Protože se mi nechtělo objednávat větší počet docela drahých stavitelných spřáhel, platit poštovné a čekat na dodávku, nakonec jsem to vyřešil po svém. Některá krátká spřáhla ( černé barvy ) mají v té prodloužené části, která se zasouvá do šachty, z boků docela výrazné prolisy. Zdálo se mi, že plast těchto spřáhel je docela měkký, tak jsem zavzpomínal na středoškolská léta, kdy byl v dílnách pilník náš "nejlepší přítel"

a vybrousil jsem z kousku železe dvoudílný "lisovací" nástroj, který po vložení spřáhla právě těmi prolisy do výřezu v přípravku umožní ve svěráku stisknout "krček" spřáhla, o něco ho zploštit a dosáhnout tím prodloužení toho krčku ( v mém případě o cca 0,6mm), aniž by tím došlo k nějakému výraznějšímu snížení tuhosti spřáhla. Zjistil jsem, že k zajištění dostatečné vzdálenosti vozidel i v protiobloucích stačí prodloužení spřáhla na lokomotivě o 0,8mm. Použil jsem vnitřní část dia rámečku a vytvořil podložky ( viz foto). Stačí jen prostý malý obdélníček, který jde kupodivu dobře přilepit ke spřáhlu vteřinovým lepidlem. Přišlo mi zbytečné vyrábět obdélník s otvorem uprostřed, protože i spřáhlo bez úpravy se opírá o kraj šachty jen na jedné ( spodní straně). Jak jste si asi všimli, mezi tloušťkou "podložky" (distance) 0,8mm a prodloužením krčku spřáhla 0,6mm je určitá disproporce. Možná by šlo krček spřáhla ještě víc zmáčknout a tím ho víc prodloužit, ale z důvodu zachování té tuhosti a pevnosti v tahu jsem už raději zvolil o něco pracnější variantu- zbroušení zobáčků na konci spřáhla o ty cca 2 desetiny. Výroba přípravku a práce na 1. zkušebním spřáhle mi zabrala cca 3hodiny, ale "sériová" úprava už je práce tak max. na 20minut/ks ....
A to se vyplatí !
