Tento příspěvek je určen pro ty ,co svůj projekt kolejiště nevzdali.Zastavili se ,aby se zamysleli,rozhodli a upravili své původní představy.
Jako příklad ,uvedu sebe,protože jsem původcem příspěvku „Malé novoroční zamyšlení“
Nezáleží jestli jde o modul,pevné domácí nebo rozestavěné velké kolejiště v určené místnosti.
Řada z Vás se dostalo určitě na křižovatku ,jak dál .Pokračovat ve stavbě kolejiště v původním projektu,kde již dává průběh stavby jasně najevo ,že konečné realizace je v nedohlednu časového horizontu,spolyká neočekavaně další množství financí a vzácného času nebo upravit původní projekt na skromější,zvážit své možnosti,využít již nakoupené komponenty.
I já jsem se musel velmi pořádně rozmyslet,rozebrat chyby ,aby se příště neopakovali,udělat inventuru již nakoupených věci a hlavně co s tím co jsem již vybudoval.Zda ještě použít pro přestavbu nebo lépe z různých důvodů vše zhotovit jinak ,ale již bez chyb.
Především jsem si položil hlavní otázku,nebylo by pro mne lepší odejít ze sekce ,kde jsem jejím členem a plně se věnovat jenom Vám?Další otázkou je ,na rozdíl od vás co máte pevné/domácí/ kolejiště,zda jsem schopen a kam dostat modul v budoucnu na určené místo setkání.To jest doprava,protože já nevlastním ze zdravotních důvodu řidičský průkaz.Jestli bych využíval služeb jiných kolegů,utáhnu náklady na dopravu finančně?
Dále ,jak by tedy měli mít základní rozměry moduly , aby byli schopné bezproblémové přepravy?Dále co musím obětovat z již zhotovených dílů modulu nebo kolejiště ?
Tyto otázky ,které jsem teď načrtl jsou dost důležité pro nás pro všechny a to proto jestli se chceme dál se věnovat svému koníčku nebo ne.
Po delším váhaní a po ujasnění ,zda zůstanu ,že můj modul stanice se maximálně dostane nejdál jen do Blanska,jsem se podíval na naše podmínky v naší sekci neboli na normy FREMO.
Rozhodnutí padlo na normy místní dráhy.Protože mou hlavní náplní jsou stanice,tak jsem navrhl malou odbočnou stanici umístěnou na vedlejší trati někde v zapadlém koutě naší vlasti.Normy mi dali možnost stanovit se délku jednotlivých modulů na 980mm,šířku 450mm a výšku min. na těch 500mm.Rozbočovací modul má délku jen 660mm.Důvodem je i ta skutečnost ,že i tato stanice potřebuje mikro moduly s vjezdovými návěstidly.Při složení všech dílu stanice ,vzniknou dvě přepravní bedny o rozměrech 1000*450*500mm.
Odbočná stanice je navržena velmi skromně,má čtyři dopravní koleje ,tři manipulační koleje,malá vlečka uhelných skladů a nezbytné strojová stanice se základním vybavením pro zbrojení ,jak parních lokomotiv tak i motorových vozů.Provoz umožňuje křižování osobních motorových souprav na hlavní trati s návaznosti přípoje na lokální místní trať.Případný manipulační vlak z místní tratě může vjet na kolej 3,aniž by ohrožoval cestujících z osobních souprav.Odjezdová návěstidla jsou navržená mechanická,skupinová.Výkolejky budou jen na odstavné koleji 4a na man./skládkové 4b a na krytí vlečky uhelných skladů.Samozřejmě vjezdová návěstidla jsou taktéž mechanická.
Co budu muset obětovat ,především k likvidaci přijdou původní díly moduly stanice i s kolejivem CODE40.Kolejivo co mi zůstalo snad prodám,ostatní komponenty ,jak jsem zjistil lze v pohodě upotřebit.Ještě k názvu stanice.Původně stanice měla nést název žst.LIPOVÁ,ale jelikož mám již zhotovenou ceduli s původním názvem stanice a vyhazovat ji jen kvůli změně názvu,jsem prostě zavrhl.Původní celý motiv stanice s úzkorozchodnou železnici,jsem přepracoval na hodně skromnější námět.
Na snímku vidíte prozatím první investici.
Jestli mi dovolí čas,chtěl bych zde průběžně zveřejňovat snímky ze stavby tohoto modulu.Pro ty co nemají zájem o moduly,tento námět stanice klidně využijte,jestli se vám bude hodit,na svých kolejištích.