Hm.... pánové z TT, předpokládám, že modelujete někde přechod III a IV epochy, ale ani tehdy ani dnes tak železnice nefunguje a nefungovala, to není na příspěvek do diskuze to je na delší rozhovor.
Například:
soukromé vozy - vozy jezdily většinou kyvadlové přepravy, přibližně stejné pronajaté vozy
vozy volného oběhu byly rozděleny podle druhu a byly směrovány prázdné do oblastí jejich největšího použití - klasicky uhláky byly směrovány do pánví - ostravsko a severní Čechy....., samozřejmě při tomto směrování bylo možné využít, z místa shromažďování pak podle přihlášek k nakládce rozesílány v daném obvodu, mezi obvody docházelo k vyrovnávkám.....
vozy v cizině - mohly být použity k nakládce vnitro, zahraničí..... tedy názor vrací se mi prázdné je nesprávný.....
Jenom připomínám, že systém, ve kterém prázdný vůz odesílám do skryťáku, ve kterém se shromažďují požadavky na vozy, není při větším rozsahu layoutu řešením - to bychom se utopili v divokých rejích protisměrných jízd prázdných vozů.
to neee...., to je klasické nepochopení systému používaného v H0, naopak je snaha maximalizovat tvorbu nákladního provozu v reálných stanicích moduliště, ty obvody soustřeďování vozů nahrazují skryťáky - rozdělené barvama - ty se rovnají oblastem, typům vozů, železničním správám......, samozřejmě jsou kateogorie vozů jak ve skutečnosti - volný jedoucí do obvodu shromažďování - bez určení - ten můžu po trase použít k nakládce a vozy prázdné jedoucí jako objednávka k nakládce - ty nemohu sebrat k jiné nakládce....., prostě má to spoustu různých špeků...., ale má to samoregulační schopnosti, jak ve skutečnosti
tento systém v mezinárodním provozu má jisté nedostatky a na to byla otázka cer.ta, ta odpověď jde ale zcela mimo
Prostě systém musí fungovat bez nějakého "dispečera" který to z moci úředné řídí, tak železnice nefungovala a dnes taky takto nefunguje a myslím, že v H0 je systém provozu nákladních vozů slušně propracovaný, ale je vždy co vylepšovat.