od MirekTT » úte 01 čer, 2010 5:02 am
Jednotlivá pracoviště byla vybavena potřebnýmy skladovacími a výdejními zařízeními. Např v motorárně se olej vypouštěl i doplňoval. Vypouštělo se do barelů a tuším se z nich i čerpalo. Přivést se daly na panváglu (lidmi tlačený kolejový vozík) nebo na čtyřkoláku (malá čtyřkolová vlečka tažená jedním, nebo dvěma otroky/učni apod). Ve skladu se to naložilo a v motorárně sundalo portálovým jeřábem. Tím jsme také měnili sady akumulátorů, když měly velký výkvět soli a nešlo to vyfoukat stlačeným vzduchem a měli svod přes dřevěné bedýnky, ve kterých jsou uloženy na kostru. Nejkreténštější lokomotiva na výměnu baterií byla T466.2 kocour, nebo jak tomu říkáte. Konstruktéra této loko bych dal za umístění baterií na patro v krátkém představku zastřelit. Jinak k tomu oleji a naftě. Loko, která podstoupila tak rozsáhlou opravu, že se musely vypouštět a doplňovat provozní kapaliny, byla stejně po depu sunuta na jednotlivá pracoviště. Organizace prací byla taková, že se určité druhy prací dělaly jen na určitých místech. Nebo se demontoval jen vadný díl a zbytek, pokud nešlo o podvozky) se hodil na poslední kolej ke zdi, kde se toho nikdy moc nedělo. Posunovalo se tam denně pilštykem. Doplňování provozních tekutin při běžném provozu měly na starost různé čety. Něco šlo dolít donešením, něco se muselo dotankovat jen ze stojanu. V žádném případě nešlo a nijaký nepřekonatelný problém. Když bylo třeba, zkrátka jsme dali požadavek a mašinu nám přistavili dle naší potřeby kamkoliv v depu.
Dlužno dodat, že v depu panoval velmi čilý a na první pohled i velmi chaotický ruch. Vysledovat pravidelnost v obězích vozidel šla velmi obtížně, neboť např brejláči se velmi často vraceli s poruchou mimo plán. Takže jestli někdo chce modelovat provoz v depu a chce do toho vnést nějaký grafikon, je blázen. Takhle jsem to nikdy nikde neviděl. Snad panťáky v Heršpicích, ale tam jsem byl jen krátce na rozkoukání. (ps: zatřelit člověka, který v panťácích vymyslel tzv zářivkový tunel).