Pro přehlednost přidávám popis užití jednotlivých druhů kolejiva v roce 1924.
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
cer.t píše:Jinak ještě k porovnání kolejiva, viz můj příspěvek výše. Po prostudování stránky Správy železnic bych tedy řekl, že nejblíže rozponovému upevnění převažujícího u ČSD není vůbec nic, Weinert bohužel přesně odpovídá žebrovým podkladnicím ("zvonkovému upevnění"), a ten zbytek výrobců něco napodobuje, možná Tillig by se rozponkovému přiblížil, ale s jejich flexi se zase pracuje hrozně.
Mcx píše:cer.t píše:Jinak ještě k porovnání kolejiva, viz můj příspěvek výše. Po prostudování stránky Správy železnic bych tedy řekl, že nejblíže rozponovému upevnění převažujícího u ČSD není vůbec nic, Weinert bohužel přesně odpovídá žebrovým podkladnicím ("zvonkovému upevnění"), a ten zbytek výrobců něco napodobuje, možná Tillig by se rozponkovému přiblížil, ale s jejich flexi se zase pracuje hrozně.
Žebrové podkladnice "K" svršek se u nás objevil během války - viz foto z Děhylova výše, ale jen jako materiál který byl za války na našem území připojeném k "říši" dosazen, u ČSD byl zaváděn pak od roku 1971, tedy je možné jej použít, tudíž i ten Weinert, ale pro epochu 4, případně 3 (řekněme že byl za války dosazen ) v hlavních tratích, na místní se nesáhlo - nebyl důvod, nepoužívat pro epochu 2, tam se nevyskytoval.
Ale jinak je to zase jen o pohledu modeláře na věc, někdo modeluje co nejlépe koleje - ten by si na to měl dát pozor, ale pro jiného je to pod rozlišovací schopností a je zaměřen na něco jiného.
Mcx: Takže z toho vyplývá, že výhybky Weinert nemají svým vzhledem s výhybkami ČSD či kkStB do roku 1939 moc společného
cer.t.: A ještě kdyby to chtěl dotáhnout někdo k dokonalosti, tak tu kombinaci rozponek a vrtulí, to by byla machrovina. Pak už to bude exkluzivni FREMO Fine nebo 87....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků