rawen píše:Ahoj Milane,
mohu se zeptat, zda existuje nějaká předloha tohoto uspořádání? Jde mi hlavně o polohu splavu a jeho technické řešení "hned u koleje".
Díky, Radek
Ahoj Radku, prošel jsem hodně podkladů o cukrovarech a jejich plány a záleží, jak který cukrovar měl technicky řešený řepný splav. To co vidíš na obrázku, bylo běžné v cukrovarech (bavíme se o koleji u řepného splavu/zdroj "Řepařské dráhy", autor Jiří Strnad, str.173) a například v cukrovaru v Dolní Cetně měly něco na způsob betonového plotu cca ve výšce 1,1 m nad řepným splavem. Důležitým nástrojem pro vykládku mimo ruční byla ELFA (zdroj "Svět velké a malé železnice" číslo 4 (24) listopad 2007/ str.2 až 19/CORONA).
Obrázek cukrovaru je z prostorových důvodů velkou zkratkou. Chybí tam ještě kolej do vápenky se substrátem vápenec, lokomotivní remíza pro cukrovarskou lokomotivu, kolej pod řízkovou dráhou (transporter+rampa), kolej k nakládce saturačních kalů, škváry, samotné kolejiště cukrovaru a další.
-m-