Plan kolajiska VI

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 03 čer, 2013 1:17 pm

No on by ten skryťák mohl být klidně celý v tunelu,v tom bych nějaký zásadní problém neviděl a hned bych věděl co tam udělat. :D Škoda,že jsem neměl více volné ruce při projektování mého kolejiště co se týče prostoru. :cry: Ještě udělej vratku na té lokálce a budu si muset omývat při....í vlažnou vodou. :D Kruciš,úplně tam vidím v plné rychlosti tohle.
header_220.jpg
Naposledy upravil miroslav lengyel dne pon 03 čer, 2013 1:42 pm, celkově upraveno 1
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pon 03 čer, 2013 1:29 pm

miroslav lengyel píše:No on by ten skryťák mohl být klidně celý v tunelu,v tom bych nějaký zásadní problém neviděl a hned bych věděl co tam udělat. :D Škoda,že jsem neměl více volné ruce při projektování mého kolejiště co se týče prostoru. :cry: Ještě udělej vratku na té lokálce a budu si muset omývat při....í vlažnou vodou. :D Kruciš,úplně tam vidím v plné rychlosti tohle.
header_220.jpg

Tady není problém schovat celý skryťák do tunelu,ale já musím vycházet vstříc i požadavkům modeláře a jelikož modeláře řadím mezi začátečníky,tak jsem lepší navrhl na pravé straně onen otevřený skryťák.Já jen doufám,že zvládne skryťák na levé straně,který je skutečně skryt pod krajinou.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 03 čer, 2013 1:44 pm

Takže to už je pro někoho konkrétního?Tak to jsem netušil,já myslel,že je námět volný. :?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pon 03 čer, 2013 1:58 pm

miroslav lengyel píše:Takže to už je pro někoho konkrétního?Tak to jsem netušil,já myslel,že je námět volný. :?

Námět volný není,je daný :mrgreen: Proto někdy ty moje návrhy jsou ........ :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod radekkrupka » pon 03 čer, 2013 1:59 pm

milan ferdián píše:Tady není problém schovat celý skryťák do tunelu,ale já musím vycházet vstříc i požadavkům modeláře a jelikož modeláře řadím mezi začátečníky,tak jsem lepší navrhl na pravé straně onen otevřený skryťák.Já jen doufám,že zvládne skryťák na levé straně,který je skutečně skryt pod krajinou.

To se dělá tak - začne stavět ty části, na něž si zpočátku troufne a než se dostane ke skryťáku, bude frajer :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » úte 04 čer, 2013 7:43 pm

No a máme tu závěr.Výkres není začištěn.Snaha byla o co nejjednodušší schéma kolejiště v podkroví,při daných rozměrech rámů a prostoru místnosti.
Přílohy
Kamenec 317.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod chameleon » stř 05 čer, 2013 8:39 am

Tak jsem netrpělivě očekával poslední díl, představoval si vedení tratě, a zase jsi mě překvapil, máš tratě vedené jinak než jsem si představoval :wink: Máš to pěkné :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod depo201 » pát 07 čer, 2013 8:10 am

Milane, toto je majsterštyk. :wink: ..a myslím, že to není až tak nerealizovatelné pro jednoho modeláře tak, aby ho to nezruinovalo :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 07 čer, 2013 10:53 am

depo201 píše:Milane, toto je majsterštyk. :wink: ..a myslím, že to není až tak nerealizovatelné pro jednoho modeláře tak, aby ho to nezruinovalo :)

Snažil jsem se aby stavba kolejiště potom probíhala velmi jednoduše.Jsou tu jen dvě stoupání.Jedno z levého skryťáku na hlavní trať a druhé z přípojné stanice na lokálku.Všude je poměr sklonu 1:30.Na pravé straně sice je též klesání,ale celá pravá strana je pro stavbu zcela otevřena. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pát 07 čer, 2013 10:57 am

odbočka_epocha VI_TT/1:120_2650x800(1000)_TILLIG/TT/15°
Přílohy
Most skrytá 202.jpg
Most skrytá 201.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » sob 08 čer, 2013 5:07 pm

odbočka Dolní Rybník epocha VI TT/1:120 2650x850(1000) TILLIG/TT/15°

Toto téma je již legendární v tom,že se neustále hledá uspokojivá varianta.Když fruafru popisoval své udivení nad tím,že na takové ploše má být jen odbočka a popsal své tedy řešení,tak mě napadlo,tak proč ne.Opět nastal oříšek u vratného oblouku,nezbylo nic jiného než "odletět" do terénu.Zkoumal,kreslil,dumal,navrhoval.Zaujal mě komplex obchodní galérie a zóny s přilehlými parkovišti.Vratný oblouk jsem schoval do budovy obchodní galérie.Parkoviště více méně kopíruje klesání vratného oblouku a tvoří horní strop.Tím vlastně nevzniká celistvá náhorní plošina,ale je kaskádovitě řešena,plynule propojena silniční komunikaci.Protože severočesko je pomalu díky dolování povrchového uhlí,sama skoro umělá stavba,viz třeba uměle vytvořený tunel na ervenickém koridoru,tak tuto možnost jsem využil.Nalevo nahoře vidíte jakoby hlavní trať,která mizí do umělého tunelu.Příjezdová silnice k obchodní zóně,nalevo pokračuje silným klesáním na úroveň hlavní trati (betonová stavba) a zároveň tvoří další strop vedlejší tratě do Jirkova,která je i v reálu vedena pod přemostěním silničního tahu.Vraťme se k obchodní zóně,hned za ní doleva je spojovací komunikace.Ta vlastně kopíruje horní strop skrytého průjezdného profilu,tím plynule klesá k obchodní galérii,kde máme společné parkoviště.
Pod obchodní galérii vede vedlejší trať z Jirkova a jak vidíme před odbočkou stojí Regio-Shutlle na průjezd Karlexu.Hlavní trať velkým obloukem se ponoří do bývalého továrního komplexu.Na odbočce jde ještě vidět pozůstatky tratě vedoucí do Otvic.Paravod,vyřazený transformátor,všudepřítomná hlušina prorostlé travinou nebo břízkami a dole pod tratí retenční nádrže,spíše kaliště to vyjadřuje vlastně onu jakoby ponurou náladu v této těžce zkoušené krajiny.
Vrcholový bod hlavní tratě je T.K. +149.Parkoviště nad tratí má nivelitu +215.Všude je klesání 1:30 a jen od odbočky směrem napravo je klesání 1:52 a dále ve skrytu rovina.
Přílohy
Dolní Rybník 101.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod czhunter » sob 08 čer, 2013 6:18 pm

To vypadá luxusně.

I když zatím nedokážu pochopit, jak přesně funguje ten skryťák, asi si budu muset udělat 3D model :)
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod mizl » sob 08 čer, 2013 7:07 pm

czhunter píše:... asi si budu muset udělat 3D model :)


Můžeš jej prosím uveřejnit ??? Pro zatím mám stejný problém, neb nemám tak dobrou fantazii.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod juroH0 » sob 08 čer, 2013 7:49 pm

Vlak vychádza zo spodného (väčšieho) skryťáku, ide cez B -> B' prejde tobogánom cez C -> C' a ďalej cez D. Výjde na ľavej strane hlavnej trate pod obchodným centrom, prejde cez odbočku a pokračuje pod továreň kde prichádza do skryťáka cez F prejde cez B' -> B a je opäť v skryťáku. No a vracia sa teraz opačne aby viditeľnou časťou prešiel naspäť.
Ak vlak vychádza z vrchného (menšieho) skryťáku ide na E, vyjde na lokálke, prejde cez odbočku a po hlavnej trati pokračuje F -> B' -> B.

Spracovanie ako inak skvelé ale námet sa mi nepáči, najmä to obchodné centrum, hold, koľko ľudí toľko chutí :lol:
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » sob 08 čer, 2013 7:50 pm

Celé kolejiště se skládá ze tří smyček.Spodní skrytá Most/Chomutov,I.patro Jirkov,hlavní trať.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků