Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
cer.t píše:Ad JuTi:
Mohu pouze říci, co využíváme poslední dobou. Nemáme zkušenosti se vším.
V uvedených rozměrech využíváme toto:
1) Výhybky o cca R1300mm: Tillig EW3, PECO má kloubové jazyky (takže do IV.ep. nevhodné) a navíc ten oblouk je proměnný, Weinert 74401 bych nejdříve koupil 1 ks a pořádně se na něho podíval, protože geometrie je prazvláštní.
2) Koleje: Flexi PECO 75, určitě ne Tillig (je hodně volný v upevňovadlech)
3) Přestavníky: nyní bez problémů používáme MTB. Toroise máme taky, jsou funkční, ale např. zástavbový prostor je větší, navíc mně osobně se nelíbí systém bez koncového vypínání. Určitě bych nedoporučil Tillig přestavník. Piko ani PECO nemáme odzkoušené.
Osobně bych chtěl před pokládkou další stanice prověřit zmíněný Weinert 74401. Vzhledem k tomu, že si chci na modulech také doma zajezdit, tak neuvažuji o delších výhybkách (porovnání delších výhybek jsem uvedl o několik příspěvků výše a tam bych asi volil Weinert, přestože je to typicky německá výhybka). S tím ježděním je to tak, že Lipová leží složená v koutě a vytáhne se 1x za rok na setkání. Je lepší mít možnost si doma na modulech zajezdit alespoň na nejjednoduším okruhu (zvláště v dnešní době, kdy už rok setkání nebylo).
JuTi píše:1) Existuje aj nejaká konkrétnejšia definícia pre IV. epochu pre hlavné elektrifikované trate ČSD vo veci technického riešenia modelov výhybiek? Kĺbové jazyky sú typické spravidla pre ktorú epochu? Mám teda zúžiť výber iba na výhybky s pružnými jazykmi? Čo sa Vám nezdá na geometrii výhybky Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (napr. 74401)? Čo znamená tá DKW symetria?
JuTi píše:3) Čo presne máte na mysli tvrdením o výhybke Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (74401) "je to typicky německá výhybka"? Je totiž vyhotovená v profile Code 75 a má pružný jazyk, čo sú pre mňa určite zaujímavé parametre.
JuTi píše:Je podľa Vašich skúseností a odhadu teda najbližšie k IV. epoche (hlavná elektrifikovaná trať, ČSD) výhybka H0 Tillig Elite EW3 12º (napr. 85352)?
JuTi píše:Je kombinácia Code 75 a Code 83 bežne používaná na moduloch (napr. podľa noriem FREMO, OstraMo, Zababov) a je esteticky a technicky bezproblémová? Netreba používať žiadne ďalšie prechodové koľajnice a pod.? Ide mi o to, aby sa aj trať vzhľadovo čo najviac podobala (podvaly, koľajnice a ich uchytenie) tratiam ČSD. A teraz mám už aj na mysli povedzme kombináciu H0 Tillig Elite EW3 12º (napr. 85352) alebo Weinert H0 Mein Gleis 8,6º (napr. 74401) + H0 Peco Streamline Code 75, Flexi (SL-102F).
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník