jsme točnu moc nepoužívali, tam fachčila hlavně přesuvna a rotunda tam nebyla žádná.
Až mi zbude chvilka, stáhnu mapu dolního i s popisem provozů, bude-li zájem.
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Max » úte 01 čer, 2010 11:39 am

MirekTT píše:.... Mimochodem na dolním jsme točnu moc nepoužívali, tam fachčila hlavně přesuvna a rotunda tam nebyla žádná.
Až mi zbude chvilka, stáhnu mapu dolního i s popisem provozů, bude-li zájem.

U traktorů opravdu ta točna nebyla tak moc nutná, i když třeba kvůli přistavení na "brzdu" ji museli mít správně otočenou, že ?
Taky některé práce se dělaly při určitém otočení lépe, než kdyby lok byla obráceně - třeba vyndávat Pegas.
Ale dokud jezdila pára, byla točna nutnost. Dá se sice někdy otočit na kolejích tvořících triangl, ale nevím, zda právě v Brně tohle šlo. Ten plánek by mne zajímal, jak to tam bylo uspořádáno. Dík.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod MirekTT » úte 01 čer, 2010 2:39 pm

Max píše: Ten plánek by mne zajímal, jak to tam bylo uspořádáno. Dík.

Odpověď se časem objeví v Podklady ke stavbě. Ale nebude to plánek, ale popis budov na fotce z Mapy.cz, a sice jen v rozsahu, v jakém mi zůstal v paměti.
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

depo

Příspěvekod Střelec » stř 02 čer, 2010 10:31 am

Hezký plánek samostatného depa je v brožuře o moldavské horské dráze, tamtéž se dá na dané téma leccos vykoukat i ze schémat stanic.
Střelec
 
Příspěvky: 1634
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Max » stř 02 čer, 2010 3:12 pm

V modelovém depu bývá obvykle vzorný pořádek, vše perfektně uklizené, jako by tam za chvíli měla přijet "stranická a vládní delegace z ÚV"...

Zde je ukázka z "živého depa":
http://img691.imageshack.us/img691/8367/depolc575.jpg

ten překrásný binec, ten na kolejištích chybí. Vpravo od mašiny jsou šamotové cihly do klenutí,vedle nich sudy.Nalevo od mašiny popel.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod MirekTT » stř 02 čer, 2010 5:07 pm

Přesně tak Maxi. Ten hyperbordel a špína a lebeda všude, kde se nechodilo a nejezdilo se na naše modely dostává jen v podobě odrbaných a navlhlých rohů budov. Právě tohle negativum našich dějin jakoby celý model oživí. Mrkněte na Modelforum. Tam najít tank, letadlo, nebo auto bez znázorněného bláta, kousku rzi, odrané barvy nebo upadlého blatníku už pomalu ani nelze. A snad bych to už nenazval ani patinou - tou chronickou potřebou vše ušpinit. Tohle je už realita přenesená do modelu. Proto se mi nelíbí mladší epochy. Všude moc čisto, světlý hladký beton, krásné trávníky. Působí to tak studeně. To není ono.
No, kdo nevěří a chce se přesvědčit, doporučuji prolistovat Lokomotivní Depa a Jejich Modely Vladimíra Zusky. Ikdyž nekvalitní, přesto výmluvné fotografie o pořádku a čistotě v depech se smíšeným provozem. Pro ty, co knížku nevlastní mám dobrou zprávu. Mám jednu novou navíc. Je na ní cenovka 48,-Kč a je tedy k mání. Ale nevím, zdali zvolit metodu první mele, nebo vyšší bere. Tedy pouze v případě zájmu, že. Kniha už je fuč :!:
Naposledy upravil MirekTT dne stř 02 čer, 2010 6:30 pm, celkově upraveno 1
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » stř 02 čer, 2010 5:16 pm

MirekTT píše:Přesně tak Maxi. Ten hyperbordel a špína a lebeda všude, kde se nechodilo a nejezdilo se na naše modely dostává jen v podobě odrbaných a navlhlých rohů budov. Právě tohle negativum našich dějin jakoby celý model oživí. Mrkněte na Modelforum. Tam najít tank, letadlo, nebo auto bez znázorněného bláta, kousku rzi, odrané barvy nebo upadlého blatníku už pomalu ani nelze. A snad bych to už nenazval ani patinou - tou chronickou potřebou vše ušpinit. Tohle je už realita přenesená do modelu. Proto se mi nelíbí mladší epochy. Všude moc čisto, světlý hladký beton, krásné trávníky. Působí to tak studeně. To není ono.
No, kdo nevěří a chce se přesvědčit, doporučuji prolistovat Lokomotivní Depa a Jejich Modely Vladimíra Zusky. Ikdyž nekvalitní, přesto výmluvné fotografie o pořádku a čistotě v depech se smíšeným provozem. Pro ty, co knížku nevlastní mám dobrou zprávu. Mám jednu novou navíc. Je na ní cenovka 48,-Kč a je tedy k mání. Ale nevím, zdali zvolit metodu první mele, nebo vyšší bere. Tedy pouze v případě zájmu, že.


beru.... :!:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » stř 02 čer, 2010 5:46 pm

depo201 píše:beru.... :!:


Máš ji mít :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » stř 02 čer, 2010 6:21 pm

MirekTT píše:
depo201 píše:beru.... :!:


Máš ji mít :wink:


Děkuji zuřivě :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » stř 02 čer, 2010 6:29 pm

A to po ní chňapl mlha v úplně stejném čase jako ty, takže jsem přistoupil k hodnocení z pohledu měřítka :lol: :wink:

Milane když tak to tu promaž, ať to tu nemáš zaneřáděné. :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod mlha » pát 18 čer, 2010 5:24 pm

To je diskriminace nás normálních
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 črc, 2010 7:29 pm

RK_TT/1:120_2600*1000 (díl 2)

Toto rozpracované kolejiště není nové a znáte ho velmi dobře,ale bude v brožuře.Celkový tvar kolejiště je L.Druhý díl má rozměry 2200*1100.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 črc, 2010 4:53 pm

Tak tento návrh již neplatí.V noci jsem dostal myšlenku a pochopil v čem jsem udělal chybu při navrhování tohoto kolejiště.Podstata zůstane stejná,jen v jiné skromější úpravě. :lol:
Hlavní větev bude elektrifikována. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků