Plan kolajiska

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod gearus » stř 16 dub, 2008 9:39 pm

Opět nemohu říct nic jiného než paráááda.
Nad každým návrhem se tak nějak rád kochám a kochám...
Kéž bych něco podobného mohl mít i na svém malém prostoru, ach jo... :(

Snad se velký kouzelník Milan nade mnou někdy ustrne, a někdy mi udělá ještě jeden návrh (třeba jen návržíček...). 8)
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 dub, 2008 6:41 am

gearus píše:Opět nemohu říct nic jiného než paráááda.
Nad každým návrhem se tak nějak rád kochám a kochám...
Kéž bych něco podobného mohl mít i na svém malém prostoru, ach jo... :(

Snad se velký kouzelník Milan nade mnou někdy ustrne, a někdy mi udělá ještě jeden návrh (třeba jen návržíček...). 8)


Díky,díky,kluci.Danieli ono není problém to tvé vysněné kolejiště se tvým obsahem ,dát na papír,problém je v tom,že já se těchto kolejišť,jak bych to napsal,no trochu vyhýbam,protože někde mám přímo od výrobců,kteří jsou známi u vás modelářů,spoustu takových plánků.A ikdyž jsem se v životě nesetkal s velkým učitelem panem Vladimírem Zuskou,jsem odučen jeho vědomostmi ,čerpám z jeho učení ,jak má správně vypadat, aspoň při různých prostorových kompromisech ,to pravé modelové kolejiště.
Ještě ,jako dodatek,rád bych též zde přidal i takové plánky domácích modelových kolejišť,kde modelář doslova a do písmene bojuje o každý centimetr prostoru (JBr,Scout), nejen ve velikosti H0 a TT,ale i velikost N a Z a abych nezapoměl na úzkou a tramvajáky,ikdyž už patří mezi MHD,stále jsou to kolejová vozidla.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod gearus » čtv 17 dub, 2008 8:50 am

milan ferdián píše:....Danieli ono není problém to tvé vysněné kolejiště se tvým obsahem ,dát na papír,problém je v tom,že já se těchto kolejišť,jak bych to napsal,no trochu vyhýbam,protože někde mám přímo od výrobců,kteří jsou známi u vás modelářů,spoustu takových plánků.A ikdyž jsem se v životě nesetkal s velkým učitelem panem Vladimírem Zuskou,jsem odučen jeho vědomostmi ,čerpám z jeho učení ,jak má správně vypadat, aspoň při různých prostorových kompromisech ,to pravé modelové kolejiště.


Tak a zas můžu shánět další publikaci do své sbírky děkuji za tip na autora.
Jdu snad správným směrem, postupně snižuji nároky na mé kolejiště (aby to nakonec nebyl jen ovál :D )
Ale stejně se Tě pokusím uhnat i kdy bych za tebou musel přijet osobně..... 8) (viz hora a Mohamed)
A už se těším na Tvé další návrhy...
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod jrtrain » čtv 17 dub, 2008 12:01 pm

jenom ovál? udělej pěknou lokálku ;-) tak jak jsem ti to maloval
jinak starší publikace se dají pořídit na aukru, pár jsem si jich také dopořídil :wink:
jrtrain
 
Příspěvky: 67
Registrován: sob 08 bře, 2008 11:30 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Příspěvekod gearus » čtv 17 dub, 2008 12:35 pm

V současnosti je stav takový že bych rád jednokolejnou hlavní trať s odbočnou stanicí, ze které odbočuje lokální trať do koncové stanice.
Momentálně řeším jak minimalizovat odbočnou stanici.... :?

A Aukro sleduji a nakupuji... 8)
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Kolejiště-michal123

Příspěvekod milan ferdián » ned 20 dub, 2008 4:52 pm

Druhá část-druhá várka-Širá trať se zastávkou+odbočka

Dnes jsem dokončil spodní část kolejiště.Původně zde měla být zřícenina,ale při hledání zřícenin se mi tak jedna rekonstrukce zalíbila,že jsem ji nechal v původní podobě.Vím, že existuje hodně kritiky na adresu těchto staveb na domácích kolejišť.Já si myslím,když se nevede tunel přímo pod hradem nebo na některých malých kolejišť je objíždí dokola,tak k naší krajině patří,ale ,jak říkám s CITEM.U hradu je situována zastávka a kousek nad ní je odbočka trati.Je to tzv."Dětská odbočka".Když pročítám vaše příspěvky,tak řada z vás jsou už tátové se svými ratolestmi.A tak ,jak někdo poznamenal,my klidně pro sebe dodržíme logiku provozu,ale ratolesti rádi vidí něco kroužit.Určitě Michal123 má potomky,já nevím,tak tato spojka propojuje přímo (hlavní) trať.Vzniká velký okruh,kdy vlak vlastně zmizí jen na chvíli z očí.V případě nesouhlasu,tu spojku tam nemusí stavět a nic se nestane.

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 10:13 am, celkově upraveno 2
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod gearus » ned 20 dub, 2008 6:57 pm

Milane, moc pěkné, a hlavně termín ."Dětská odbočka"... :D
gearus
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 24 led, 2008 11:34 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod richard0404 » úte 22 dub, 2008 5:22 pm

milane tak to je opravdová paráda oko modeláře se musí kochat .JE TO SUPÉÉÉR. :lol: :lol: Si jednička.
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod robot » stř 23 dub, 2008 6:01 pm

Při prohlížení plánků od Milana Ferdiana mohu jen tiše závidět. Je to opravdu super. Bohužel bydlíme v paneláku a máme dvě děti , takže prostorové možnosti minimální.Milane ,co zkusit navrhnout kolejiště TT ,rozměry 1x1m,malá stanice 2dopravní koleje ,jedna kusá kolej, a když se povede i jednomístná remíza. Mám v plánu stavět malé kolejiště ,ale stále hledám tu správnou inspiraci.Předem díky.
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 128
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jarda H. » stř 23 dub, 2008 6:12 pm

robot píše:...... co zkusit navrhnout kolejiště TT ,rozměry 1x1m,malá stanice 2dopravní koleje ,jedna kusá kolej, a když se povede i jednomístná remíza. Mám v plánu stavět malé kolejiště ,ale stále hledám tu správnou inspiraci.Předem díky.


A co se inspirovat minikolejišťátkem, které tady již bylo zmiňováno (Výsluní) - stanice v oblouku, místo skladiště ta remíza, malé skladiště typicky ČSD (ČD) pak u kusé koleje - kterou ještě nutno vymyslet a zakomponovat do svého plánu :

http://www.litomysky.cz/KOLEJIST/TTkubajs01.htm

PS : a s tím prostorem v paneláku tě plně chápu :lol: , znám to :cry: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 23 dub, 2008 6:20 pm

Nedostatek prostoru jsem svého času řešil koketováním s moduly. A už u toho zůstalo, i když se prostorové podmínky zlepšily. Flexibilita modulů je totiž oboustranná. Stačí jim klidně konferenční stolek v obýváku paneláku, ale taky jim umí být jakýkoliv prostor malý... :D
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Kolejiště-michal123

Příspěvekod milan ferdián » stř 23 dub, 2008 7:41 pm

Druhá část-třetí várka-Uzlová stanice s cukrovarem

Závěrečná část kolejiště pro Michala123.Zde poprvé má svoji premiéru průmyslovo-zěmědělská stavba "Cukrovar".Snažil jsem se oco nejjednoduší základní schéma kolejiště cukrovaru.Je zde výtopna pro cukrovarskou lokomotivu,jedna kolej pro nákladku cukru z cukrného skladiště,druhá kolej patří pro složení cukrové řepy do řepných splavů a před kotelnu se skládá uhlí pro kotelnu cukrovaru.Koleje mají kapacitu u cukru 3 vozy typu Ztr a řep.splavů 3 vozy typu Vtr a ještě dva vozy s uhlím.

Stojíme ve skrytých prostorech kolejiště.Jsou zde tři koncové,ale průjezdné skryté stanice.První dvě patří hlavní trati a ta vzadu patří malé lokálce.Všechny stanice jsou o třech kolejích Os/MOs/Mn a u lokálky jsou dvě koleje propojeny kolejovou spojkou.Takže tam můžou vyčkávat čtyři menší vlakové soupravy.Soupravy na hlavní se obracejí pod uzlovou stanici ve velké smyčce,lokálka má situovanou smyčku pod hradem.Je zde ještě kolejová spojka pro velký okruh (viz minule text).
Nasedáme na osobní vlak,ať můžeme si v klidu prohlédnout celé kolejiště.Vlak se rozjíždí a my začínáme stoupat.S námi souběžně pokračuje druhá kolej,ale náš konec cesty.Smyčka lokálky je na úrovni +/-0.Po chvíli se tratě od sebe vzdalují a my vyjíždíme z tunelu,překvapí nás oslnivé sluníčko letního dne.Zastavujeme v zastávce pod názvem „PODHRADÍ“Napravo od nás se tyčí menší zemanská tvrz (hrádek),který je cílem cesty hodně turistů.Budova v zastávce odpovídá normáliím malé soukromé železniční společnosti (Bystrovany).Jelikož stojíme před tzv.dětskou odbočkou,která slouží jen pro tatínky s ratolestmi.Poloha mechanického ramene je v poloze volno a my se rozjíždíme dál.Míjime prostou stavbičku budovy pro službu konajícího zaměstnance odbočky.,předvěst vjezdového návěstidla,hluboké údolí překonáváme ocelovým železničním mostem s horní mostovkou a po levé ruce se nám objevuje v pořadí,malá výtopna pro cukrovarskou lokomotivu,cukerní sklad,mezitím jsme již projeli kolem vjezdového mechanického návěstidla s označníkem.Kolejové napojení cukrovaru na trať je jednoduché,spatříme hlavní budovu cukrovaru s vápenkou a kotelnou,řepné splavy s elfou a vjíždíme do stanice na kolej 3 a lokomotiva zastavuje přesně u vodního jeřábu, aby dobrala vodu.Během času ,který máme k dispozici,si prohlédneme stanici.
Je to uzlová stanice lokálních tratí,má 5 dopravních kolejí,1 objízdnou ,1manipulační a několik kusých kolejí ,nezapomínajíc na malou strojovou stanici.Kolej 6 je objízdná ,kryta seřaďovacími mechanickými návěstidly,do ní je situovaná strojová stanice o třech paprscích v rotundě.Parní lokomotiva vjíždí kolem vyčkávacího návěstidla k popelové jámě a vodnímu jeřábu,dobere vodu,odpopelní.Přes točnu se postaví pod zauhlovací jeřáb a doplní zásoby uhlí .Buď remízuje v rotundě,zde doplní sušený písek nebo se otočí vyjede před vyčkávací návěstidlo,nafasuje ještě maziva a čeká na jízdní příkaz.Ve strojové stanici vidíme ještě jednu kolej k uhelný skládce,vedle ní kolej s cisternou a další kolej pro traťovku.Celé vše doplňují kůlny s vodárnou.Kolej 4 je příjezdová i zároveň odjezdová pro malou lokálku.Zde jezdí jen Hurvínek/M131.1 s dvěma přívěsnými vozy Blm,které může odstavit na koleji 6a.Kolej 2 totéž viz .výše jen pro naši viditelnou vedlejší trať.Kolej 1 a 3,5 dopravní.Kolej 6b skládková na kterou je napojena malá vlečka uhelných skladů.Ikdyž malá lokálka není vedena ze spádu,je tu pro ni kusá kolej 4b.Dole jsou pozůstatky koleje 5b.Osobní vlaky stojí vždy na kolejích 4,2,1 a 3.Kolej 5 je vyloženě určená pro nákladní vlaky.Příjimací budova je typizovaná ,výkres 16/H,taktéž skladiště s rampou ,výkres 25/H.Naproti stanice stojí hostinec a u něj autobusová zastávka s plechovou čekárnou.Vedle napravo jsou byty pro železničáře.
Ozve se ostrý hvizd píšťalky výpravčího a my se opět rozjíždíme.Přejíždíme kamenným mostem potok,trať se stáčí ostrým levým obloukem v zářezu,opět označník,vjezdové mech.návěstidlo a mech.předvěst,pokračuje delším přímým úsekem,abychom po chvíli podjížděli dvakrát vedlejší trať ,než zmizíme v tunelu.Zde je druhá výhybka dětské spojky,klesáme,po pravé ruce máme kolej po které jsme opouštěli tyto místa a vlak zastavuje ve skryté stanici.My tu končíme,vlak se dává do pohybu, aby se obrátil ve smyčce a vrátí se na původní kolej na kterou jsme teď přijeli.
Někteří z nás jsme přestoupili v uzlové stanici, na malý osobní vlak,tažený 422.0Přejíždíme taktéž po kamenném mostě, potok a vnoříme se do tmy tunelu.Po několika fiktivních úsecích širé trati s tunely,přejíždíme po ocelovém mostě dolní trať a stoupáme bočním údolím,abychom podruhé překročili dolní trať po ocelovém mostě s horní mostovkou.Trať se stáčí doprava a vjezdové mechanické návěstidlo na dovoluje vjezd do koncové stanice.
Míjíme po levé ruce strážní domek s zrušenou výhybkářskou boudou,po pravé ruce jednomístná remíza s vodárnou a vjíždíme do tříkolejné stanice.Kolej 1 je jediná dopravní v této stanici,kolej 2 je manipulační/objízdná,kolej 3 skládková..Na koci stanice vidíme na koleji 2 odstavený,blyštící se novotou,přípojný vůz Blm.Kolej 3b je určena jen pro nákladku cukrové řepy do zdejšího cukrovaru,opět zrušená kolej 2b a jsme na u zarážedla.Délka koleje dovoluje , zde zajet celým motorákem s přívěsným vozem a postavit se na kolej 2.Tato stanice v době řepné kampaně slouží jen pro tyto účely.Stanice je napěchovaná vozy a proto je krytá vjezdovým návěstidlem.Budovy jsou typické našich lokálek.

Co popřát majiteli,je to skutečně i přes svou jednoduchost,běh na dlouhou trať.


http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 10:23 am, celkově upraveno 4
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště-michal123

Příspěvekod Jarda H. » stř 23 dub, 2008 8:03 pm

milan ferdián píše:... Uzlová stanice s cukrovarem

..... Zde poprvé má svoji premiéru průmyslovo-zěmědělská stavba "Cukrovar". Snažil jsem se o co nejjednoduší základní schéma kolejiště cukrovaru.Je zde výtopna pro cukrovarskou lokomotivu,jedna kolej pro nákladku cukru z cukrného skladiště,druhá kolej patří pro složení cukrové řepy do řepných splavů a před kotelnu se skládá uhlí pro kotelnu cukrovaru


Tedy milane f., alespoň pro mne parádní BOMBA :shock: ! Jsem rád, že jsi nesklouzl do fádní pily či nakládky dříví, zkrátka ten cukrovar je nááádherně zakomponován a vymyšlen (ve městě jsme taky mívali cukrovar, než ho frantíci zrušili) !

Taky jsem si prohlédl na sousedním tématu celý plán, no prostě jako vžy pochvala pro tebe. Jen tak dál :lol: :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod richard0404 » stř 23 dub, 2008 8:54 pm

Milane paráda někdo se těší na Harry Pottera mi na plány kolejišť od tebe . Jako vždy si JEDNIČKA. :lol: :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod Scout » stř 23 dub, 2008 10:13 pm

Nádhera! :shock: :P
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník