Cordarone01:> V původním návodu není propojení z jednoho kraje na druhý.Ahoj.
Propojení není v návodu, ale fyzicky na časovači BTTB 8420, zespodu. Se samotným časovačem tento propoj nesouvisí a není s ním elektricky propojen. Slouží pouze pro zjednodušení zapojení časovače spolu s relé BTTB 8410, kde propojuje zem
R do kontaktu
A.
Samotný časovač funguje tak, že po vjetí lokomotivy do úseku se v časovači přes kola a motor lokomotivy z druhé koleje zahřívá bimetal. Po dosažení teploty nastavené otočným voličem se v časovači přepne kontakt, který v tomto zapojení vyzkratuje bimetal a propojí úsek. Tím se bimetal odpojí, začne chladnout. Vlak odjíždí. Až bimetal ochladne, kontakt přepne napájení úseku z přímého propoje na bimetal a úsek je připraven na zastavení další lokomotivy. Nevýhodou je napájení z trakčního zdroje přes motor lokomotivy, délka stání tak bude úměrná odporu v motorku konkrétní lokomotivy a aktuálně nastavené rychlosti na analogovém ovladači.
Při použití časovače spolu s bistabilním relé (BTTB 8410) je časovač spínán kontakty (BTTB 6640) před vjezdem do úseku, které vstupem 1 přepnou relé do pozice 1 a relé odpojí úsek a připojí bimetal. Po dosažení doby ohřevu kontakt v časovači sepne vstup 2 relé, to v pozici 2 odpojí bimetal a připojí úsek, takže vlak může odjet. Po ochladnutí bimetalu přestane časovač spínat relé do pozice 2 a do úseku může vjet další vlak. Bimetal je v tomto případě ohříván přímo proudem ze zdroje pro příslušenství, takže doba odpojení úseku a stání lokomotivy bude vždy stejná.
----
Kontakty v časovači BTTB 8420 (od toho horního s úchytem na drát):
- vstup, uvnitř vede na teplem řízený přepínač,
- (propoj),
- výstup z přepínače za studena sepnutý a přes odporový drát ohřívající bimetal,
- výstup z přepínače za studena rozepnutý,
- (propoj).