H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » pát 26 čer, 2020 2:22 pm

 
To Stanin:

Ano, Kocour nebo Hektor, případně ta trojosá Rosnička.
A tím malým motoráčkem M152 nebo 810 počítám, ať to dopadne tak (H0) či onak (TT).

Co se páry BR55/413 týče, mám trochu psychologický problém s trvalou jízdou z koncové stanice tendrem napřed.
No, nějak to dopadne.
Třeba by se časem nějaká vhodná (= česká) menší (C, 1C, C1 apod.) tendrovka dala sehnat.



hank píše:Když člověk netrvá na historické přesnosti, může si vymyslet svůj příběh, který by ale měl být historicky věrohodný - sice to tak nebylo, ale v kontextu doby a událostí klidně mohlo být...


Jo, jo, přesně tak.

Třeba pro něco nostalgickýho z I. epochy v případném měřítku H0, co by se yyskytovalo v jinak na kolejišti převažující epoše III či IV, už mám vymyšlenu "zcela neprůstřelnou" (lol) legendu o tom, že je zrovna neděle a parta nadšenců právě provozuje na lokálkové trati pamětnické jízdy s párou z časů našich dědečků (viz obrázek v příloze) pro rodiny s dětmi a všechny šotouše z blízka i daleka.
Tady by mi ani nevadilo, že to není v barvách naší C a K monarchie, ale že souprava je třeba "v rámci družebních styků dlouhodobě zapůjčena" od Prušáků.
 
Přílohy
Epocha_I.jpg
Epocha_I.jpg (13.49 KiB) Zobrazeno 6150 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod hank » pát 26 čer, 2020 3:46 pm

K lokálkovým parním lokomotivám v TT.
413.0 je momentálně jediný průmyslový model ČSD, který se takovému typu nasazení aspoň blíží, i když pro lokálky tato lokomotiva určitě typická nebyla. Blíž už k tomu mají mutace BR 64 = 365.4 ČSD, které byly občas nasazovány do společných turnusů spolu s 354.0 nebo jako zálohy za ně a na lokálkách se mohly vyskytnout ještě i v 50. letech. Těsně po válce mohly do traťového provozu občas zasáhnout i některé BR 91.3-18 = 335.1 ČSD. No a pak ti ještě zbývá možnost hlídat burzy a bazary, protože tam se občas v TT vyskytne i přestavba průmyslového modelu na 423.0, 433.0 nebo 434.1/2 ČSD. Ale v 70. letech bylo možno potkat v turnusech na lokálkách i větší stroje, např. 534.03 (lokálky v obvodu depa Šumperk) nebo 556.0 (Telč).

Ježdění tendrem napřed u lokomotiv 434.2, 534.03 nebo 556.0 bylo v takových případech (např. Telč, Kouty nad Desnou, Javorník ve Slezsku, Dobříš...) úplně běžné.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6199
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod look23 » pát 26 čer, 2020 9:29 pm

Stanin píše:Pokud chceš dělat českou lokálku, tak v TT nevidím problém. Máš v něm kocoura, pielsticka, hektora, rosničku (ok, ta už moc sehnat nejde), M152 (v malosérii, na podzim od Kuehna). Pokud bys chtěl novější vozidla, tak je tu řada 840 od Kuehna. Páru jsi už zmínil - 413 od Pika. Já myslím, že ideál. A pokud bys rád barču či brejlovce, tak zase Kuehn a za pěkný peníze.


Dokonce by šlo tam procpat i třeba řadu průmyslovek T448.0 / 740.
Příklad z reálu: Vrbno pod Pradědem. Vlečková T448.0557 dopravovala do stanice plné vozy z dřevařského závodu a pak další T448.0927 z lisoven.
Na fotce odkaz je třeba 740.931, která nevím čí byla.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod HonzaM » sob 27 čer, 2020 5:57 am

ohruska píše:Kdybych měl požehnání manželky, tak bych asi šel do tohoto: http://www.trainlady.com/portfolio_furniture8.htm

Pěkný vlakodrom. Je to patrně N nebo Z, aby se to vešlo do takovéto vitriny (velikost vitriny odhaduji srovnáním s knihovnou v pozadí).
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4133
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Ivan » ned 28 čer, 2020 2:40 pm

Vítej Dovi na fóru, jak již psali ostatní, vše má pro a proti a je to jen na tobě.

Když se nemůžu rozhodnout při srovnávání plus a mínus, tak se prostě řídím pocitem, jdu se podívat a co na mne zapůsobí lépe, vyhraje.
Kdysi jsem měl jako dítě menší vlakodrom v TT s vozidly BTTB a Zeuke, který již zmizel v propadlišti dějin. Když jsem se chtěl k vláčkům vrátit, zvažoval jsem H0, ale pak jsem viděl kolejiště trainmaniaka a bylo rozhodnuto, že zůstanu u TT.

Držím palce s nelehkým výběrem, jistě se rozhodneš správně.

Ivan
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1714
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Tomáš10 » pon 29 čer, 2020 1:13 pm

Já bych doporučil navštívit výstavy a těmi lidmi pokecat, každý Ti ukáže co potřebuješ a rozměry panelů a poloměry oblouků uvidíš nejlépe.
Ti ochotnější půjčí do ruky na chvilku ovladač na osahání.
Tomáš10
 
Příspěvky: 196
Registrován: stř 06 úno, 2013 1:28 pm

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 12:34 pm

 
O víkendu jsem byl zcela pohlcen malými vnoučaty (necelých 5 a necelé 4 roky), která u nás byla poprvé bez rodičů a přes noc, a taky po dalším velkém rozvažování, do čeho teda jít, a pak po předchozí telefonické domluvě jsem včera absolvoval zhruba hodinovou návštěvu u majitele obchodu Vláčky Bekr (jihozápadní okraj Brna), nesmírně vstřícného modelářského nadšence Zdeňka Bery a jeho hodné a chápající manželky. Konkrétních informací k přemýšlení mám tedy po fyzickém vizuálním srovnání nejrůznějších modelů k dispozici ještě víc než dřív, jenže tím se paradoxně moje rozhodnutí neulehčuje - dochází mi teď už naplno, že každé nabízející se měřítko má velké množství lákavých vlastností, které zase asi člověk začne dříve nebo později postrádat u těch druhých velikostí. Ale to vy zkušenější už víte asi dávno.
Pro srovnání s plánky Milana Ferdiána jsem si zakoupil ještě i pár brožur s plánky kolejišť anglické firmy PECO, a ještě navíc k tomu jsem byl ochotným panem Berou vybaven i nejnovějšími katalogy firem zabývajících se železničnímu modelářství.

Konečně se tedy dostávám ke svým slíbeným odpovědím na první vaše reakce - díky moc za ně...

-----

ohruska píše:Mám to hodně podobné.
V mládí vláčky na koberci, taky H0, pak vláčky vystřídala RC modelařina všeho druhu a nyní zpátky k vláčkům.
Zvolil jsem TT, protože už na to moc nevidím a cit v prstech taky nic moc, takže na N jsem si netroufl.
Nyní zjišťuji, že jsem to měl zkusit, jsem omezen prostorem do L 180cm x 240cm, při hloubce panelu tak max 80cm.
Takže soupravy budou max 600mm dlouhé.
K řízení mám dělané moduly s arduinem. Láká mě automatický provoz přes PC, momentálně se učím ROCRAIL, ale chtěl bych i ruční ovládání, něco jako Multimaus.
Takže jsem v režimu zkušebního kolejiště, tři okruhy, 8x výhybka, na kterém si ověřuji funkčnost a možnosti řízení. Co mě zatím nejvíc zaskočilo, je nutnost rozdělení úseků na dva, tři až čtyři části, je to hrozně moc senzorů obsazenosti kolejí a tahání nekonečného množství drátů.
Ale bojuji a těším se jako malý kluk, když to začne fungovat a vláčky začnou samy jezdit.
Ota


Ahoj,
Nko je pro mne strašně lákavé tím, co se u něho dá zrealizovat na menším prostoru, jenže...
Jenže při fyzické konfrontaci jsem byl docela překvapen, jak moc se můj nynější dojem liší od toho, co jsem si až dosud pamatoval z dětství.
Tehdy mi to eNko jako malému 10 až 13letému klukovi nedělalo ani po přechodu z H0 žádný problém. Zpětně si to vysvětluju tak, že menším dětským rukám a ostrému zraku to tehdy asi muselo připadat všechno takové přirozené, normální a dostatečně "robustní" do ruky, a viděl jsem snadno i ty nejmenší detaily (ono jich nebylo tolik na těch tehdejších východoněmeckých modelech za pár kaček, a taky i vzhledem k těm tehdy běžně dostupným technologiím). Ale dneska s horším zrakem šedesátníka se už mohu jen divit, jak mi mohlo to eNko připadat tehdy tak docela velké...
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 12:41 pm

 
Stanin píše:Ahoj,

každé měřítko má svoje příznivce a odpůrce. To můžeš mimo jiné vidět i v mém vlákně hned vedle. Oproti mně máš výhodu v tom, že ti stačí lokálka a ta je, dle mého, na 300 x 100 cm realizovatelná i v H0. Je jen na tobě, co ti padne do oka. Já nemám nic proti žádnému měřítku, ale nejvíc mi vyhovuje H0. Ideální by bylo, aby sis všechna měřítka osahal osobně a rozhodl se. Papír snese všechno, ale osobní zkušenost kolikrát jiná. Kdybych začínal od nuly, tak bych šel do TT. Nabídka modelů tuzemských předloh je slušná a několik zdejších kolegů dělá tétéčku svou prací pozitivní reklamu. Tak jsem to taky v minulosti udělal, když jsem se k modelaření vracel. Ale tak nějak to nebylo ono. Nutno zmínit, že nebyla ještě taková nabídka českých vozidel, jako je dnes a o zvuku jsem ještě nepřemýšlel. Skončil jsem tedy u H0 a to opakovaně. Důvod, proč jsem vždy znova zkoušel menší měřítko (TT/N), byly nároky na prostor. Ale to je podle mě jediná nevýhoda H0, i když podstatná.
Doma už nic z TT a N nemám, ale pokud by sis chtěl zkusit H0, tak to mohu sloužit. Případně se můžeš stavit do KŽM Brno, pokud jsi poblíž Brna a pokecat tam. Část kluků tam dělá i TT. Kdyžtak napiš zprávu a domluvíme se.


Už jsme spolu mezitím tady v diskusi "mluvili", děkuju Ti ještě jednou za všechny Tvé příspěvky a i za nabídku případného osobního setkání k "osahání" si H0. I návštěvu kluků v KŽM Brno a Moduly Brno mám v plánu (a časem snad i své osobní zapojení se, pokud bych mohl ze své strany něco nabídnout) - kdybych se i se svými zatím malými vědomostmi a zkušenostmi osmělil a oni by byli ochotni věnovat trochu svého času začátečníkovi. Ale nejdříve bych rád získal alespoň nějaké základní vědomosti (jakési "povinné" minimum potřebné pro aspoň trochu smysluplnou diskusi), abych se mohl ptát už k věci - nechci jejich a ani Tvojí ochotu zneužívat svou event. nepřipraveností a plýtvat časem vás zkušenějších na (z jistého pokročilého pohledu) možná banality.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 12:46 pm

Trixt píše:No, koukám Dovi, že řešíš stejný problém jako já přede dvěma lety. Mně též žena položila otázku, zda se nechci pustit do kolejiště, že jí v obýváku nebude vadit (jinde místo nebylo). Navíc i syn chtěl tenkráte pomáhat (dnes již má ale jiné zájmy). Jelikož jediný použitelný prostor, který se v obýváku dal využít byl asi 2,6 x 1,05 m, rozhodl jsem se nakonec pro TT. U N mně vadilo to, že na to nevidím, nedostatek ČD vozidel a také hlavně se mi zdály ceny za kolejivo, zvláště za výhybky, docela vysoké. H0 jsem nakonec také zavrhl, neb jsem chtěl modelovat alespoň trochu provozně složitější kolejiště a v daném prostoru se nic kloudného nedalo vymyslet. Pozitivem H0 je, že když něco modeluješ, nestojí tě to tolik nervů, jak v TT nebo dokonce v N, když chceš mít něco uděláno detailně. Ale jak jsem již napsal, vrtl jsem se k TT. Také mě tenkráte zaskočilo, kam se ovládání kolejišť posunulo. Jelikož ale já mám rád technické novinky, prakticky ihned poté, co jsem trochu pochopil principy, jsem se rozhodl, že kolejiště budu řídit plně digitálně a nejlépe pomocí nějakého programu. A doteď si myslím, že to u domácího kolejiště je asi nejlepší volba. Navíc máme ještě jednu společnou vlastnost a tou je Brno. ;)

P.S: Jedinou nevýhodou stavby kolejiště v obýváku (předpokládám, že ty na to máš jiné prostory) je skutečnost, že člověk neustále vše uklízí, aby obývák vypadal jako obývák, a ne jako dílna. ;) Jinak naopak výhodou je to, že když někdo přijde, tak může sledovat kolejiště i z pohodlí sedačky. ;)


Ahoj Trixte,

musím se (a rád) přiznat, že už řadu týdnů, co zde nasávám atmosféru a vědomosti, se mi to Tvoje (a Milanovo) krásné kolejiště s dlouhou širou tratí do koncové stanice MOC LÍBÍ a že mezi asi 20-25 oblíbenými ho mám zařazeno mezi pár svých NEJOBLÍBENĚJŠÍCH.

Vím, že jsou zde 2 základní varianty, z nich jednu stavíš nebo už máš postavenu (?) a obě jsou (aspoň tedy pro mne) moc pěkné svým celkovým charakterem a svými možnostmi. Jen tak ze cviku jsem si (pro sebe) redukoval (trošku zjednodušil) obě stanice, ale i bez redukce se mi líbí obě řešení, a v neposlední řadě malebnost poklidného koncového nádražíčka.

TT_Trixt_koncova_stanice.jpg
TT_Trixt_koncova_stanice.jpg (19.72 KiB) Zobrazeno 5562 krát


ad P.S.)
Ano, máš pravdu, bude to mimo obývák v samostatné pracovně v rodinném domku, takže aspoň o jednu malou starost míň.
Rád bych se Tě vyptal na Tvé zkušenosti s TT, a přiznám se, že i Ty, a dále např. Trainmaniak (a další TTčkáři) a všechna vaše kolejiště jste jednou z hlavních příčin, proč jsem ještě nezakotvil u H0 a proč pořád lavíruju mezi H0 a TT. A jestli se nerozhodnu, tak se snad dám k myslivcům.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 1:02 pm

milan ferdián píše:Dobrý den,
děkujeme za vaší přízeň a zájem. Manželovi se líbí váš nadpis a ač je N-kař, doporučuje vám H0/1:87, ikdyž se na tento prostor moc kolejí nevejde. Samozřejmě manžela, klidně oslovujte kolego :wink: a v počtu kolejových plánků jste se skoro trefil cca 300. Plánky kolejišť slouží jako inspirace pro železniční modeláře. Není třeba, aby byly přímo stavěny podle nakreslených předloh. Stačí, když modeláře zaujme a vybere si svoji cestu realizace, tam kam si přeje.

Na váš skoro prostor plánek kolejiště v H0 existuje, ale má rozměry 3000 x 1200. Při hloubce minimální aspoň 1000 mm, musíte jít v H0 do pater. Hloubka 900 mm se skutečně hodí pro modelovou velikost TT nebo N. Námětem kolejiště zůstává regionální dráha ve sledu / vratná smyčka se skryťákem / mezilehlá stanice / koncová stanice /. Minimální poloměr traťových oblouků na širé trati R425/ELITE.

Regionálka
H0/1:87
epocha III/IV
3000 x 1000
ELITE/15°

S rozhodnutím nespěchejte, zvažte všechny možnosti daných modelových možností.
S pozdravem
V.F.



Paní Věro,

mezitím jsem už psal a reagoval obsáhle na Váš navazující příspěvek obsahující i nástřel plánku H0/1:87 3000 x 1000 mm ve vlákně "Plan kolajiska XI", a to zde:
viewtopic.php?f=49&t=11342&start=90#p275658


MF+VF_for_Dovi_H0_300x100cm.png
MF+VF_for_Dovi_H0_300x100cm.png (6.09 KiB) Zobrazeno 5558 krát


Znovu velké díky Vám a Vašemu manželu Milanovi
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 1:06 pm

 
sidlo píše:3 × 0,9 m -- v H0 s tím se dá pracovat

Start set Roco pro rok 2020 je to bída, nečekám že to bude lepší
https://www.roco.cc/en/productsearch/0-0-0-0-0-0-0-001001-0/products.html

Digitál:
z21 bílá + multiMAUS -- pro začátek dobrá volba, prodraží se zpětný ohlas (až na to přijde řeč)
DR5000 -- výborný poměr cena/výkon, nějaký ovladač (multiMAUS) se musí koupit zvlášť, pokud se uživatel nespokojí s telefonem nebo tabletem

Vozidla:
422.0 -- Brawa, dost drahé
354.1 (BR 77.3) -- stále se opakují, více výrobců
455.2 (BR 86) -- stále se opakují, více výrobců
T435.0 (720) -- PMT, PIKO
T458.1 (721) -- MTB
T466.2 (742) -- MTB
M152.0 (810) -- Roco, MTB

EDIT: (1.7.2020 v cca 10:41)
Oprava překlepu u 354.1
 

Díky Ti,
s tou skladbou vozidel bych to viděl hodně podobně, a navíc i v TTčku má letos nějakýho malýho motoráčka (asi 810) dát na trh tuším Kuehn.
Otázkou je, co a kdy se podaří v tom kterém měřítku sehnat.
Ale člověk nemůže mít všechno, a kdo si počká, ten se dočká.
Nakonec to těšení se na něco bývá na tom to nejhezčí...

Ohledně centrály k digitálu - kdybych nesehnal MM a z21start od Roco (startset se dá koupit, ale s ním i to, co člověk nepotřebuje), říkám si, že bych snad nešlápnul vedle s DR5000 od Digikeijsu.
Je to hodně univerzální včetně WiFi pro komunikaci s ovladačkama a má to v sobě i zdroj.

Ale chtěl jsem se na něco zeptat ohledně náhrady za neexistující ovladačku (např. tu MM od Roco nebo jinou firemní). Prošmejdil jsem i Tvoje stránky https://sites.google.com/site/sidloweb/ a v kapitole "21 Provoz DR5000"
https://sites.google.com/site/sidloweb/ ... voz-dr5000
je informace (něco přes 3 roky stará) v tom smyslu, že je problém najít aplikace pro mobil chodící s tou DR5000.

Rád bych se proto zeptal - prosím Tě, ten problém ještě trvá nebo už je to nějak uspokojivě vyřešeno a dneska se dá spolehlivě ta DR500 ovládat i nějakými (jakými?) ověřenými aplikacemi z mobilů?
 
Naposledy upravil Dovi dne stř 01 črc, 2020 8:41 am, celkově upraveno 1
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 1:09 pm

 
Rocktime píše:Jsme myslím asi cca stejně staří a máme podobné preference a představy. Rovněž jsem před časem prošel obdobným rozhodováním, už nějakou dobu čerpám spoustu informací z tohoto oboru a tak možná mám několik závěrů a zkušeností, které jsem udělal a které by ti mohly být nápomocné při tvém rozhodování:
1) Měřítko
Pokud si chci občas něco upravit nebo postavit (minimálně později to jistě přijde), nedovedu si představit, že bych se svým v tomto věku již vetchým zrakem (a lepší to už nebude) šel do něčeno menšího než 1:87. Takže za mě jednoznačně H0. Nebo neuvažoval jsi o H0e - vozidla a krajina ve velikosti 1:87, ale kolejivo cca s prostorovými možnostmi měřítka N? V H0e je sice velice úzký sortiment vozidel, ale něco na lokálku se dá sehnat. Dalo by se udělat i smíšené kolejiště s jednoduchou částí nebo jen stanicí v H0 (tam provozovat ta oblíbená vozidla) a pak rozsáhlejší část jako lokálka v HOe, se kterým se už v tvém prostoru dá docela kouzlit. Sám doma nakonec provozuji z těchto důvodů H0 i H0e.
2) Ovládání
Myslím si, že pokud nemáš staré zásoby vozidel a teprve hodláš nakupovat, minimálně v oblasti vozidel bych jednoznačně šel do digitálu, jehož přednosti jsou nesporné a cenový rozdíl není tak veliký. A když lokomotivy v digitálu, tak na doma raději i menší počet, ale se zvukem, který přináší úplně jiný zážitek. Sám jsem to podcenil a teď neozvučené ozvučuji nebo se se ztrátou zbavuji těch neuváženě nakoupených bez zvuku. Pro ovládání příslušenství to mám tak 50:50 a spíše asi na malém jednoduchém lokálkovém kolejišti preferuji běžné analogové ovládání.
Sám provozuji centrálu Roco z21 s MM a wifi routerem pro ovládání mobilem. Protože mám hlavně zvukové lokomotivy, nejsem si schopen zapamatovat tlačítka na zvukové funce na MM a proto jsem MM už hodně dlouho nevytáhl a zjistil, že ji vlastně nepotřebuji - na aplikaci v mobilu jsou všechny funkce s ikonami a tedy krásně přehledné, na ovládání jízdy se dá také zvyknout, zvlášte na jednoduchých jízdách na lokálce. Takže dnes bych šel asi spíše do nákupu centrály DR5000 ovládanou mobilem/tabletem a obešel bych se bez MM.
3) Vozidla
Začínal jsem s podobným názorem jako ty - zpočátku mi stačí "nejaký" startset, "nějaké" i cizí levné vagony, "nějaké" budovy atd. a teď mi to čím dál více vadí a se ztrátou se toho zbavuji a snažím se pořídit to, co spíše odpovídá ČSD, tématu lokálky a vybrané epoše. Doporučuji nespěchat, být spíše hned na začátku náročný a raději nakoupit i třeba postupně to, co se mi opravdu do mé představy, epochy, tématu hodí. Kdo to myslí s modelařením vážně, stejně by k tomu dospěl a takto si v důsledku ušetří spoustu peněz a nervů z neuvážených nákupů.
Nešel bych dnes za každou cenu do nějakého startsetu, kde si koupím zřejmě i to, co jsem vlastně nechtěl. Raději bych se pořádně rozhlédl a nakoupil třeba i postupně "definitivní" sestavu vozidel. Dnes jsou nebo brzy budou k sehnání opravdu zajímavá vozidla, která myslím splňují naše nostalgické představy - řada jich byla již výše uvedena. Možná bych přidal Rosničku, kterou už nějakou dobu nabízí pan Klement v různých barevných mutacích na Modelbazaru.cz (nevím jak dlouho ještě vydrží zásoby). Za povšimnutí stojí také třeba běžně dostupná sada Roco 44001, která je sice v trochu "hobby" provedení, ale za tu cenu přináši slušnou startovní výbavu lokálkových nákladních vozů - přidáš nějakou cisternu a máš slušný základ do začátku. Např. na Modelbazaru se často objevují opravdu zajímavé (a často úplně nové) lokomotivy i vozy, které by mohly plně splňovat tvoje představy, chce to nespěchat a bohužel někdy také nešetřit...

Tak asi tak za mě - již vytrestaného za neuvážené a zbrklé "levné" nákupy. Jsou to ovšem mé subjektivní poznatky, ale třeba mohou napomoci, i když člověk si asi stejně nakonec musí takovéto věci objevit sám ...


Ahoj,

u Tvého dlouhého a jistě maximálně upřímného příspěvku (moc Ti za něj děkuju) jsem si říkal: to snad není možný!

To snad píše moje druhé já, i včetně té úzkorozchodky, kterou jsem taky hodně dlouho zvažoval (jenže ta moje vazba jen na české prostředí - a v kontrastu s tím bohužel ten logicky úzký sortiment standardních vozidel, ach jo).

Co věta nebo dvě, to souhlas.
Taky to takto cítím, akorát si ale pořád vůbec nejsem jist tou zásadní volbou H0 versus TT..

Děkuju Ti, potvrdils mi spoustu toho, co mi už dlouho leží v hlavě a kvůli čemu se krotím s ukvapeným nakupováním všeho, co se mi líbí. A že by toho bylo - a v každé velikosti (v každém měřítku).
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 1:24 pm

 
ladiznet >
Tomáš10 >
HonzaM >
Myšpulín >


Ohledně moduly (doma) ano či ne...

Kluci, díky i vám za sdílení vašich zkušeností a z nich plynoucích doporučení.

Ty normalizované moduly (třeba dle Moduly Brno) nebo i nějaké "vlastní domácí" nenormalizované (čili v podstatně nějaké inteligentně rozvržené a udělané segmenty) jsem zvažoval taky a je to stále zcela otevřené.

A jen taková vzpomínka z dávných časů:

Na konci základky někdy kolem roku 1974-1975 jsem si vymyslel svoje vlastní "variabilní moduly" v Nku (ale samozřejmě jsem jim tak neříkal - vlastně jsem jim nijak neříkal).
S ohledem na tehdejší moje finanční, časové a vůbec celkové možnosti to byly jen jakési jednoduché úzké diorámy pár desítek cm dlouhé a se zacvaknutím modulů k sobě na obou kratších stranách 2x (ve všech 4 rozích). Bylo to jako u kolejiva, vždycky u jednoho rohu čudlík a u druhého rohu (na téže straně modulu) zase díra pro čudlík navazujícího modulu; a to celé pak obdobně i na druhé straně modulu. Sliboval jsem si od toho ve výsledku možnost poskládat si během pár minut až pár desítek minut dost velké a měnitelné kolejiště, které by se mi neokoukalo, a pak třeba druhý třetí den by se to dalo složit do skříně zas na týden nebo na měsíc a uchránit to proti poškození a proti prachu. Nakonec už jsem to naštěstí nestihnul zrealizovat (nebo v horším případě rozvrtat a nedokončit). Říkám naštěstí nestihnul - neutopil jsem v tom peníze, které jsem vlastně stejně neměl (protože pak mě to pustilo a věnoval jsem se letecké funkční modelařině). Sebekriticky nutno přiznat, že jsem asi objevil Ameriku - jistě jsem nebyl prvním, koho to napadlo, jenže tehdy nebyl internet a Google atd., takže jsem o tom jako samouk nevěděl.
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Stanin » úte 30 čer, 2020 1:41 pm

Vypadá to, že už máš jasno (jen to ještě nevíš :) ). Nevím, co ti pan Bera radil. Co vím, tak sám má H0 a k tomu z minulosti eNko. Každopádně z toho co tu píšeš mám dojem, že to bude TT, u čeho skončíš. Kup si ovál, mašinu a pár vagónů a uvidíš. Buď to později rozšíříš, nebo prodáš. Jak už jsem psal výše, tak v TT tebou požadované modely jsou. Někdo ti řekne, že TT není ani ryba ani rak, ale z druhé strany se na to dá dívat jako na ideální měřitko. Třeba ti sedne.
Stanin
 
Příspěvky: 541
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: H0 srdcem, TT/N rozumem (?)

Příspěvekod Dovi » úte 30 čer, 2020 1:50 pm

 
Stanin píše:Nevím, co ti pan Bera radil. Co vím, tak sám má H0


Jj, je to tak.
Oči holt už máme všichni tak nějak trochu horší než když nám bylo 15 nebo 20 let, a ruce spíš jako lopaty.

Ale neradil mi nic, na to je moc solidní a seriozní, aby mi něco nutil.

No, vlastně přece jenom.
Radil mi jednu věc, a opakovaně - že tu volbu nemám uspěchat.
A já mu pak říkal, že mi to připadá, Pánbůh mě za to rouhání netrestej, skoro jako svatba.
Takový "zásadní partnerské rozhodnutí" až do konce života :-)
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 555
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků