Stránka 1 z 2

Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 5:14 pm
od RomanH074
Dobrý den, jsem začátečník, tak se předem omlouvám za asi blbé dotazy. Po prohlížení dostupného kolejiva jsem se rozhodl i kvůli jeho celkové dostupnosti a levným přestavníkům pro Peco. Mám v plánu budovat ne modulové, ale kvůli zatím nestálému placu segmentové digitální kolejiště. Práci s flexi kolejemi zvládám z dob TT, kdy jsem si postavil všelijak zprohýbaný okruh s jednou výhybkou jako pokus. Bohužel jsem u Peca narazil na dva druhy výhybek, s napájenou a nenapájenou srdcovkou. Mám digitál od Roca se z21 start. Které výhybky si mám pro provoz v podobě Brejlovců a Bardotek s M152 vybrat ? V elektrice se moc nevyznám a nevím jaké výhody či nevýhody která srdcovka má a jakou si pořídit. Dále je lepší pro nový vozový park Code 75, nebo radši klasické Code 100 ? To nižší Code se mi po pokusném zaštěrkování zdá hezčí. Děkuji předem za rady. Ceny výhybek jsou bohužel vyšší, než běžné kolejivo, tak bych se nerad sekl.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 5:26 pm
od Edys
Osobne preferuji prestavniky MP1 ktere maji realisticky pohyb. Co se tyka výhybek tak rozhodne s napajenou srdcovkou.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 5:32 pm
od Edys
Ted jsem se navic koukal na ceny a kdyz se k samotnemu prestavniku prictou dalsi potřebné cicoviny ta cena uz tak zajimava neni.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 5:46 pm
od vperlik
Obecně platí asi pro každé kolejivo, tj. nejenom pro PECO, že výhybky s napájenými srdcovkami jsou lepší, protože postrádají nenapájené části, které mohou být pro některé modely problém (zejména pro dvounápravové lokomotivy), ovšem je u nich nutno zajistit správné napájení srdcovky a tudíž složitější zapojení. Způsobů je více, doporučuji si přečíst např. vlákno http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=3873 . Záleží, co preferujete více, jestli co nejnižší náklady, nebo vyšší spolehlivost.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 6:02 pm
od RomanH074
Děkuji za odkaz na vlákno o problematice. Pochopil jsem správně druhý příspěvek v tom vlákně od Houmra, že výhybku s napájením ano, ale napájené to být nemusí, když zespodu raději udělám přípravu vodičem, kdyby něco? Momentálně mám Bardotku, Čmeláka a Brejlovce od Roco, ty to snad všechno projedou i tak, nebo ne? To napájení je jen jistota? Díky za trpělivost. Jedná se jen o asi pět dlouhých rovných výhybek na vesnickém nádraží s rampou, na víc si zatím ani netroufám.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 6:10 pm
od RomanH074
Jinak díky za tip na ty motorické přestavníky, o tom budu vážně přemýšlet.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 6:56 pm
od fulda
pro digitál používej vždy s napájenou srdcovkou. V digitálu se dá jezdit po výhybkách modelově pomalu a tak to budeš dělat a hrozně by tě štvalo, kdyby to drncalo, blikalo a ztrácelo zvuky.

Pokud použiješ tu MP1 a k ní odpovídající dekodér, tak ti na přesavníku zůstane volný přepínač právě pro to napájení srdcovky.

Co se týká volby výšky kolejnice, tak to je jasné code 100 v H0 je 2,54 * 87 = 220mm, zatímco code 75 je 1,9 * 87 = 165mm. Takže to code 75 se víc blíží realitě a proto je ti na pohled líbivější.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 7:48 pm
od RomanH074
Moc díky za odkazy, děkuji všem za objasnění.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 7:51 pm
od vperlik
RomanH074 píše:Děkuji za odkaz na vlákno o problematice. Pochopil jsem správně druhý příspěvek v tom vlákně od Houmra, že výhybku s napájením ano, ale napájené to být nemusí, když zespodu raději udělám přípravu vodičem, kdyby něco? Momentálně mám Bardotku, Čmeláka a Brejlovce od Roco, ty to snad všechno projedou i tak, nebo ne? To napájení je jen jistota? Díky za trpělivost. Jedná se jen o asi pět dlouhých rovných výhybek na vesnickém nádraží s rampou, na víc si zatím ani netroufám.


No, v zásadě je to tak, ale když už budete mít výhybky s možností srdcovky napájet, tak bych to už i zrealizoval. Záleží pak kromě jiného i na údržbě a čistotě kolejí, kol a sběračů, jak spolehlivě vám budou modely přes takové výhybky jezdit, čím více náprav se spolehlivým sběrem proudu, tím lépe, takže třeba s tím čmeldou asi mít problém nebudete. Ale uvědomte si, že všechno se časem zhoršuje a nic nedokáže otrávit radost z kolejiště více, než když vám vlaky každou chvíli zastavují jinde než mají. Tak proč si taková riziková místa vědomě přidělávat už na začátku ? A zkuste si také na tomto fóru vyhledat a přečíst články na téma použití různých přestavníků, než se pro nějaký rozhodnete. Nevadí, když třeba ze začátku nebudete úplně všemu rozumět, ale uděláte si do toho alespoň nějaký náhled.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 10:34 pm
od RomanH074
Děkuji moc za odpovědi.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: pát 13 říj, 2017 10:44 pm
od RomanH074
:shock:

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: sob 14 říj, 2017 11:21 am
od vperlik
RomanH074 píše:Děkuji moc za odpovědi, na štestí se nechystám nic skrytého, trať Klatovy- Horažďovice, stanice Nemilkov s odbočkou na vykládku kamene a cementu kousek za stanicí pro stavbu těžké silnice po tanky + stanici Malenice, pro příkladnou vykládku tanků ve stanici směr SRN (dle přání syna) Roco Military .Vagony mám výsypné + cement + něco na dřevo, které se tam dnes nakládá ? Pro Mialenice tři poválečné. Je tu někdo z Klatovska, kdo by poradil, v HO? Budu muset krátit, ale staré nádraží, stará stavědla, vjezdová návěstidla, která se právě zrušily. To je má doba. Nebo trať na Železnou Rudu - Alžbětín. Brejlovce + dřevo. Navíc ospravedlňující park DB na styku. Viz Kuehn TT, zatím v H0 není Waldbahn.


... a to už je dotaz na jiné téma a do jiného vlákna. Snažte se ale nejprve projít již existující příspěvky, stojí to sice čas, ale tím se dozvíte nejvíce a naučíte se na tomto fóru orientovat, kam svoje dotazy směrovat, většinou není potřeba zakládat nová vlákna ... Vytvořte si svoje první návrhy, klidně od ruky, a ve vláknech kam to patří vám to jistě zdejší odborníci rádi "poplivou", nebojte se, žádný učený z nebe nespadl a každý nějak začínal ..... Ale zásada je nejprve hledat a číst a pak až se ptát ....

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: sob 14 říj, 2017 12:02 pm
od HonzaM
RomanH074 píše:Pochopil jsem správně druhý příspěvek v tom vlákně od Houmra, že výhybku s napájením ano, ale napájené to být nemusí, když zespodu raději udělám přípravu vodičem, kdyby něco? .

Pozdější připojení napájení srdcovek není možné, výhybky bez napájení srdcovky je mají plastové, což znamená krátkodobé přerušení napájení. U dvouosých hnacích vozidel (třeba motoráky nebo krátké posunovací lokomotivy to múže vést k zastavování i u čtyřosých se to může projevit v důsledku znečištění koleček. Takže rozhodně výhybky s vodivými srdcovkaní. Zapojení je s většinou přestavníků jednoduché, žádnou složitost v tom nehledej. U výhybek s vodivou srdcovkou je připojení napájení nutné, protože srdcovka určená k napájení je delší než plastová srdcovka a výpadek napájení by byl příliš dlouhý.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: sob 14 říj, 2017 12:33 pm
od Brejla
HonzaM píše:
RomanH074 píše:Pochopil jsem správně druhý příspěvek v tom vlákně od Houmra, že výhybku s napájením ano, ale napájené to být nemusí, když zespodu raději udělám přípravu vodičem, kdyby něco? .

Pozdější připojení napájení srdcovek není možné, výhybky bez napájení srdcovky je mají plastové, což znamená krátkodobé přerušení napájení. U dvouosých hnacích vozidel (třeba motoráky nebo krátké posunovací lokomotivy to múže vést k zastavování i u čtyřosých se to může projevit v důsledku znečištění koleček. Takže rozhodně výhybky s vodivými srdcovkaní. Zapojení je s většinou přestavníků jednoduché, žádnou složitost v tom nehledej. U výhybek s vodivou srdcovkou je připojení napájení nutné, protože srdcovka určená k napájení je delší než plastová srdcovka a výpadek napájení by byl příliš dlouhý.


Roman ale píše, že koupí výhybky s napájenými srdcovkami, jen zvažuje, že je zatím nepřipojí a vyvedené vodiče nechá pod kolejištěm zatím jen volně viset. Po vyzkoušení přejezdů lokomotiv je případně připojí.

Re: Výhybky Peco H0 pro digitál

PříspěvekNapsal: sob 14 říj, 2017 4:13 pm
od HonzaM
Brejla píše:
HonzaM píše:
RomanH074 píše:Pochopil jsem správně druhý příspěvek v tom vlákně od Houmra, že výhybku s napájením ano, ale napájené to být nemusí, když zespodu raději udělám přípravu vodičem, kdyby něco? .

Pozdější připojení napájení srdcovek u výhybek bez napájených srdcovek není možné, výhybky bez napájení srdcovky je mají plastové, což znamená krátkodobé přerušení napájení. U dvouosých hnacích vozidel (třeba motoráky nebo krátké posunovací lokomotivy to múže vést k zastavování i u čtyřosých se to může projevit v důsledku znečištění koleček. Takže rozhodně výhybky s vodivými srdcovkaní. Zapojení je s většinou přestavníků jednoduché, žádnou složitost v tom nehledej. U výhybek s vodivou srdcovkou je připojení napájení nutné, protože srdcovka určená k napájení je delší než plastová srdcovka a výpadek napájení by byl příliš dlouhý.


Roman ale píše, že koupí výhybky s napájenými srdcovkami, jen zvažuje, že je zatím nepřipojí a vyvedené vodiče nechá pod kolejištěm zatím jen volně viset. Po vyzkoušení přejezdů lokomotiv je případně připojí.

Napájení srdcovky není nic složitého a rozhodně bych to udělal hned.