Vzhledem k tomu, že toto téma je pro většinu zajímavé a může přinést i zajímavé informace pro většinu modulářů, tak věřím že se do diskuze zapojíte.
Na začátek takové nahození témat, které se zde probíraly v jiných vláknech. Pro začátek můj pohled na některé otázky z historie, svůj názor jsem si vytvořil ani ne tak studiem technických podkladů jako spíše studiem stovek fotografií.
Výhybky
do 30. let minulého století výhybky s pérovým jazyky se instalovaly pouze v hlavních kolejích na významných tratích, i zde byly ostatní výybky s kloubovými jazyky, tedy i většina místních drah
Vycházel jsem s fotografií zdvojkolejňování úseku Olomouc - Zábřeh cca 1930 - 32, zde výřez stanice Zábřeh, stejné je to i v ostatních fotografovaných stanicích
v hlavních kolejích výhybky s pérovými jazyky s podvlaky - to je ten úsek s částečně odfrézovanou patou jazyka, styky jsou s úhlovými spojkami a nejsou na dvojitých pražcích, zde stanice Červenka
obecně všechny viditelné styky kolejnic nejsou na dvojitých pražcích, pouze jsou pražce posunuty blíže k sobě, tady na nějaké stanici v úseku Hranice - Valašské Meziříčí, zajímavá je přídržnice vlevo - je z kolejnice, pro výhybky u nás spíše netypická
mimo záběr je ještě zajímvý námezník z kolejnice - samozřejmě pro tuto dobu celý bílý