ad 1) Toto je důležité a prvotní rozhodnutí
ad 2) Právě tuto vlastnost potřebuješ při realizaci svého snu, přání atd. Drtivá většina začátečníků si naplánuje obrovské kolejiště a postupem doby zcela nenápadně nadšení klesá, hlavně tím jak postupuje realizace kolejiště a jak by se řeklo v dnešní době lezou vícenáklady. Proto se doporučuje začít o hodně s něčím menším, protože
- kolejiště je prostorově menší -
- stavba jde rychleji -
- není příliš finančně náročné, záleží jaký námět budeš realizovat -
ad 3) Musíš mít základní znalosti
- rám (zde rozhoduje, zda si jej koupíš nebo sám si rám zhotovíš) -
- o kolejivu, které použiješ -
- jednoduchá elektrické zapojení,s digitálem nespěchej, osahej si nejdříve analog, zapojení výhybek a příslušenství -
- drážní stavby, perníkovou chaloupku asi jako výpravní budovu tam neosadíš -
- krajina -
ad 4) Zde je největší kámen úrazu. Znám lidí co mají vědomosti v malíčku vše co potřebují ke stavbě, ale jakmile začne tato část, je to v háji
ad 5) Alfa omega všeho, ale stačí i malá polička k realizaci (viz.Česko-Slovenský Carendt/ Mini, mikro.../ atd.)
ad 6) Dostáváš jen kapesné ? Jsi výdělečný činný ? Dovolí ti manželka přepustit část financí z provozu domácnosti na tvé hobby ? Máš plné prasátko ? Máš slušný kapitál ?
ad 7) proč model a proč hračku ? Protože u modelu si nemůžeš dovolit blázniviny jako u hračky. Hračka je prostě hračka.
ad

Není lepší začít s 810 ? Ta obstarávala nejen osobní, ale i nákladní dopravu ve IV.epoše. Malý okruh s dvěma staničními kolejemi a ve skryťáku, dvě kusé koleje. Mohou být dvě 810, které se v mini stanici křižují.
Koukám, že mezitím, co jsem smolil svůj příspěvek, zde přibyly další

-m-