Plan kolajiska

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Scout » stř 02 dub, 2008 7:34 pm

milan ferdián:

Milane díky, velice rád počkám! :wink:
Vím,že je to hodně náročné, prostor je malý. Jak se zde píše, méně je někdy více a proto, pokud to bude nutné, budu rád i za skromnější ale za to realistický návrh. Je pravda ,že se těším moc. 8)
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod michal123 » čtv 03 dub, 2008 8:48 am

ako jeden z tych pre ktorych milan robi planik by som chcel za seba uviest, ze viem o tom, ze mam dost ambiciozny planik, ktoreho realizacia bude stat majland, ale napriek tomu sa do toho pustam, lebo som rozhodnuty to robit postupne a som si vedomy toho ze to nie je praca na rok ani na dva...je to proste celozivotne hobby, ale tak to beriem...
milanovi aj vsetkym ostatnym drzim palce...
michal123
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 29 led, 2008 1:41 pm
Bydliště: Bratislava - Komárno

Kolejiště-juroH0

Příspěvekod milan ferdián » čtv 03 dub, 2008 7:43 pm

Miniatúrní kolejiště aneb když H0 nemá prostor :wink:

Začínáme od skryté stanice a hned si povíme o začátku celého kolejiště.Od kolejového zarážedla po první výhybku je daná míra 140 mm.Ta se musí dodržet.Vejde se zde parní lokomotiva 423.0 nebo motorový vůz M131.1.Jelikož má panel jen šířku 200 mm,máme tu jen tří koleje.Napravo je pro manipulační vlak,uprostřed pro motorák s jedním přívěsným vozem a aby nákladní doprava nebyla tak chudá ,nalevo můžeme mít odstavené další nákladní vozy.Manipulační vlak může být dlouhý, lokomotiva +5 vozů (nedoporučují delší,protože koncová stanice je limitována délkou rámu).Zhlaví a další míra 140 mm.Platí totéž co na druhé straně.Důvodem je ,aby hnací vozidlo nebylo vidět před tunelem.Něco jiného bude ,když zahájíme posun ve skryté stanici.Na levé straně musí být zábrana proti vypadnutí vozidel nebo vagónů na podlahu.Po výjezdu z tunelu máme napravo zastávku s jednoduchou čekárnou a záchodkem.Jízdenky se prodávají ve vlaku.Přejíždíme velice dlouhý most,okolo lichoběžníkovou tabuli a všimneme si jak nám osa koleje se posunula o 15 mm mimo hlavní osu kolejí.Nalevo je dodatečně ode mě vložený trojúhelník krajiny a oblouková kolej ,která zde přechází,je situována jen přes jeden přechod ze segmentu na druhý.(Já nevím zda kolejiště je stabilní nebo rozebíratelné.)Oblouk R380/78°a zhlaví koncové stanice.Ta se větví na hlavní a taky jedinou dopravní kolej,manipulační objízdnou a na vlečkovou do uhelných skladů(majitel tu může umístit jiné téma vlečkového provozu).Napravo jsou kůlny pro traťovku,záchod ,vzrostlé lípy,vyrůstajíc z oplocené zahrádky paní náčelníkové a nezbytná studna s pumpou.Z koleje 1 se nám napravo,před staniční budovou, odbočuje kolej 3,manipulační-skládková.Jako vzor pro staniční budovu a okolí ,jsem vzal výkres od Edmunda Kvapila „model žst.Lužec nad Vltavou“ , velikost TT/1:120 (když bude zájem,tak tento výkres ze Železničáře sem otisknu).
Obrysnice,volná skládka a na silniční ploše vidíme nezbytnou silniční váhu.Vracíme se zpět na zhlaví ,abychom popsali ,levou stranu.U výhybek stojí zrušená výhybkářská boudička,u vlečky ,kancelář uhelných skladů,volná plocha pro vykládku dodaného uhlí.Jsme na koncovém zhlaví stanice,kde nalevo vede kolej do remízy ,vedoucí okolo skromné ubytovny i kanceláře pro vlakový personál,boudy na uhlí přes popelovou jámu s vodním jeřábem.Do remízy s vodárnou se dá umístit jeden parní stroj 423.0.Motorový vůz M131.1 zbrojí ve skryté stanici.Hlavní kolej končí šturcem a nezbytná délka je 280 mm.Zde může vyjet celý motorový vlak ve složení M131.1+Blm a zacouvat na manipulační kolej nebo parní lokomotiva s jedním nákladním vozem řady Ztr/Vte.Pro doplnění informací je třeba zastávku osadit na obou koncích nástupiště návěstí „Konec nástupiště“ a od koncové stanice umístit před mostem „Tabuli před zástavkou“.
Přeji příjemnou stavbu a jak jsem byl informován, toto kolejiště je určeno do stísněných prostor panelového bytu.


http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Naposledy upravil milan ferdián dne čtv 08 led, 2009 10:47 am, celkově upraveno 4
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 03 dub, 2008 7:53 pm

Milane, zajímavé dílko :lol: :!: Tipnul bych, že "kolejiště" je do paneláku, kolem stěn, ne ?! "Donutil" jsi mne trochu popřemýšlet nad svým plánem, třeba mne právě tohle to do budoucna inspiruje (i když ve vel. TT ?) !

Těším se na tvé další výtvory :idea: :!: Tak ať se ti daří :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 03 dub, 2008 7:59 pm

Jarda H. píše:Milane, zajímavé dílko :lol: :!: Tipnul bych, že "kolejiště" je do paneláku, kolem stěn, ne ?! "Donutil" jsi mne trochu popřemýšlet nad svým plánem, třeba mne právě tohle to do budoucna inspiruje (i když ve vel. TT ?) !

Těším se na tvé další výtvory :idea: :!: Tak ať se ti daří :!:


Jardo ten podklad a rozměry jsem dostal přímo od autora. :wink:.Dík ,tobě taky ať se daří a budu potěšen,jestli se na mě obrátíš. :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 03 dub, 2008 8:08 pm

milan ferdián píše:
Jarda H. píše:Milane, zajímavé dílko :lol: :!: Tipnul bych, že "kolejiště" je do paneláku, kolem stěn, ne ?! "Donutil" jsi mne trochu popřemýšlet nad svým plánem, třeba mne právě tohle to do budoucna inspiruje (i když ve vel. TT ?) !

Těším se na tvé další výtvory :idea: :!: Tak ať se ti daří :!:


Jardo ten podklad a rozměry jsem dostal přímo od autora. :wink:.Dík ,tobě taky ať se daří a budu potěšen,jestli se na mě obrátíš. :wink: .



Až dořeším přestavbu či spíše úpravy části bytu (měl by zbýt prostor na mašinky :lol: :!: ), nevylučuji, že se na tebe obrátím :arrow: tvoje plánky mne fascinují ! Svůj plánek - nebo raději to nazvu představou - sice mám téměř dokončený, ale změny se nevylučují !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod sco_27 » pát 04 dub, 2008 5:31 am

Dasi super planek. Ano mate pravdu, ide to do panelaku k Jurimu H0 do izby :) Myslim si ze Juro sa tam vyhra s priepriahanim lokomotiv takze ziadna nuda.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 04 dub, 2008 10:01 am

Ahoj Milane,
já T2 snad popropsím o překreslení plánku mého kolejiště :wink: , na to je radost koukat... :)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod juroH0 » pát 04 dub, 2008 2:22 pm

milan ferdián píše:
Jarda H. píše:Milane, zajímavé dílko :lol: :!: Tipnul bych, že "kolejiště" je do paneláku, kolem stěn, ne ?! "Donutil" jsi mne trochu popřemýšlet nad svým plánem, třeba mne právě tohle to do budoucna inspiruje (i když ve vel. TT ?) !

Těším se na tvé další výtvory :idea: :!: Tak ať se ti daří :!:


Jardo ten podklad a rozměry jsem dostal přímo od autora. :wink:.Dík ,tobě taky ať se daří a budu potěšen,jestli se na mě obrátíš. :wink: .


dik moc za planik je to uplne super :D teraz sa uz len rozhodnut ci moduly alebo toto...ale toto ma velmi taha...

inak mam navrh zmenit jednu vec uz nebude bozsky kaja ale bozsky
Milan co vy nato? :lol:

a este prepac Milan ze som sa neozval skor ale mam zakazany net ako som uz pisal v sz...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Kolejiště-žst.TELČ-scout

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 dub, 2008 5:31 pm

První várka:Žst.Telč-ve volném provední-

Boj o centimetry,tak by se dal nazvat další návrh kolejiště.Délka je sice pěkná 4500mm , ale zleva je jen dostatečná hloubka od 1000 do 1100 mm.Po délce 1900mm se nám úskokem zmenší hloubka na 500 mm.Autor si přál sice skromnou ,ale skutečnou stanici.Původně jsem myslel vyloženě o lokálkové staničce.Během přemýšlení, co s tím prostorem ,se mi vnukl nápad.Vzpoměl jsem si na jednu průběžnou stanici na jižní Moravě.Takže ,pro stavbu stanice ,jsem si vzal za vzor žst.TELČ.Stanice jsem ,ale musel upravit a doslova napasovat na daný vymezený prostor.Abych mohl realizovat vlečku Státních lesů,musel jsem použit otočný segment,který zapadá přesně do vymezeného prostoru,když je v klidu kolejiště a přídavný segment skryté stanice je uschován.
Oproti realitě ,stanice je zkrácena na délku,takže ze širé trati nám zůstal jen ten kousek nalevo,směřujíc do tunelu.Kostelecké zhlaví jsem musel kvůli vlečkám ZNZZ a pro nákladku písku,upravit do zhlaví.Strojová stanice je přehozena s vlečkou St.lesy a s rampou.
Trať vychází zleva z tunelu do dačického zhlaví,které je složeno z důvodu úspory místa ,obloukovými výhybkami PECO12°/24°.Po levé straně máme volnou skládku a napravo je rampa,zde jsem nezjistil k jakým účelům sloužila,snad jedině vojenské posádce.Mijíme trpasličí světelná návěstidla S1/S2-4 , typu AŽD, instalovaná v roce 1977.Hned za nimi je popelová jáma s vodním jeřábem na koleji 1,kde se tady přímo ,provádělo odpopelnění lokomotivy a doplnění vody!!!.Pokračujeme dál,nalevo rampa se skladištěm,napravo z anglické výhybky vybíhá vlečka zdejších Státních lesů pro nákladku dlouhého dříví,kolej má kapacitu dvou čtyřnápravových nízkostěnných vozů řady Nas nebo tří dvounápravových oplenových vozů řady Otdo.Za anglickou výhybkou je hned pravá výhybka,která končí v remíze,určené pro motorové vozy M131.1.Po této koleji se dopravuje i uhlí z dvounápravových vysokostěnných vozů řady Vte ,do uhelné skládky.Už si prohlížíme staniční budovu ,postavená podle plánů Českomoravské transverzální dráhy,mimochodem veškeré budovy a drážní stavby na této dráze.Začíná nám uhelná skládka se zauhlovacím výtahem s elektrickým pohonem (1950),blížime se ke kosteleckému zhlaví,kde ještě napravo zahlédneme remízu (M131.1).
Opět popelová jáma s vodním jeřábem na koleji 2,trpasličí světelné návěstidlo L1 na koleji 1 následuje normální světelné návěstidlo sloučené L2-4, pro koleje 2 a 4.Stojíme na kosteleckém zhlaví a zde se na chvíli zastavíme a vezmeme to,dle rukou, zleva doprava.Z koleje 3,přes pravou výhybku pokračuje kolej na vlečku ZNZZ,kapacita vlečky čtyř dvounápravových vozů řady Ztr,vedle ní hlavní kolej 1 na KOSTELEC,z anglické vede další vlečka pro nákladku písku,kapacita vlečky tří čtyřnápravových výsypných vozů řady Sas.
Dále se koleje větví na kolej 6b a 8,kde z této koleje 8,vede zásobovací kolej 8a.Zde se přistavuje dvounápravová cisterna s naftou.Ještě jedna uhelná skládka s rampou,ale s ručním nakládaním putnami nebo koši.Následuje velká dvojkolejná remíza,postavená z hrázděného zdiva.Uvnitř je místo pro remízování čtyř strojů řady 423.0/1.Při remíze je přistavená budova vodárny.Tato stanice nikdy neměla stavědlové domky pro stavění vlakové cesty,odjezdová a vjezdová mechanická návěstidla!Já jsem je už doplnil,snad mi to místní prominou.Výkres číslo 3 není dodělán z důvodu pokračování prací na skryté stanici.Výhybky PECO/CODE100,jsou označeny písmenem M-R610 a písmenem S-R914.
Zdroj:
100 let Místní dráhy KOSTELEC-TŘEŠŤ-TELČ , 1898-1998,autoři PhDr.Bohumír Smutný,Richard Cila.

Skrytou stanici budu dělat později,protože musím dál pokračovat na kolejišti michal 123 a taky proto ,že z důvodu nedostatku místa,budu muset netradičně řešit tuto skrytou stanici.

http://milanf.rajce.idnes.cz/modelybiz/
Naposledy upravil milan ferdián dne ned 18 kvě, 2008 10:04 am, celkově upraveno 1
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 dub, 2008 5:32 pm

juroH0 píše:
milan ferdián píše:
Jarda H. píše:Milane, zajímavé dílko :lol: :!: Tipnul bych, že "kolejiště" je do paneláku, kolem stěn, ne ?! "Donutil" jsi mne trochu popřemýšlet nad svým plánem, třeba mne právě tohle to do budoucna inspiruje (i když ve vel. TT ?) !

Těším se na tvé další výtvory :idea: :!: Tak ať se ti daří :!:


Jardo ten podklad a rozměry jsem dostal přímo od autora. :wink:.Dík ,tobě taky ať se daří a budu potěšen,jestli se na mě obrátíš. :wink: .


dik moc za planik je to uplne super :D teraz sa uz len rozhodnut ci moduly alebo toto...ale toto ma velmi taha...

inak mam navrh zmenit jednu vec uz nebude bozsky kaja ale bozsky
Milan co vy nato? :lol:

a este prepac Milan ze som sa neozval skor ale mam zakazany net ako som uz pisal v sz...


Nepřehánět .... :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod richard0404 » sob 05 dub, 2008 7:02 pm

milan ferdián neskutečné to je opravdu paráda milane si 1. :lol:
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 dub, 2008 7:38 am

Michal Šuhajda píše:Ahoj Milane,
já T2 snad popropsím o překreslení plánku mého kolejiště :wink: , na to je radost koukat... :)


Ale tvůj plánek je originál :wink: ,ale jestli budeš chtít ,tak mi napiš.... :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště-žst.TELČ-scout

Příspěvekod Scout » ned 06 dub, 2008 5:46 pm

[quote="milan ferdián"]První várka:Žst.Telč-ve volném provední-

No Milane, já to říkám pořád, že jsi kouzelník! Je to nádhera.
Hned zítra si to vytisknu v práci a budu se kochat :) .
Díky MOC.
Scout
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 06 bře, 2008 1:50 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod juroH0 » pon 07 dub, 2008 7:02 pm

to (bozsky :D ) Milan: prepac ze zasa otravujem ale zmenili sa moje priestorove podmienky a tak by som ta poprosil o prerobenie planu...motiv samozrejme lokalka nieco na sposob 1. navrhu, diky moc
s pozdravom juroH0


tu je moj priestor: http://juroh0.rajce.idnes.cz/Juro/#kola ... obivky.JPG
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník