Naše sny I.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Střelec » ned 23 čer, 2024 2:06 pm

Ty půlky na první pohled nevypadaly, že by se překrejvaly až tak. Ale je to hodně prostorově úsporné.

Napadá mě čistě H0e kolejiště se zákulisím na dvě minisoupravy dostupným úvratí z tunelu, místo pily by byla další stanice s nakládkou dřeva. Příležitostná osobní doprava, osazení kolbenkou na pojezdu Roco nebo örensteinkou od Minitraisu, jeden osobní vagón, dvě dvojice oplenů na dlouhé a dva dlouhé plošiňáky na metrové dříví (nebo s lavicemi pro turisty). Případně ještě mikroslužebák k oplenům.
Střelec
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Střelec » úte 25 čer, 2024 9:14 am

Ještě bych navrhoval druhou subvariantu H0e:
V tunelu dvě koleje, horní stanice (místo pily) by byla úvraťová do zákulisí.
Ve třetí subvariantě by byly úvratě do zákulisí dvě (úvraťová stanice místo pily a úvrať v tunelu) a samotné zákulisí by tudíž bylo patrové. To už by umožnilo provoz čtyř minisouprav, případně malého věžáku.
Střelec
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Střelec » úte 25 čer, 2024 9:28 am

Když před pár lety Milan udělal plánek na "Štrbské pleso", modifikoval jsem tehdy plánek na průmyslovou drážku z těžby kaolínu (inspirace Soos). Doufám, že se ten návrh tak úplně nevytratil. Mělo to být v H0e.
Střelec
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » čtv 27 čer, 2024 10:45 am

Konečně se blíží prázdniny a doba dovolených. .....opět jen tak. -m-
Přílohy
114 MSJF 14 3D pravá.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Střelec » pát 28 čer, 2024 4:52 am

Hezoučké. Ona by vlastně stačila jen tahle půlka - obsahuje vlastně jedno celé malé kolejiště. Pokud bych zobrazenou půlku natáhl na metr, protáhly by se staniční koleje H0f drážky a vlevo by mohla být celá usedlost a ne jen půlka napasovaná na kulisu. Bylo by dost místa na H0 úvrať v tunelu/za kulisou a dostatečná délka kolejí pro krátkou páru (variace na dvounápravovou Kraussku, nebo 310.0 a dva Ul.
Střelec
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » sob 29 čer, 2024 11:41 am

Na vysvědčení to sice není, protože je to jen tak :wink: .-m-
Přílohy
114 MSJF 14 3D levá.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod rawen » sob 29 čer, 2024 6:40 pm

Ahoj Milane,
mohu se zeptat, zda existuje nějaká předloha tohoto uspořádání? Jde mi hlavně o polohu splavu a jeho technické řešení "hned u koleje".

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1746
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2024 8:22 am

rawen píše:Ahoj Milane,
mohu se zeptat, zda existuje nějaká předloha tohoto uspořádání? Jde mi hlavně o polohu splavu a jeho technické řešení "hned u koleje".

Díky, Radek

Ahoj Radku, prošel jsem hodně podkladů o cukrovarech a jejich plány a záleží, jak který cukrovar měl technicky řešený řepný splav. To co vidíš na obrázku, bylo běžné v cukrovarech (bavíme se o koleji u řepného splavu/zdroj "Řepařské dráhy", autor Jiří Strnad, str.173) a například v cukrovaru v Dolní Cetně měly něco na způsob betonového plotu cca ve výšce 1,1 m nad řepným splavem. Důležitým nástrojem pro vykládku mimo ruční byla ELFA (zdroj "Svět velké a malé železnice" číslo 4 (24) listopad 2007/ str.2 až 19/CORONA).
Obrázek cukrovaru je z prostorových důvodů velkou zkratkou. Chybí tam ještě kolej do vápenky se substrátem vápenec, lokomotivní remíza pro cukrovarskou lokomotivu, kolej pod řízkovou dráhou (transporter+rampa), kolej k nakládce saturačních kalů, škváry, samotné kolejiště cukrovaru a další.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 črc, 2024 8:20 am

Letní lenošení, jen tak :D . -m-

Varování :
Pohled 3D obsahuje optické klamy.
Přílohy
116 MSJF 16 3D levá.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Ivan » úte 09 črc, 2024 11:20 am

Hmmm, ještě že můj projekt MSJF v TT má do realizace ještě tak rok až dva. Materiál je, ale když vidím nové planky, počkám a přehodnotím.

AD optický klam, našel jsem :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1790
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Naše sny I.

Příspěvekod workous » stř 10 črc, 2024 6:29 pm

A hrom do bubnu....to je parádička Milane, jsi kouzelník
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2143
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » pát 23 srp, 2024 10:54 am

První pokus o "Cameo". Kolej napravo, která bude při neprovozu sklopená, má délku 60,0 cm. Kdo nezná geometrii kolejiva "SETRACK", nechť se zdrží komentářů. -m-
Přílohy
Tomášov.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod milan ferdián » pát 23 srp, 2024 10:57 am

A něco pro ty, co mají velké oči :D :wink: , protože takto většinou mega kolejiště končí. -m-
Přílohy
Štěpánková Iva 1 DF .jpg
Štěpánková Iva 2 DF.jpg
Štěpánková Iva 3 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12000
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Naše sny I.

Příspěvekod Střelec » pon 26 srp, 2024 4:32 pm

A hele - JSMF s nástavcem! Kdyby k tomu byl podobně řešenej protikus místo odkládací výtažný koleje, byla by to hezká "nudlodráha" na šířku garsonky.

Nebo by protikus mohlo tvořit zákulisí, postavený na místo výtažný koleje. Bylo by to pak užší a nebylo by nutný kvůli manipulaci šmátrat za kulisou. Ten předek by byl hezkej kousek na střídání do mý Lokálky, jenom bych to osadil nádražní budovou ÖLEG se skladištěm, která mi tu zahálí. Výtopna by byla buď vpravo dole místo vlečky, nebo naopak vpravo nahoře, kde je teď odjezd do zákulisí a odjezdová kolej by šla na střed, aby navazovala na hotové dílce. Vpravo by byl mezikus s mostem a nádražíčko od Lokálky s delším šturcovým dílem. Ale na to teď bohužel nemam čas, prachy ani prostor.
Střelec
 
Příspěvky: 1690
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník