Teorie je prostá, funkci (doufejme) netřeba pitvat (pokud ano, tak si otevřete pana Ferdiána, nebo pana Šuhajdu viewtopic.php?f=28&t=1391&p=151609&hilit=sp%C3%A1dovi%C5%A1%C5%A5%2A#p151609).
Největší problém je s různou rychlostí odvěsů, závislou na vlastní váze vozu a odporu kluzných ložisek náprav, s cílovým bržděním, tedy aby vozy do sebe (příliš) netřískaly...
Např. na modulech se cílové brzdění neřeší a přes hrb radši šíbují, aby si ušetřili problémy. Např. stanice Walburg http://projekt-walburg.blogspot.cz/ nebo Greifenstein, nebo se dá nalésti čistě ranžírové kolejiště http://www.mymocom.com/modellbahnen/rangierbahnhof ržizené aftomatem PLC... Na téma Ablaufberg (čiže hrb

V Čechách jsem s praktickou ukázkou nesetkal, nenašel, jen v nejmenovaném modelářském klubu, kdesi v širých pláních divokého západu o něm sní/snili...
Zdá se tedy téma brzdění odvěsů nedořešené? Kdepak! Pár moudrých hlav se zamyslelo, zřejmě v tom hodném Němečsku a na toto video jsem koukal s otevřenými ústy! Oni mají funkční brzdy! https://www.youtube.com/watch?v=FYAj8j_Dxdw Ale na jakém principu? Elektromagnetem? Vypadá to jako "fabrikát". Bohužel se mi nic dalšího k tomu nepodařilo dohledat.
Nevěděl by někdo jestli existuje/existovala na dráze nějaká norma na svážné pahrbky? Díky