Moduly Jesenicko Foto 1982

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod milan ferdián » ned 26 kvě, 2024 7:54 am

Existuje několik stanic postavené v modulovém provedení. Lipová Lázně v H0/1:87/Milan Černohorský/, Velká Kraš/Mcx/ a v N/1:160/Radek Mende/. Vím, že byly i v TT/1:120 postaveny, ale ty postupem času zmizely. Nedílnou součástí při stavbě moduly jsou fotografie, o to víc, když se zveřejní jejich stav v daném roce a jeho provoz. Se svolením autora Romana Jeschkeho mohu zveřejňovat jeho fotografie z roku 1982. Romana Jeschkeho netřeba představovat. Je to známý historik a velký fanda železnice.
I.část
-m-
Přílohy
Lipová Lázně 1982.jpg
Lipová Lázně depo 1982.jpg
Hukovice alias Velká Kraš 1982.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod milan ferdián » ned 26 kvě, 2024 7:55 am

II.část
-m-
Přílohy
Vidnava 1982.jpg
Vápenná vodárna 1982.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod hank » ned 26 kvě, 2024 8:18 am

Původně brněnská 433.002 z první fotky R. Jeschkeho byla v té době už dávno odstavená. Docela by mě zajímalo, kde a proč se v Jeseníkách ocitla. (Na lokálkách odbočujících z ramzovské dráhy 423.0 ani 433.0 nikdy nejezdily.) Ve svých análech mám poznámku, že jsem ji viděl v únoru 1979 v Brně taky už studenou. Zrušena byla v červnu 1983 na kotel K 820. Do stavu NTM byla převzata v r. 1988.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod milan ferdián » ned 26 kvě, 2024 2:39 pm

Lipová Lázně depo 1982.
-m-
Přílohy
Lipová Lázně depo II 1982.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod milan ferdián » pon 27 kvě, 2024 7:59 am

Tunelový portál na trati Lipoví Lázně - Lipová Lázně jeskyně.
-m-
Přílohy
Lipová Lázně jeskyně tunel.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod JaroHo » pon 27 kvě, 2024 9:46 am

Koukám na ty krásný fotky, Roman Jeschke zvonil i na mě, sháněl se po někom z našeho baráku kdo dělal na dráze, říkám děda a babička na šraňkách mimo jiné i v ŽOSce, ale oba už jsou dávno v nebi a strejc a ten se odstěhoval. A sháněl fotky, jo tak to jsem ho odkázal na tátu a strejce. To jen tak pro zajímavost.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1442
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod Mcx » pon 27 kvě, 2024 9:52 am

hank píše:Původně brněnská 433.002 z první fotky R. Jeschkeho byla v té době už dávno odstavená. Docela by mě zajímalo, kde a proč se v Jeseníkách ocitla.

vytápěcí kotel
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2649
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod milan ferdián » čtv 30 kvě, 2024 7:55 am

Notoricky známé fota a rok 1982.
-m-
Přílohy
Žulová 1982.jpg
Osobní vlak 1927.jpg
623 003.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod hank » čtv 30 kvě, 2024 8:36 am

milan ferdián píše:Notoricky známé fota a rok 1982...


...a komentář k nim.

1. Dvaašedesátky v té době (80. léta) točily do Javorníka jenom jeden pár vlaků v odpolední špičce (kolem 14. - 15. hodiny, přesný čas se mi teď nechce hledat), a to vždycky jenom sólo. Další výjimkou byl ranní pár vlaků T 478.2 + Ds + 2xBai s kamny - zřejmě kvůli školní frekvenci do Jeseníka. (Zbytek dne ta souprava v Dolní Lipové prostála ve šturcu za rotundou. Lok. byly z nákladních oběhů.) Jinak to v 80. letech přes Pomezí všechno vozily sólo M 152.0; v Lipové je dostali mezi prvními depy už v lednu a únoru 1976, a to 4 ks nízkých čísel 23 až 25 (leden) a pak ještě 36 (únor).
2. Na té fotce z roku 1927 není podle řazení osobní vlak, ale pražský/hradecký rychlík; pokud si dobře vzpomínám, jezdil tehdy přes Glucholazy až do/z Bohumína. Lok. je evidentně 434.0, ale plánované a zřejmě většinou i skutečně nasazované v té době bývaly 434.1.

Ta malletka je moc pěkná a jejich fotky jsou vzácné - tuhle fotku jsem neznal, díky za ni.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod Mcx » čtv 30 kvě, 2024 1:08 pm

hank píše:Na té fotce z roku 1927 není podle řazení osobní vlak, ale pražský/hradecký rychlík; pokud si dobře vzpomínám, jezdil tehdy přes Glucholazy až do/z Bohumína. Lok. je evidentně 434.0

Od jízdního řádu 1927/28 jsou na R27/28 až do roku 1938 turnusovány 354.1, takže jedině předchozí GVD 26/27.
Ta 623.003 je focena kousek před vjezdem od Jeseníka do Lipové, první výhybka km 31,307
Ještě k 433.002 je to K820 a předcházela ji v Lipové K564 alias 354.1149
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2649
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod hank » pát 31 kvě, 2024 6:32 am

Mcx: Děkuji. Na soupravu jako je na obrázku - 3 rychlíkové 4osáky + 2nápravový hytlák - se mi zdá 354.1 dost slabá, ale bohužel tu nemám její Korefův diagram. Nejbližší cca odpovídající lokomotiva, jejíž diagram mám, je 354.7; ta by do 30‰ vytáhla kritickou rychlostí 29 km/h cca 120 t, přičemž prvorepublikové rychlíkové vozy vážily 40 - 45 tun a 2nápravové hytláky o rozvoru 7,5 - 8 m cca 15 t. Tzn. celkem 135 - 150 t. 434.0 ani 434.1 by s takovou soupravou problém neměly.

Nemáte někdo zátěžový diagram nebo tabulky pro 354.1?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod hank » pát 31 kvě, 2024 1:46 pm

Mcx: Tak už tady mám zátěžovou tabulku pro lok. 354.1. (BTW, shodná platí i pro 354.7.) Na stoupání 30‰ uveze max. 100 t, a to rychlostí 38 km/h, na 32‰ stejnou zátěž při 34 km/h. Max. stoupání, na kterém uveze 150 t rychlostí 29 km/h, je 28‰. (Kritická rychlost lok. je 28 km/h.) Já bych si z toho udělal závěr, že soupravu jako na tvém obrázku 354.1 přes Ramzovou neuvezla; a jestli v některém GVD byla pro R 27/28 plánovaná, tak musel být o jeden 4osák kratší než na fotce.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod radeksindy » pát 31 kvě, 2024 3:19 pm

Koukal jsem co k tomu najdu a mám řazení rychlíku 27/28 z let 1937/38. R28, tj. z Hanušovic nahoru C4ü, B4ü, C4ü a BC4ü, služebák, v Glucholazech se to otočilo. Zpátky tam jela ještě pošta. B/C4ü jezdily jen v sezóně do 30.9, takže mimo sezónu BC4ü+C4ü. Jestli by si poradila 354.1 s rychlíkem v sezóně si netroufám soudit.
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod Mcx » sob 01 čer, 2024 9:58 am

ad hank .... neplést si MilanF a Mcx - MilanČ :D
No a zpět k R27/28, Radek se nepodíval do řazení pořádně
jesenicko_01.jpg

z toho vyplývá, že v létě 3 vozy + služebák, v zimě dva vozy + služebák
a tady více jak 10 let nasazování řady 354.1 na tyto vlaky
jesenicko_02.jpg

je to 5-denní oběh, R28 veze druhý den v úseku Hanušovice - Krnov a R27 pátý den v úseku Krnov - Hanušovice a obdobně je to i v dalších letech od JŘ 1926/27 až do války
V JŘ 1937/38 ještě navíc R131/132 kde řada 354.1 jej vozila v úseku Bohumín - Hanušovice v jednom 6- denním oběhu, řazení obdobně jak R27/28.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2649
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly Jesenicko Foto 1982

Příspěvekod hank » sob 01 čer, 2024 12:42 pm

Mcx: :lol:

Jindy a jinde (nakonec proč to neříct: na K-reportu) jsem od některých šťourů dostal kartáč, když jsem se při absenci jiných (fotografických) podkladů spoléhal na archivní papírové oběhy jako na směrodatné. Tady máme fotku a rozpor s papírovými podklady. Takže...?

Neměly ty rychlíky s 354.1 plánované přípřeže/postrky?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6213
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Danny a 9 návštevníků