Tak zase po dlouhém čase došlo na jeden papírový model. Tentokráte došlo na Hurvínka M131.1 staženého z webu autora http://sleska.szm.sk/
S ohledem na okolnosti mi bylo přiděleno jako jednomu ze skoro členů spolku Kolej-klub, který pořádal muzejní víkend v Turnovském depu, obsluhování H0 kolejiště. Což znamenalo že tam nebude dotyčný který jej onsluhoval dříve, takže příprava kolejiště a provoz padli na mě, a bylo také jasné že motoráček který se tam proháměl dříve letos nebude... tak nastal malý maraton, vymyslet nějakou náhradu. O stránce vím už delší dobu lepij jsem z ní do TT zmenšený model služebáku Da, takže bylo jasno odkud model bude... pak výběr jestli se pustit do M 152 (tu tam měl kolega co tam býval dřív, a která je vlasně i klubovým vozidlem) nebo M131 (která zase o trochu líp zapadá do doby ztvárněné na kolejišti... s ohledem na představu že model bude trochu plastičtější nakonec padla volba na M131, hlavně kvůli vyřezávání oken, i když s vnitřními rámy jich je ve výsledku víc jsou jen pravoúhlé, takže snadnější na realizaci (na tu byl necelý týden, teda jen chvíle párkrát odpoledne a večery) a to i s vyřešením pojezdu (přestavbou továrníhoTT startsetového pojezdu BTTB, který měl kola vcelku vhodného průměru a po letmé rozborce by měla jít upravit i vhodná vzdálenost náprav pro H0 model z toho co je doma k dospozici,, takže odpadlo schánění dílů a čekání jestli vůbec dorazí včas...). Interiér jsem ani nedělal, protože by trochu překážel a hlavně bych na to neměl dost času, i takto to bylo docela dost hektické a poslední večer před akcí jsem se jěště mordoval s pojezdem který se nedařil dle pšedstav, takže ani na některé detaily jako zasklení, nárazníky, dodělíní detailů na střeše a podvozku už nedošlo. A díky šikovnému pomocníkovi jsem jeětě na akci měl trochu času doladit pojezd aby to aspoň trochu jezdilo (spíě poskakovalo a rámusilo, takže nebyl potřeba ani zvukový modul... protože původní ozubená kolečka nepřežila přetažení na novou hřídelku, takže jsem tam nakonec dal jiné z jiného pojezdu BTTB). Takže nakonec skoro den a půj jezdil a mohl dělat radost malým i velkým divákům. A někteří ani netušili že to je model z papíru, asi hlavně kvůli nabarvené střeše která trochu mátla...
hrubý základ
zatím jen nasucho položená střecha
a stále nedokončený model už v provozu na kolejišti
Svůj účel splnil Hurvínek řekl bych že docela dobře, i přes hromadu nedodělaných drobností, takže do příště se může ladit dál... ale dost mořná dojde na celou novou stavbu, včetně vylepšení drátovo-plechového pojezdu...