Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 3:38 pm

mlha píše:Ahoj Milane
to depo se povedlo,ale chybí k tomu i druhý díl,Ty víš jaký :D


No jestli máš pro stanici 10000mm,plus na každou stranu po 2000mm na výtažnou kolej ,to jest celkových 14,0 metrů ,můžeš začít stavět :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod depo201 » pon 24 kvě, 2010 3:55 pm

milan ferdián píše:
mlha píše:Ahoj Milane
to depo se povedlo,ale chybí k tomu i druhý díl,Ty víš jaký :D


No jestli máš pro stanici 10000mm,plus na každou stranu po 2000mm na výtažnou kolej ,to jest celkových 14,0 metrů ,můžeš začít stavět :wink:


Mlho, včil mudruj, jaký že sis vybral měřítko :!: :D
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 kvě, 2010 4:48 pm

milan ferdián píše:
Petr Zatrepalek píše:
Jarda H. píše:Téééda, ..... tohle by vypadalo pěkně i jako samostatné dioráma !! Parádní patina, řádně zašpiněné a zaneřáděné depo, v zasklené vitrínce, denně by se dalo na to koukat :shock:


V TTčku nebo Nku určitě, v HO už to je spíš místo manželské postele :D

Krásný námět - mistr se nezapře! Doufám že se tohle dostane i do publikace!


Toto L.D. fakt chcete do brožury :?:


A já furt že mi to je odněkud povědomé a ona je to klasika :oops: Do té brožurky by patřilo podle mě právě nějaké takové depo jako námět pro diorámu nebo modul - i třeba se zmiňovaným skry'tákem (třeba vjezdem do nádražní haly??). Po pravdě mě taky napadlo tohle použít a upravit jako další patro pro moje moduliště - s možností mít to jako převozitelnou diorámu a FREMO modul! V jedné MIBA publikaci má maník domácí kolejiště právě jen jako o něco delší depo (tuším 3,4 m?) a na něm simuluje celý provoz depa. Jako atmosféru tam má vedle po celé délce depa vedoucí hlavní trať a na něm jako na diorámě rychlíkovou soupravu. A nevypadá to vůbec špatně. Pro někoho kdo chce jen sem tam doma provětrat mašiny a jinak jezdí na modulech může být tenhle námět moc inspirativní!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod mlha » pon 24 kvě, 2010 4:48 pm

Radši toto než jezdit s blechama,bylo to na tobě vidět jak tiše závidíš... :D :D
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 kvě, 2010 4:51 pm

mlha píše:Radši toto než jezdit s blechama,bylo to na tobě vidět jak tiše závidíš... :D :D


Jak na ta Nka můžou ty lidi vidět :shock: Takový sergej nebo štokr či papouch se zvukáčem v HO je teprv ta spráná pařba!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 4:56 pm

Stále jedna nekonečná připomínka pro všechny modeláře.Dokud nebudete mít k dispozici dostatek prostoru pro své vysněné téma,bez rozdílu zda jde o kolejiště nebo jen o kousek tratě,vlečky atd. ,vždy budou vznikat jen kompromisy. :wink:
Naposledy upravil milan ferdián dne pon 24 kvě, 2010 5:51 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 kvě, 2010 5:00 pm

Petr Zatrepalek píše:
mlha píše:Radši toto než jezdit s blechama,bylo to na tobě vidět jak tiše závidíš... :D :D


Jak na ta Nka můžou ty lidi vidět :shock: Takový sergej nebo štokr či papouch se zvukáčem v HO je teprv ta spráná pařba!


Při svých dvaceti diopritriích ,jsem spokojený a pohled na osmivozový rychlík uhánějící krajinou zmenšenou v měřítku 1:160 o poloměru R2000mm,je to pro mne zadostučinění.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 25 kvě, 2010 9:19 am

milan ferdián píše:
Petr Zatrepalek píše:
mlha píše:Radši toto než jezdit s blechama,bylo to na tobě vidět jak tiše závidíš... :D :D


Jak na ta Nka můžou ty lidi vidět :shock: Takový sergej nebo štokr či papouch se zvukáčem v HO je teprv ta spráná pařba!


Při svých dvaceti diopritriích ,jsem spokojený a pohled na osmivozový rychlík uhánějící krajinou zmenšenou v měřítku 1:160 o poloměru R2000mm,je to pro mne zadostučinění.


:D :D :wink:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod depo201 » úte 25 kvě, 2010 10:25 am

milan ferdián píše:
Při svých dvaceti diopritriích ,jsem spokojený a pohled na osmivozový rychlík uhánějící krajinou zmenšenou v měřítku 1:160 o poloměru R2000mm,je to pro mne zadostučinění.


http://www.vlacky.com/video_akce/2007/n ... bov_08.wmv :wink:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 kvě, 2010 4:00 pm

Lokomotivní_depo_II_mm2
H0/1:87_3150*525(1050)_PILZ/STANDARD/15°

Druhé řešení lokomotivního depa na stejné ploše.To jsem zvědavý ,jak toto L.D.skousnou normy... :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Max » ned 30 kvě, 2010 8:19 pm

milan ferdián píše:Lokomotivní_depo_II_mm2

Druhé řešení lokomotivního depa na stejné ploše.To jsem zvědavý ,jak toto L.D.skousnou normy... :wink:

Milane , depo je parádní, mít na něj prostor, hned bych si ho postavil, Jen něco málo bych k němu dodal :
ten baráček v hranicích depa obýval "výhybkář depa", zatímco "dozorce neboli Vrchní" míval baráček poblíž točny, jelikož on řídil veškerý posun v depu, a též udílel pokyny točnaři. Místo kotelny mívala takováto (malá) depa častěji Káčko, to mohlo asi tak do roku 1975 (+,-) stát kdekoli, protože bývalo pojízdné vlastní silou. Pak ale učené hlavy z MD nařídily Káčkům uřezat ojnice a na zbrojení je musela tahat jiná mašina. Takže pak už muselo stát někde rovně přes točnu - dvě loko se na točnu nevešly.
Ale lituju chudáky topiče, když v rotundě mažou mašinu a nestačí jim olej, tak musejí dupat s konví přes celé depo až do hranic, kde stojí olejárna. Ještě horší s diesly - kanystr má 20 litrů a táhnout dva takovou dálku.....asi by to chtělo jim tu práci trochu usnadnit.
A ještě jedna věc - pokud by se na té první výhybce podařilo někomu vypadnout, nedostanou se mašiny včas na vlak. Z toho důvodu bývala většina dep (této velikosti) napojena na stanici ve více místech, aby se mohlo vyjet jinudy. Zde by to mohlo být někde vpravo od točny.

To jsou jen takové detaily, aby to bylo "jako doopravdy".
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Ferda » ned 30 kvě, 2010 8:34 pm

Aby to bylo jako doopravdy, tak tomu chybí jen pěšinka k nejbližší hospůdce :lol: .
To ostatní jsou jen drobnosti s kterými si učené hlavy z MD starosti rozhodně nedělaly. Bylo jim srdečně jedno kolik váží kanystr oleje a jak daleko s ním kdo musí.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod MirekTT » pon 31 kvě, 2010 7:01 am

:arrow: Max
Já ti nevím, na Dolním v Brně byly káčka dvě a obě byly na pevno. Že by si kotel jezdil pro uhlí. Dyť to bylo připojený na rozvody páry po depu velkýma přírubama a potrubím. To by museli každé zbrojení kotlu rozšroubovávat a přetěsňovat. A co komín? Ten býval nadstavený, aby byl vyšší. Napevno zavedená elektrika kvůli svícení. No nevím, moc pohyblivě to nevypadalo. Uhlí se zaváželo kirowem, popel se odhazoval na bok a nakládal na vagon. Voda šla z hydrantu. Ty brněnský káčka měli zcela sundaný rozvody a nejsem si jistý, zdali neměli demontovanou nápravu i pod popelníkem kvůli lepšímu přístupu k odpopelení. Co to bylo původně za řadu a jestli i s tendrem, to už v hlavě nedohledám, je to dvacet let zpátky.
Co se týče maziv, z výdejny jsme je fasovali na jednotlivá pracoviště i ve větším množství, jezdilo se proto různě, ještěrkou, rudlem, panváglem, čtyřkolákem. Zkrátka no problem přes celé depo z velkým nákladem. Nikdy jsem neviděl nikoho chodit z kanystrem. Jezdili jsme dolívat i do akumulátorů destliku. Na jeden konec vodu vyfasovat a na druhej konec s ní k mašině. Vše na větším rudlu, rukama, pěšky. Normálka.
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Vladimír_B » pon 31 kvě, 2010 7:23 am

:arrow: MirekTT
V Plešivci topilo a jezdilo K vlastní silou ještě na začátku 90.let http://zeleznica.railnet.sk/modules/xcg ... p?pid=2082 a topení mohli mít připojené na parní spojku topení vlaku...

A nevytápěli se jen depa parničkama. V Berouně, když stavěli novou budovu, tak ji vytápěla němka a mazutka ji vozila zbrojit. :D
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1230
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod MirekTT » pon 31 kvě, 2010 7:33 am

To jo, nepřu se o to, že káčko nemohlo jezdit. Jen mi nebylo jasné snadné připojování k parnímu topnému rozvodu. Popsal jsem jen, co jsem viděl.
MirekTT
 
Příspěvky: 2578
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků